Oletteko kohdanneet epäasiallisia opettajia?
Yläasteella opettaja ei puuttunut mitenkään siihen, kun luokkalaiseni ahdisteli minua seksuaalisesti ja haukkui isoon ääneen huoraksi. Poika istui edessäni ja ylsi siten hyvin kiusaamaan ja lyömään. Kiusaamiseen ei koskaan puututtu muillakaan tunneilla.
Eräs opettaja sanoi ammattikorkeakoulussa, ettei naisen kannata ryhtyä yrittäjäksi alalla, jolle opiskelin. Sama tyyppi pilkkasi minua kun en tiennyt vastausta kysymykseen, vaikken edes viitannut. Lopetin ne opinnot, koska opetuksen laatu oli kauttaaltaan ala-arvoista ja voin siellä huonosti.
Kommentit (5)
Oi kyllä ja vaikka millä mitalla. Ihan kaikilla asteilla alkaen alakoulun ensimmäisistä luokista korkeakouluun asti. Huutajia, lapsista selvästi pitämättömiä, nolaajia, piikittelijöitä, seksijuttujen kertojia, oppilaat suosikkeihin ja inhokkeihin jakavia, rajattomia jotka kuvittelivat olevansa opiskelijoiden kavereita, jompaa kumpaa sukupuolta halveksivia ja/tai vihaavia opettajia jne. Puhtoiset mielikuvat opettajista ovat karisseet ikävän hyvin koulu- ja opiskeluvuosien aikana. Vastapainona onneksi ne hyvät tyypit olivatkin sitten ihan loistavia.
Mulla ei ala-asteella muunlaisia opettajia ollutkaan, kun epäasiallisia ja/tai seinähulluja.
En ole. Suurin osa mun opettajista on ollut ihania ja välittäviä, vain muutamista en ole pitänyt (esim. yks joka huusi helposti oppilaille) ja loput sitte semmosia joista ei oo mielipidettä oikein suuntaan eikä toiseen, mutta arvostan tekemäänsä työtä kuitenkin.
Olii kerran älykäs ja humoristiinen luonnontieteiden opettaja kerran sanoi että joskus sai lyödä karttakepillä sormille, enäää ei saa.