Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaatekauppojen yli-innokkaat myyjät

Vierailija
12.04.2014 |

Menee shoppailusta maku kun ei saa rauhassa katsella vaatteita. Jo ovella tulee myyjä vastaan 'Moi!'. Ja sitten kysellään mitä etsitään ja tuodaan aivan kummallisia vaatteita/asukokonaisuuksia tyrkylle ja suunnilleen pakotetaan sovittamaan niitä. Sitten kysellään, että miksi ei kelpaa, mikä muka on vikana!?! Selitä siinä nyt sitten että ei ole mun tyyliä ja en tykkää. Tuntuu että rauhassa ei saa katsella kohta enää missään vaikka ilmoittaa ettei tarvitse apua. Myyjien moikkailuunkaan en ole tottunut, ekana tulee mieleen että tunnetaanko me.

Luultavasti myyjiä opastetaan toimimaan noin, mutta silti...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjän työ on unelma-ammattini, mutta jouduin hylkäämään alan koska en tahdo pakkomyydä. Ollenkaan.

Vierailija
2/12 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 jatkaa. Otettiin tilanne ihan huumorilla ja Ideaparkin Vilassa on ihanat myyjät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 13:29"]

Myyjän työ on unelma-ammattini, mutta jouduin hylkäämään alan koska en tahdo pakkomyydä. Ollenkaan.

[/quote]

En koe että mun pitäisi pakkomyydä. Ketjussa jossa työskentelen, kannustetaan palveluun. Toimenkuvaani kuuluu muutakin; vastaan oman osaston esillepanoista jne, joten mulla on muutakin hommaa yleensä. En siis ole pelkkä myyjä, kuten vilassa olin. Liikkeissä on isoja eroja, nyt olen sellaisessa paikassa töissä jossa voin olla oma itseni. Ei tarvitse väkisin tyrkyttää.

T.5

Vierailija
4/12 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ulkomailla asuessani tottunut palveluun ja tietysti tervehtimiseen kaupassa.

Suomessa on viimeaikoina alettu panostaa tähän asiakaspalveluun, ihan hyvä.

Ongelmana vaan on myyjien taidot. Toiset ovat ammatti-ihmisiä, ymmärtävät mitä etsit, ovat rehellisiä eli sanovat että "tämä takki ei istu sulle hyvin, se on selästä liian löysä, tähän tulee pussi," jne...

Mutta nyt on paljon nuoria ja/tai kokemattomia myyjiä, joita kai pakotetaan myymään eli tuloksiin ja silloin päädytään tilanteisiin, joissa vanhan vitsin tavoin ehdotetaan asiakkaalle hiekkapaperia korvaamaan loppunutta WC-paperia. 

Mulle käy nykyään usein noin, jos pyydän apua. Etsin esim. pitkähihaista paitaa, jota voisin käyttää talvella toimistossa, mutta minulle tarjotaan hihatonta läpinäkyvää sifonkitoppia, joka a) ei sovi talvella,b) ei sovi asialliselle työpaikalle, eikä c) kenellekään, joka ei halua kulkea rintaliivit vilkkuen.

Tässä varmaan ongelmana on myyjille annetut ohjeet myydä väkisin, alan puutteellinen tuntemus ja myös vaatekauppojen onnettomat valikoimat.

Näin keski-ikäisenä huvittaa myös se, miten huonosti jotkut nuoret myyjät ymmärtävät edes vaatteiden nimityksiä. Kerran etsin "neulepuseroa", mutta useimmissa keskustan liikkeissä myyjillä ei ollut hajuakaan mikä se on. Jouduin sitten selittämään heille mikä on "neuletakki" ja mikä "neulepusero". Koitapa kysyä sitten vaikkapa prinsessaleikkausta tai mitä on lyocell-kuitu, sitten menee aivan hilseen yli useimmilta.

Vierailija
5/12 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyjät ei tervehtisi liikkeeseen tultaessa, niin ihmiset varmaan valittaisivat siitäkin... Ja musta pitää aikuisen ihmisen osata sanoa reippaasti, että kiitos, en tarvitse apua. Ja myyjän myös uskoa se!

Vierailija
6/12 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä kenties Vila?

Vierailija
7/12 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä oli bestseller-liikkeiden osalta taannoin pitkä ja antoisa ketju. Googlaa Mitä helvettiä liikkuu vilan myyjien päässä.

Vierailija
8/12 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mun työtä. Palveluun pitää panostaa tänä päivänä, koska raha on tiukassa.

Tervehdin kun asiakas tulee myymälään, kysyn tarvitseeko hän apua tms. Jos ei, niin puuhastelen jotain muuta, mutta annan siis asiakkaan katsella rauhassa. Hyvään palveluun kuuluu huomioida asiakas, tyrkyttäminen on sitten ihan eri asia.

Vierailija
9/12 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilasta täällä olikin pitkä ketju, se on asia erikseen ;). T.nro 5 (en siis ole vilassa töissä, olen kyllä ollut..onneksi en enää;)).

Vierailija
10/12 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilan myyjä sulloi puoliväkisin aikuisen tyttäreni, liian pieneen boleroon. Kehtas vielä kehua, miten kauniisti bolero istuu. Ei tullut naurusta loppua, kun tytär kysyi myyjältä: Voi hel,,,ti eiks sulla oo silmiä päässä? Eli, jouduimme yli-innokkaan myyjän, bolero hyökkäyksen kohteeksi. Tytär etsi kesämekkoo, ei boleroo :)

Vierailija
11/12 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilassa myyjät pakotetaan tuohon. Lue pakotetaan!!!!!!!!!! Valittakaa Vilnaan

Vierailija
12/12 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedämme kyllä mikä on bestsellerin linja uhkailuineen ja mysteerishoppaajineen. Emme pitkässä ketjussakaan pääsääntöisesti pitäneet asiaa myyjien vikana. Tietyllä aikavälillä tämä absurdi tuputus tulee kyllä näkymään kassavirrassa kun väki häipyy - mistä tietysti seuraa myynnin parantamiseksi kahta kauheampi asiakkaiden vainoaminen. Mistä seuraa jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi