Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko outo, kun en välitä lastenvaatteista?

Vierailija
12.04.2014 |

Minua ihmetyttää tämä nykyinen lastenvaatehype. En ymmärrä miksi pienellä lapsella pitäisi olla merkkivaatteita. Itse saan sukulaisilta ja ystäviltä pieneksijääneitä vaatteita, joista sitten valitsen hyväkuntoiset ja sopivat ja loput laitan eteenpäin kiertoon. Lisäksi ostan kierrätyskeskuksesta ja/tai kirpputoreilta halpoja vaatteita (alle 5 eur), jos tulee sopivia vastaan. Ainoastaan joitain alushousuja ja ulkohaalareita olen joutunut ostamaan uusina. Hyvin ollaan pärjätty ja koko lapsen elämänaikana vaatteisiin on mennyt alle 100 eur rahaa.

Olemme hyvin toimeentuleva perhe, jossa yksi 2,5 vuotias lapsi. Meillä olis varaa ostaa lapselle milalisia vaatteita vain haluaisimme, mutta en vain ymmärrä, miksi pitäisi ostaa, kun ilmaiseksikin saa ihan ok vaattteita. Pieni lapsi ei merkkivaatteita tarvitse ja itse en näe tarpeelliseksi niihin laittaa rahaa. jos lapsi ilmaisisi (ja isompana varmasti ilmaiseekin) jonkin tietyn vaatteen haluavansa, tottakai sen hänelle ostan. Tähän asti nuo halut ovat kuitenkin olleet tyyliin:  haluu punaisen traktoripaidan (joka siis on serkulta peritty t-paita, jossa punaisen traktorin kuva).

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole outo vaan järkevä.

Vierailija
2/14 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen samanlainen, mutta ostan kyllä tarvittaessa uutta alesta. Esim. nyt Lindexillä -70% alesta farkut ja paita yhteensä 9,87€. Täyteen hintaan en ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ihan sama. Mulla ei ole enää pieniä lapsia, mutta silloin kun oli, niin ei kiinnostanut mitkään muotimerkit silloinkaan. Oli kiva kun sain ilmaisiksi sukulaisilta, jopa hauskoja 70- ja 80-luvun vaatteita. Kirppareilta ostin paljon ja muut sitten citymarketista. Haalarit ja kaikki oli noita citymarkettien alennus-haalareita, edellisen kauden mallit sai aina kauden päätteeksi puoleen hintaan parilla kympillä.

Ja nyt jos jollain kaverilla on lapsella hienoja kalliita vaatteita, niin mä en kyllä erota niistä mikä on hieno ja mitä pitää ihailla ja mitä ei.

Vierailija
4/14 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos kaikkki toimisivat samoin? Loppuisi vaatteet kirparilta ja sukulaisetkasn ei voisi antaa kun ennestäänkin kiertäneet vaatteet on menneet rikki tai niin huonokuntoisiksi. Jonkun ne uudetkin on ostettava, ei välttämättä kalliita merkkivaatteita vaan sellaisi jotka kestää kierrossa.

Vierailija
5/14 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

teet ihan oikein. odotan itsekin esikoista ja kaikki vaatteet olen ostanut kirparilta ja huuto.netistä. en osta lumppua vaan siistiä ja kivannäköisiä vaatteita. sellaiset ovat sopivasti sisäänajettuja, eli ovat pehmeitä jne.

asia erikseen, jos ja kun on ostettava uutena jotain. esim. alushousut (kun vauva/lapsi sen ikäinen).

vaatetta tässä maailmassa kyllä riittää! ei kannata edes ajatella "mitä jos muutkin tekisivät samoin..". koska sitä ei tule tapahtumaan. on paljon shoppailuholisteja ja sitten on mummoja ja serkkuja ja kavereita ja sisaruksia jotka ostavat uudelle vauvalle aina muistamiseksi uusia vaatteita jne.

Vierailija
6/14 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanlainen. Ostan alesta ja ihan tavallisia käyttövaatteita, mitkään merkit ei mua hetkauta.

