Hirveä riita lukiolaisen kanssa! Ei suostu pitämään maskia koska pitää sitä nolona.
Näin. Kyseessä 16v tyttö. Haluaa käydä kaupungilla mutta ei suostu pitämään maskia. Kielsin menemästä sitten minnekään jos ei sitä maskia pue. Nyt mököttää omassa huoneessaan.
Huoh. En olisi ikinä uskonut että jostain maskista pitää riidellä..
Kommentit (76)
Meillä pukee automaattisesti. Hyvä niin
Miten selvisit aikoinaan esim. kurahousukiukuttelusta? Samat konstit käyttöön.
Ne mitään auta, tartunnat vaan raketoineet maskipelleilyn alettua :D tullaan maski (tai kangasharso, mitä ne kankaiset maskit todellisuudessa on) pyörimään tuntemattomien iholle ja kehdataan vielä mulkoilla maskittomia xD
Mä pyyhin perseeni joka päivä maskeilla.
Meillä poika 17v taas ei halua käyttää.. en tiedä mitä teen. Ei sitä väkisinkään voi sille pukea
Koeta hankkia/tehdä joku tyylikäs kangas maski jota teinisi pitäisi.
No ei siitä maskista juuri hyötyä ole muuta kuin ahtaissa sisätiloissa missä ei voi pitää turvaetäisyyksisiä. Ja silloinkin sitä pitää käyttää oikein.
Kaupungille voi kyllä mennä ilman maskia ihan hyvin.
Siitä nyt on vain tullut sellainen sosiaalinen normi, että moni laittaa pelkästään sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Miten selvisit aikoinaan esim. kurahousukiukuttelusta? Samat konstit käyttöön.
En usko että tässä jätskivälipala tai lempilelun takavarikointi auta.. ap
Käske sen pysyä sitten kotona.
Järkevää muutenkin. Turussa esim menee lukiot etään ensi maanantaina.
Vierailija kirjoitti:
On sillä niitä mutta kun on kuulema silti noloa. Vertaa itse sitä kypärän käyttöön pyöräillessä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sillä niitä mutta kun on kuulema silti noloa. Vertaa itse sitä kypärän käyttöön pyöräillessä. Ap
Niinhän se vähän on, nolous tai kuolema / aivovamma / keuhkovamma. Se on mitä kukin elämässään arvostaa.
Vierailija kirjoitti:
Käske sen pysyä sitten kotona.
Järkevää muutenkin. Turussa esim menee lukiot etään ensi maanantaina.
Täällä on koeviikko eli lähes koko ajan tuo on kotona. Ens viikolla koko ajan. Kuulema homehtuu tänne :D
Mutta kuten sanottu, käskin jäämään kotiin kun ei maskin pukeminen kiinnosta. Kurja olo vaan riidasta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kypärällä suojataan omaa päätä, maskilla toisia ihmisiä, joten se on kyllä ihan eri asia.
Puhelinliittymän sulkeminen on tehokas toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se vähän on, nolous tai kuolema / aivovamma / keuhkovamma. Se on mitä kukin elämässään arvostaa.
Niin ja siis itsehän käytän maskia, mies käyttää ja veli 18v käyttää, eli ei kohtuuttomasti pakoteta vain häntä pitämään. Ja itse käytän pyöräillessä kypärääkin, en aliarvioi sen tehoa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kypärällä suojataan omaa päätä, maskilla toisia ihmisiä, joten se on kyllä ihan eri asia.
Tarkotti sillä sitä että tietää että olisi hyvä pitää, mutta on silti noloa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro että se on huomaavaista muita kohtaan.
Vetoa isovanhempiin tai muihin riskiryhmiin.
Varoittele että keuhkot voivat vahingoittua loppuiäksi ja urheilut/liikunta/matkailu tulevaisuudessa ei siksi ehkä onnistu.
Järkevä puhe yleensä auttaa. Toivottavasto olette keskustelu yhteydessä.
Itse kokeilin ammattitason maskia uloshengitysventtiilillä. Maskin suojaavuus todella korkea ja vaikka oli siis tuo venttiili niin vähänkään pidempiaikainen käyttö oli mielestäni melko ahdistavaa.
Sitten laitoin halvan markettimaskin naamalle (jossa ei todellakaan mitään venttiilejä), niin käyttö ei ahdistanut yhtään ja pystyi hengittämään ihan normaalisti. No johtui varmaankin siitä, että suojaavuus oli olematon verrattuna siihen 3M:n valmistamaan ammattimaskiin (joka oli kallis).
Vierailija kirjoitti:
Puhelinliittymän sulkeminen on tehokas toimi.
Tähään se ois.
Tässä vaiheessa maskittomuus on noloa.