Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laadukkaat lakanat?

Vierailija
13.04.2014 |

Mistäs löytyisi vuodevaatteet näillä spekseillä:

- miellyttävä, laadukas ja paksu materiaali

- ei ole pakko silittää (viihdyn vähän ryppyisissä, mutta pellava on poissuljettu)

- koko parivuoteeseen ja tuplapeitolle sopiva

- yksiväriset, mieluiten valkoiset, mutta harmaan sävytkin käy. Ei kellertäviä, beigejä tms.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kts. Hobby hall full moon. Voi käyttää molemmin puolin. Meillä kestänyt jatkuvassa käytössä kaksi tuollaista jo 10 vuotta.

Vierailija
2/12 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko ne vain niitä petauspusseja? Laitoin pelastusarmeijalle viime vuonna, kun ei ole enää aikoihin ollut petaria, johon sopisivat. Minulla on sellainen mielikuva, että olivat jotenkin sähköisiä. Minulla on pitkät hiukset ja niitä jotenkin kerääntyi noihin. Mutta eivät olleet mitään läpinäkyviä, kuten monet nykylakanat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän ainoastaan Finlaysonin puuvillasatiinilakanoita. Mielestäni loistava hinta-laatusuhde. Varmana löytyy kalliimpia ja ehkä vielä parempiakin, mutta Finlaysonin taso on itselleni juuri oikea. Luhta Home tulee kakkosena.

Vierailija
4/12 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenpas mä nyt nirso, mutta en ole tykännyt Finlaysonin puuvillasatiinilakanoista. Muutenkin Finlaysonin laatu on laskenut rajusti. Tai sitten minulla on ollut vain huono tuuri.

Ajattelin ostaa kahdet lakanat vain, toiset pyykissä ja toiset käytössä. Tyynyliinoja tietysti sitten enemmänkin. Saa siis ehdottaa kalliimpiakin vaihtoehtoja.

ap

Vierailija
5/12 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finlayson tavalliset puuvillalakanat on ihan scheissea nykyään, sellaista lirua materiaalia johon tarttuu jokaikinen pölyhiukkanen, hius ja kissankarva, ja niitä on sit kiva syljeskellä yöllä suustaan :D

Hassua kyllä esim. Anttilan halpis-Annot on paljon parempia ja mukavamman tuntuisia vaikka jotkut niistä aluksi tuntuikin aika karkeilta, pehmenivät kuitenkin pesujen myötä tosi hyviksi.

Vierailija
6/12 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vepsalainen.com/fi/valmistajat/balmuir/

Pellavaa, mutta ei ole pakko mankeloida tai silittää.

Vierailija
7/12 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lexingtonilla ja Gantilla on kauniita hillityjä pussilakanoita.

Vierailija
8/12 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Balmuirit ovat kivan näköiset, olen kuvitellut ne kauheiksi ryppykasoiksi jos ei silitä. Aika outoa, että värikkäät saa pestä vain 40 asteessa. Katselin, että jos ottaisi toiset valkoisena ja toiset harmaana. Valkoiset alkoivat kyllä houkuttaa.

ap

Vierailija
9/12 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään laadukkaimmat lakanat löytyvät kirppareilta. Siellä on sellaisia lakanoita, jotka ovat jääneet käyttämättä aiemmilla omistajillaan, ja ovat sitä  menneen ajan laatua, jotka eivät olleet läpinäkyviä. Mullakin on vielä käytössä 30 vuotta vanhoja lakanoita, mutta kieltämättä nyt alkavat olla jo yhtä heikossa kunnossa kuin 3 vuotta vanhat. Finlayson, Luhta ja Marimekko ovat olleet pettymyksiä, entä Pentik, jota en ole edes kokeillut?

Vierailija
10/12 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen noiden perusmerkkien lakanat olivat laadukkaita, ei vain ole niitä sopivan kokoisina.

Lisäsin Lexingtonin ja Gantin nyt mietintälistalle. Tosin näkyvistä logoista en tykkää ja monet olivat liian romanttisia tai kermansävyisiä. Mutta oli siellä hyviäkin vaihtoehtoja.

ap

Vierailija
11/12 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 09:32"]

Siis onko ne vain niitä petauspusseja? Laitoin pelastusarmeijalle viime vuonna, kun ei ole enää aikoihin ollut petaria, johon sopisivat. Minulla on sellainen mielikuva, että olivat jotenkin sähköisiä. Minulla on pitkät hiukset ja niitä jotenkin kerääntyi noihin. Mutta eivät olleet mitään läpinäkyviä, kuten monet nykylakanat.

[/quote]

on niitä petauspusseja. Ei ole ollut meillä sähköisiä, eikä niihin ole hiuksia kertynyt mitenkään enemmän. Minulla on pitkät hiukset. Meillä full moon yksi täysin puuvillainen ja toinen puuvillasatiinia, kummatkin valkoisia ja pysyneet valkoisina. Pesen 95 asteessa, en käytä huuhteluainetta.

Vierailija
12/12 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikea Sömnig -lakana. Loistava kesällä.