Vierailija
7/14 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta merkit. Ostanut mitä halvalla saanut, perusvaatteita. Lapsi 3.5v.

Vierailija
8/14 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et

Vierailija
9/14 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/14 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan tavallisia H&M-vaatteita, mutta myös Reimateciä ja Popia. Kaikki vaatteet on ostettu uusina sitten vauva-ajan. Ja ihan siitä syystä ostan, että me emme saaneet sukulaisilta vanhoja ja koska huomasin, että käytetty lasten paita maksaa kirpparilla esim. 2-5e ja H&M:ssä uutena saman verran. Myöhemmin huomasin, että tiettyjen merkkien sukkahousut ovat tosi hyviä ja lopulta sen, että sen merkin muutkin vaatteet kestävät pidempään ja kauemmin hyvinä. Nyt kun lapsi on jo vähän vanhempi, lähes kaikki on tätä hyväksi havaitsemaani merkkivaatetta, mutta myös H&M:ää, jne. En jaksa kierrellä kirppareilla ja ostan mieluummin uutena, kuin maksan 3/4 täyden hinnan käytetystä.

Vierailija
11/14 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Lapsi 5 vee on pärjännyt vallan mainiosti ilman PoPin, TTH:n ja Molon vaatteita ja haalareita. Lassiella, Jonathanilla ym. perusmerkeillä mennään. Kauppoina marketit, Tarjoustalo, Lindex, H&M ja Jesper ja Junior, viimeksi mainitusta ostan vain ja ainoastaan tarjouksessa olevia vaatteita. Mummo ostaa kirpparilta lisäksi. 

Vierailija
12/14 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin,mitä järkeä? Mitä järkeä on sisustaa,riittää kun on katto pään päällä. Mitä järkeä on meikata,riittää kun on puhdas. Mitä järkeä on tehdä mitään muuta kuin sen mitä on pakko? No kas ap kun jotkut haluavat pukea lapsensa paremmin,laadukkaammin,nätimmin tms. Kaikkea ei haluta tehdä aina vain järkiperustein.

Vierailija
13/14 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 19:17"]

Niin,mitä järkeä? Mitä järkeä on sisustaa,riittää kun on katto pään päällä. Mitä järkeä on meikata,riittää kun on puhdas. Mitä järkeä on tehdä mitään muuta kuin sen mitä on pakko? No kas ap kun jotkut haluavat pukea lapsensa paremmin,laadukkaammin,nätimmin tms. Kaikkea ei haluta tehdä aina vain järkiperustein.

[/quote]

Minusta ap ei kyllä sanonut mitään siitä, että olisi väärin ostaa merkkivaatteita. Hän ei vain itse halua ostaa, vaikkei se ole rahasta kiinni. Itse uskallan sanoa, että mitä pienempi lapsi, sitä vähemmän hän tarvitsee merkkivaatteita ja sitä pöllömpää on hänelle sellaisia ostaa. Tarkoitan tällä mm. vaatteen käyttöikää verrattuna ostohintaan. Kukaan ei saa eteenpäin myydessä sitä samaa hintaa vaatteista kuin itse ostaessaan, joten 3 kk ikäisen vauvan pukeminen 100 euron haalariin on yksinkertaisesti rahantuhlausta. 

Tietenkin jokainen saa tehdä omat valintansa sen suhteen kuinka paljon työntää rahaa lapsensa/ lastensa vaatettamiseen. Periaatteessa se ei muille kuulu pätkän vertaa, jos omilla rahoillaan vaatteet ostaa. 

Vierailija
14/14 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muakaan kiinnosta lastenvaatemerkit vaikka minulla onkin myös kohta kolmivuotias ja toinen tulossa. Minusta suurin osa noista hehkutetuista lastenvaatteista on aika rumia ja enemmän tykkään ite perus-henkkamaukan vaatteista ulkonäöllisesti. Erityisesti mukaretrot vaatteet ovat mulle kauhistus.