40v juhliin lähdössä...miten mainita hienovaraisesti
synttärikortissa, että lahjana muistimme sankarin matkatiliä. Omaan mieleen tulee vaan töksähtäviä lauseita.
Kommentit (22)
Miksi tarttee muistuttaa? Näkyyhän se maksaja tiliotteessa.
Ensin vapaamuotoiset hyvän merkkipäivän toivotukset, ja sitten loppuun huomautus ''Muistamisen löydät myös tililtäsi, paljon matkustusintoa tulevaisuuteen'' tms. Ei sen mitään ihmeellistä tarvitse olla, ja tuskin haittaa vaikka olisi töksähtelevä teksti kun varmasti mieluisa lahja :)
Otsikon luettuani tuli niin mielikuva: av-mamma juhlaan sonnistautuneena: musta kotelomekko, mahapömppö, ripsiväriä kerrankin, kosteusvoidetta, se lyhyt fleda aseteltuna, ja tietty ankea ilme. Kun on pakko nyt lähteä sen ukon kaa. :)
Kun annat sen kortin (ja ehkä myös jotain kukkia?) niin onnittelet ja sanot samalla, että mulla ei ole nyt muuta kuin tämä kortti, koska laitoin lahjani kartuttamaan matkatiliäsi.
*laitoin rahaa sun matkatiliin, älä tuhlaa sitä ulkomailla mustaan piliin*
Toivotuksiin tavanomaisen pitkän iän yms. lisäksi jotain matkustamiseen liittyvää?
Miksi ei voi vaan kirjoittaa onnittelut ja ps. lahjana muistimme matkatiliäsi?
Mä en pitäis tarpeellisena kirjoittaa korttiin mitään matkarahoista. Tiliotteessahan se sit näkyy. Itse olen lisännyt näissä tapauksissa maksaessani tilisiirron viestikenttään vielä yhden onnittelun.
onnittelut korttiin ja loppuun vaikka maininta tähän tyyliin, että "P.S. alahan pakata matkalaukkuasi, reissua olisi tiedossa ;D"
Älä ainaska kirjota: Otan osaa ja hyvää matkaa.
Kirjoita: Iloiset synttärionnittelut! Lahjaksi laitoimme matkatilillesi 20 euroa! Railakasta matkaa Thaikkulaan ja toivottavasti rahaa kertyy tarpeeksi, että saat ostettua liput! xoxoxo Hande ja Migu
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 14:37"]
Toivotuksiin tavanomaisen pitkän iän yms. lisäksi jotain matkustamiseen liittyvää?
[/quote]
BOOM!
sinä, rakas vanha kotka
jospa tulis hyvä matka
laitoin tililles vähä rahhaa
tuo tuliaisiks viiniä, älä pahhaa
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 15:04"]
Kirjoita: Iloiset synttärionnittelut! Lahjaksi laitoimme matkatilillesi 20 euroa! Railakasta matkaa Thaikkulaan ja toivottavasti rahaa kertyy tarpeeksi, että saat ostettua liput! xoxoxo Hande ja Migu
[/quote]
No tosi kökköä! Älä nyt ainakaan summaa mainitse onnittelukortissa.
Ei kaikki syynäiletiliotteitaan joten ei siihen kannata luottaa pelkästään.
Mikä tällainen matkatili on? En ole koskaan kuullut.
Eivät tavaralahjankaan antajat sano että "onnea! Me ostettiin sinulle yleiskone!"
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 16:03"]
Mikä tällainen matkatili on? En ole koskaan kuullut.
[/quote]
Jotkut todellakin pyytävät vierailtaan rahaa ja antavat tilinumeron. Ei tietenkään kukaan syynää tiliotettaan jos ei ole näin tehnyt, mutta jos tietää pyytäneensä rahaa ystäviltään niin tietää kyllä odottaa niitä rahoja tililleen ilmankin että siitä erityisesti sanotaan kortissa tai henkilökohtaisesti. Sieltä näkyy nopeasti, kuka on antanut minkäkin summan.
No kun tulet sisään niin sanot että mulla ei nyt ole mitään konkreettista muistoksi antaa, kun tämä halaus, se lahja kun on siellä tilillä.
Hauskaa New Yorkin matkaa, paljon onnea sinulle!