Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä voi johtua tällainen oire kitalaessa?

Vierailija
12.04.2014 |

Kitalakeeni on ilmestynyt ärhäkän punaisia läiskiä ja muutamassa kohdassa on hiukan ihonalaista verenpurkaumaakin. Minulla on ollut flunssa (ja kova yskä) nyt pari viikkoa, voikohan yskä ärsyttää tällä tavoin kitalakeakin?

Minulla on myös uusi kumppani, joka on vakuuttanut testauttaneensa itsensä sukupuolitautien varalta. Hän on kyllä luotettava ihminen, mutta silti näin vainoharhaisena ihmisenä mietin että jos hän on sittenkin huijannut ja tartuttanut suuhuni vaikka klamydian....

Kysymys siis kuuluu että voiko yskä ärsyttää kitalakea näin? Nielu vain vähän punoittaa, siellä näitä läiskiä ei ole.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten olet vain hotkinut liian kuuman grillimakkaran...

Vierailija
2/12 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietääkö kukaan :-( minulla ei ole ennen flunssassa ollut tällaista oiretta, enkä kuitenkaan vielä haluaisi mennä ruuhkaiseen terveyskeskukseen kipeää kurkkua näyttämään.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suun limakalvolla haavat, palovammat yms. paranevat varsin nopeasti, joten seuraa punoitusta viikko-pari ja jos se ei yhtään ala helpottaa tai pahenee, niin ota yhteyttä joko terveyskeskukseen tai hammaslääkäriin.

Uuteen kumppaniin en ihan sokeasti luottaisi, voihan olla mahdollista, että hänellä on sukupuolitauti, josta ei ole kehdannut kertoa. Tai se, ettei kumppanisi tiedä saaneensa sukupuolitaudin.

Vierailija
4/12 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herpes. Rakkulat ehtineet puhjeta " samantien" ei sitä teetä missään spt testeissä.

Mikäli läiskät pitempi aikaisia kuppa.

Koska muitakin oireita sinulla on virustauti.

Kuinka intona olet suuseksiä harrastanut= mekaaninen ärsytys/ kumiärsytys.

Vierailija
5/12 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herpes. Rakkulat ehtineet puhjeta " samantien" ei sitä teetä missään spt testeissä.

Mikäli läiskät pitempi aikaisia kuppa.

Koska muitakin oireita sinulla on virustauti.

Kuinka intona olet suuseksiä harrastanut= mekaaninen ärsytys/ kumiärsytys.

Vierailija
6/12 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan seuraa viikko-pari, jos menee ohi unohda koko homma. Ainoa sp-tauti tulee noista mieleen HIV-infektioon (AIDS vaiheeseen) liittyvä Kaposin sarkooma, jota sinulla nyt tuskin on :)

Jos jossain vaiheessa tulee nielemisvaikeuksia tai suu ei aukea kunnolla tai pää ei käänny niin heti lekurille. 

Itse sain tuollaisia kun söin flunssaani mynthoneita, niin että ne painoivat kitalakeen verenpurkaumia..

Vierailija
7/12 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läiskät eivät näytä google-haun perusteella herpekseltä, eivät siis ole rakkuloita vaan punaisia, ärtyneen näköisiä läiskiä, jotka eivät ole kohollaan.

ap

Vierailija
8/12 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 11:39"]

Tosiaan seuraa viikko-pari, jos menee ohi unohda koko homma. Ainoa sp-tauti tulee noista mieleen HIV-infektioon (AIDS vaiheeseen) liittyvä Kaposin sarkooma, jota sinulla nyt tuskin on :)

Jos jossain vaiheessa tulee nielemisvaikeuksia tai suu ei aukea kunnolla tai pää ei käänny niin heti lekurille. 

Itse sain tuollaisia kun söin flunssaani mynthoneita, niin että ne painoivat kitalakeen verenpurkaumia..

[/quote]

Kurkkupastilleista nuo verenpurkaumat voisivatkin johtua! Kiitos, en olisi tätä tajunnut itse ja kuulostaa järkevältä selitykseltä. Huoli tosiaan heräsi koska verenpurkaumat suussa näyttävät jotenkin rajuilta ollakseen vain yskä-ärsytystä...

ap

Vierailija
9/12 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään merkitse, että on ollut testeissä. Herpestä ei testata. Kannattaa mennä näyttämään lääkärille flunssana ja kysyä noista. Mainita myös se uusi kumppani. Jos tulee vielä kuumetta, on todennäköisemmin sp-tauti.

Vierailija
10/12 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 16-vuotias tyttö ja juuri sama juttu! Sain flunssan muutama päivä sitten, pari päivää sairastettuani huomasin kitalaessa punaisia läiskiä, jotka ovat ryhmittyneet samalle alueelle. Seksitauteja pidän hyvin epätodennäköisenä, mutta sama mietityttää mitä nämä ovat. Eivät ole kipeät, ei kohonneita, eikä ennen ole tämmöisiä ollut. Voimakkaan punaisia ja luultavasti päivässä ilmestyneitä. Jos kukaan osaa auttaa niin mieluusti haluaisin kuulla mitä nämä ovat?

Vierailija
11/12 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli tuollaisia muutama viikko ennen kuin mononukleoosini todettiin, eli siinäkin on voi olla yksi selitys

Vierailija
12/12 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petekioita?