Milloin kävit viimeksi lääkärissä?
Poislukien erikoislääkärit (silmä, hammas, gyne)
Itse n. 10v sitten, oli angiina ja tarvitsin antibiootit. 43v nainen.
Mietityttää hiukkasen, pitäisikö mittauttaa jotain verenpaineita tai ottaa sydänfilmejä tms... vähän turhalta tuntuu kun olen ihan perusterve. Mutta en kyllä ole enää kauhean nuorikaan...
Miten sinulla?
Kommentit (7)
Viime kesänä useamman kerran pienen tapaturman vuoksi. Esim. gynellä en ole käynyt koskaan, papassa joukkoseulonnoissa. Hammaslääkärissä ehkä 7 vuotta sitten viisaudenhampaiden poistossa.
Vähän reilu kuukausi sitten kuulemassa rtg-vastauksia. Meneillään on selvittely siitä sairastanko selkarankareumaa. Nyt on ajankohtaista hakea kohdalleen kipulääkitys.
Silmätulehdukseen hain tipat noin kuukausi sitten ihan yleislääkäriltä. Muuten olen ollut muutaman vuoden ihan hyvässä kunnossa.
Perussairauteni takia käyn morjestamassa erikoislääkäriä vuosittain ja lääketurvakokeissa muutaman kuukauden välein. Niistä saan tulokset kirjeellä, jos ei ole mitään erityistä ilmennyt. Tänä vuonna olen jo ehtinyt käymään gynellä vuosikatsastuksessa ja hammaslääkäri on tulossa alkukesästä, eli aika pian.
Reilu kk sitten kun tuli yhtäkkiä sydämeen runsaasti lisälyöntejä. Silloin otettiin todella laajat verikokeet jossa tsekattiin kaikki veriarvot, mutta kaikki oli ok. Eipä olisi muuten tullutkaan tutkittua noita.
Viimeksi viime viikolla, mun jalka on kipeä. Saattaa olla rasitusvamma, johtuen toisesta jalassa olevast vaivasta. Mut leikattiin n vuosi sitten, ja sitä ennen tutkittiin myös sydän. Ja käynhän viiden vuoden välein määräaikaistarkastuksesa työterveydessä. Toki lisäksi säännöllisesti gynellä ja silmälääkärissä.