Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI vatsaa turvottaa iltaisin niin paljon?!

Vierailija
11.04.2014 |

NIIN MIKSI! :o Joka ilta järkyt ilmavaivat ja vatsa turvonnut palloksi! Ideoita?! Mikä auttaa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

viljat pois? 

Vierailija
2/12 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama juttu minullakin. Olen huomannut että turvotusta pahentaa viljat, papuruuat, liharuuat, maitotuotteet. Kun vaan jaksaisin nähdä niin paljon vaivaa, että pitäisin ruokavaliosta tosi tiukasti kiinni, vaiva pysyisi hallinnassa. Mutta kun syön usein töissä mitä siellä sattuu olemaan tarjolla ja kotona lasten kanssa samaa perusruokaa, kärsin kaiket illat. Kannattaa kokeilla vuorotellen eri ruoka-aineiden pois jättämistä ja katsoa mikä auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama juttu minullakin. Olen huomannut että turvotusta pahentaa viljat, papuruuat, liharuuat, maitotuotteet. Kun vaan jaksaisin nähdä niin paljon vaivaa, että pitäisin ruokavaliosta tosi tiukasti kiinni, vaiva pysyisi hallinnassa. Mutta kun syön usein töissä mitä siellä sattuu olemaan tarjolla ja kotona lasten kanssa samaa perusruokaa, kärsin kaiket illat. Kannattaa kokeilla vuorotellen eri ruoka-aineiden pois jättämistä ja katsoa mikä auttaa.

Vierailija
4/12 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, koita hiilaritonta viikon verran. Autto mulle. TäNään kun söin subin, niin vatsa turpos. Ei hyvä olo...

Vierailija
5/12 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin jostain, että noin 5 tunnin kuluttua syömisestä alkaa ilmavaivat, jos on syönyt jotain mikä aiheuttaa niitä (jos ei ole pilaantunutta tmv, silloin tulee kait nopeammin)?

Toinen: juot liian vähän vettä.

Ja viljat aiheuttaa turvotusta minullakin, ja peruna, myös salmiakki (ja muu suolainen).

Vierailija
6/12 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla olla täysin ilman viljoja esim. pari viikkoa. Viljat ovat usein syynä suolistovaivoihin.

Vierailija
7/12 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Laktoosi-intoleranssi2) Keliakia3) Ärsyyntyvän suolen oireyhtymä (josta itse kärsin) onneksi ruokavalio auttaa, joten eikun googlettemaan kaikki läpi, mikä mahtaisi sulla olla syynä.. Mutta tosiaan, välillä iltaisin turvotus on jotain ihan järkyttävää 

Vierailija
8/12 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvotuksesta ei tarvitse kärsiä, jos ei syö viljaa. Tosin Suomessa vilja on niin pyhä asia, että sitä on pakko syödä.  Suoliston terveydestä viis veisataan ja aina yritetään etsiä joku muu syy kuin vilja.

Vierailija
9/12 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joillekkin tuntuu olevan pyhä asia, että se olisi nimenomaan vilja,joka turvottaa kaikkia!

Itselläni turvottaa nimenomaan maitotutteet,esim rahka ja vilja (kaura,täysjyvä) ei ollenkaan..

Vierailija
10/12 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom - GLUTEENIvilja. Esim. tattari ei turvota ainakaan mua. Ja maito + pavut myös pois.

Vierailija
11/12 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua turvottaa ruis ohra ja kaura mutta ei vehnä. Makeutusaineet myös turvottaa

Vierailija
12/12 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 08:42"]Huom - GLUTEENIvilja. Esim. tattari ei turvota ainakaan mua. Ja maito + pavut myös pois.

[/quote]

Mulla ainakin nimenomaan tattari on pahin turvottaja..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan