Muita, jotka eivät avaa virpojille?
Kommentit (31)
Ei voisi vähempää kiinnostaa jotkut kerjäävät penskat. Siinähän rimputtavat. En ole koskaan antanut niille mitään enkä anna.
+mies30+
En avaa. Ilmoitan hyvin selkeästi erilaisin lapuin, että virpominen kiellettyä ja virpomisyritykset ilmoitetaan kotirauhan rikkomisena poliisille. Lapussa on myös viittaus Suomen lakiin kotirauhan rikkomisesta.
"Mikäli henkilö oikeudettomasti tunkeutuu taikka menee salaa tai toista harhauttaen kotirauhan suojaamaan paikkaan taikka kätkeytyy tai jää sellaiseen paikkaan; taikka, rikkoo toisen kotirauhaa metelöimällä, heittämällä esineitä, soittamalla puheluita tai muulla vastaavalla tavalla, katsotaan hänen syyllistyvän kotirauhan rikkomiseen. Kotirauhan rikkomisesta tuomitaan sakkoa tai vankeutta enintään kuusi kuukautta."
Tunkeutuminen on tehty ilman lupaa, mikäli selkeästi vaikka plakaatilla ilmoitetaan, että pääsy virpomistarkoituksessa on kielletty. Eli täyttää silloin kotirauhan rikkomisen tunnusmerkistön. Lisäksi jos ilmoituksessa sanotaan, että virpomistarkoituksessa pääsy kielletty ja silti käskystä huolimatta ollaan kotirauhan suojaamalla alueella, ollaan myös ilman lupaa jääty alueelle. Samaten asiaton metelöinti rikkoo kotirauhaa.
Virpojat on kyllä usein alle kouluikäisiä: ei ne osaa lukea noita lakitekstejä:D
Mutta kai ne voi putkaan sentään panna?
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 22:37"]No onpas köyhiä ihmisiä, jos ei ole varaa antaa suklaamunia lapsille. Haloo, mikä takapajula.
Juu, olen sen verran köyhä, ettei mulla ole varaa ostaa 60 suklaamunaa. Viime vuonna kävi 28 porukkaa eli yli 60 virpojaa, joista naapurin lapsia oli 4.
Lähden huomenna kotoa pois. En jaksa katsoa nyrpeitä naamoja niin kuin viime vuonna kun annoin tikkareita virpojille.
Minulla on vanhaksi menneitä taateleita :/
Teen kuten joka vuosi. Laitan oveen itsetehdyn kauniisiin kehyksiin laitetun viestin "Emme ota vastaan virpojia". Minulla on ovessa myös tarra, missä lukee I FOUND SATAN ja risti väärinpäin. Eipä pahemmin ovikello soi.
En, koska olen yövuorossa ja ärsyttää jo valmiiksi se rimputus, kun pitäisi saada nukuttua.
Joku vuosi olen ajatellut, että isken suklaamuniin jotain ripulainetta.
Voi tänne tulla virpomaan kuka haluaa, vaikka aikuiset jos kiinnostaa. Palkkioksi on kyllä tarjolla vain tikkareita, en viitsinyt investoida kalliisiin muniin kun muutin vasta tänne enkä tiedä onko täällä tapana virpoa tuntemattomia. Rahaa en kyllä periaatteesta anna palkkioksi. Koristeltu oksa on aika symbolinen lahja,jiten niin saa palkkiokin olla "ajatus on tärkein" -tasoa.
Minäkin unohdin ostaa mitään. Nyt pitää pakoilla.