Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä suhteessa vauvan isä on osallistunut vauvanhoitoon?

Vierailija
12.04.2014 |

...silloin kun olette molemmat kotona. Siis meneekö suurinpiirtein puoliksi vai onko äiti silloinkin päävastuussa? Vaihtaako vaippoja yhtä paljon kuin äiti jne.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tasavertainen vanhempi. No yöherätykset olleet mun heiniä imetyksen takia. Mies syöttää, vaihtaa vaatteita/vaippoja, leikkii, käy neuvolassa/sukulaisissa, ostaa vaatteita jne ihan samalla tavalla kuin äitikin. Vanhempainvapaat puoliksi. 

Vierailija
2/23 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan paljon. Vaihtaa aina vaipat kun on kotona, kylvettää ja nytkin lähti vauvan kanssa vaunulenkille. Minä saan olla hetken yksin kotona kun esikoinen nukkuu päiväunia. Ihana mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalissa parisuhteessa.

Vierailija
4/23 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä imetän, mies vaihtaa vaipat. Toimii.

Vierailija
5/23 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoiti kyllä vauvaa, mutta ei se mitään oma-aloitteista hoitoa ollut. Jouduin aina erikseen pyytämään, että voisitko vaihtaa vaipan, voisitko pitää vauvaa, voisitko nukuttaa jne. Siinä mielessä mies todella oli auttajan roolissa ja päävastuu oli minulla. Yritin kaikkeni, että mies olisi muodostanut vauvaan yhtä kiinteän suhteen kuin minulla. En todellakaan ollut turhan tarkka vaatteiden värin tai muun suhteen. Ainoa mitä vaadin, oli vauvan itkuun reagoiminen ja pyrkimys auttaa hädässä. Mies vain ei kestänyt yhtään itkua, ahdistui ja muutenkaan ei pitänyt vauvoista. Myös yöheräilyt olen aina hoitanut ja niitä on kertynyt tuhansia tässä muutaman vuoden ja muutaman vauvan aikana. 

Kyllä otti päähän, kun kaikinpuolin muuten ihana, huomaavainen, älykäs ja korkeasti koulutettu mieheni heittäytyi vauvojen kanssa avuttomaksi. Ensimmäinen vuosi oli tuollaista, mutta taaperon kanssa on aina ollut erilainen asenne. Välillä edelleen helposti sysää vastuuta minulle, mutta korjaa tilannetta kun huomautan hänelle. 

Vierailija
6/23 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan 18. Meillä vauva-aikana minä olin kyllä ehdottomasti päävastuussa ja mies todellakin auttoi vain pyydettäessä. Miehenä on kuitenkin aivan ihana ja huomioiva, ja nyt kun lapset ovat vähän vanhempia, niin osallistuu huomattavasti enemmän ja oma-aloitteisemmin lastenhoitoon. Lähes tulkoon enemmän kuin minä. Ulkoilee ja pelailee heidän kanssaan, vie harrastamaan, auttaa läksyissä :)

Vierailija
7/23 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaa vaippoja,syöttää, hengailee... nukuttaa. Auttaa paljon.

Vierailija
8/23 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea muuta paitsi herää yöllä. 

Vierailija
9/23 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 12:28"]Vaihtaa vaippoja,syöttää, hengailee... nukuttaa. Auttaa paljon.

[/quote]

Auttaa ketä?! Onko isä teidän perheessä äidin apulainen vai vanhempi?!

Vierailija
10/23 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 12:34"]

[/quote]

No nyt kyllä joku provosoituu aika herkästä :D:D 

Vierailija
11/23 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on meillä ehkä enemmän päävastuussa vauvasta silloinkin kun ollaan molemmat kotona. Tosin asumme omakotilatalossa maalla ja meillä on eläimiä, joten jatkuvasti on jotain sellaista pientä puuhaa ja hommaa, joten ei mieskään tumput suorina kotonaollessaan istu. Itse en vaan ole niin hyvä esim. ajamaan traktoria tms mitä pihapuuhissa tarvitsee, niin meillä on mennyt tuohon, että minä hoidan kotitöitä sisällä ja mies ulkona.

Vierailija
12/23 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 12:34"]

[/quote]

[/quote]

Tämä tällä selvä. Sitä vaan näkee näitä perheitä ihan liikaaa, joissa isä on varavanhempi, joka saa hoitaa lastaan äidin armosta, kun äiti tarvitsee apua!

Vierailija
13/23 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee aika puoliksi ja mies herää myös öisin ja aamulla saan aina nukkua pidempään ja se herää lasten kanssa jos siis lähtee vasta iltavuoroon tai on vloppu

Vierailija
14/23 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 12:51"]

Tämä tällä selvä. Sitä vaan näkee näitä perheitä ihan liikaaa, joissa isä on varavanhempi, joka saa hoitaa lastaan äidin armosta, kun äiti tarvitsee apua!

[/quote]

No miten sitten jaksat huuto- ja kysymysmerkein ihmetellä täällä tuota ilmiötä, jos kerran näet paljon tuollaisia perheitä?

Vierailija
15/23 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 12:34"]

[/quote]

[/quote]

Minä prosoidun jo pelkästään tälläisistä aloituksista. Käytännössähän kaikkea ei voida jakaa tasan, mutta eikö ole ihan itsestään selvää, että isä osallistuu siinä missä äitikin...jos vaan saa mahdollisuuden. Valitettavasti vaan edelleen äidit omii lapsen automaattisesti itselleen.

Vierailija
16/23 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä hoitaa enemmän, kun säälii äitiä.

Vierailija
17/23 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 12:58"]

Minä prosoidun jo pelkästään tälläisistä aloituksista. Käytännössähän kaikkea ei voida jakaa tasan, mutta eikö ole ihan itsestään selvää, että isä osallistuu siinä missä äitikin...jos vaan saa mahdollisuuden. Valitettavasti vaan edelleen äidit omii lapsen automaattisesti itselleen.

[/quote]

Ja aina on äitien vika kun isä ei osallistu tarpeeksi :D:D Kai se isäkin osaa suunsa avata jos haluaa lasta hoitaa. Tunnen paljon perheitä, joissa isät leikittävät ja nukuttavat lastaan mielellään ja kaikkea muuta kivaa, mutta sitten kun tulee vaipanvaihtoa ja muuta niin lykkäävät vauvan äidilleen.

Vierailija
18/23 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 12:55"][quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 12:51"]

[/quote]

No miten sitten jaksat huuto- ja kysymysmerkein ihmetellä täällä tuota ilmiötä, jos kerran näet paljon tuollaisia perheitä?

[/quote]

Hymiö, hymiö ja hymiö!

Vierailija
19/23 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 13:01"]

Hymiö, hymiö ja hymiö!

[/quote]

Kyllä on taas av-mamman argumentaatiotaito huipussaan :)

Vierailija
20/23 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 13:01"][quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 12:55"][quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 12:51"]

[/quote]

[/quote]

Hymiö, hymiö ja hymiö!

[/quote]

Miten kukaan jaksaa hymiöin tai huutokysymysmerkein elävöittää keskustelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme