Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hitto ärsyttää, jos kesken kokouksen "noustaan vähän verryttelemään".

Vierailija
11.04.2014 |

Mulla on todella runsaat kuukautiset ja pystyn juuri ja juuri istumaan tunnin paikoillani jossain kokouksessa. Jos nousen, holahtaa niin paljon, että on viisainta mennä suoraan vessaan vaihtamaan sidettä.

Mutta ei. Meilläpä oli kokous, jossa vetäjä 45 minuutin kohdalla pyysi kaikkia nousemaan ylös, vähän hyppimään ja kyykkyyn, niin veri kiertää loppukokouksen. 

No, minun oli ihan pakko päästä vessaan vaihtamaan sidettä tuon jumpan jälkeen. Olin jo menossa, niin vetäjä sanoi, että äläs nyt enää hei mene, vartti enää, sen jaksaa kyllä. Olin päättäväinen (koska tiesin, että jos istun takaisin, vaatteet ovat veressä ja samoin tuolikin) ja menin vain. 

Tulin takaisin ihan parissa minuutissa ja kokous loppui siitä kymmenen minuutin päästä. Tiedän, että se vaikutti typerältä, mutta oikeasti ärsytti.

Runsaisiin kuukautisiin olen yrittänyt kaikenlaista. Kuukuppi ei pysy, lääkkeet eivät auta. Kunhan lapset on tehty, poistan kohdun.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milset muuten voi käyttää tamppooneja?

Vierailija
2/36 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 19:15"]

Milset muuten voi käyttää tamppooneja?

[/quote]

En tarkkaan tiedä. Ne eivät vain pysy sisällä, siis vuodon takia. Vuotoa tulee niin kovalla paineella, että se tamponi työntyy pois.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 19:12"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 18:59"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 18:43"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 18:38"]

Ei sun ole pakko nousta verryttelemään, vaikka puhuja käskisi. Istut vain tyynesti. Jos puhuja patistaa sinua, sanot vain päättäväisesti, että mä skippaan tällä kertaa tämän.

[/quote]

Ja vaikuttaisin vielä typerämmältä?

ap

[/quote]Tällaista kommentointia ei yleensä kuule teini-iän ohittaneilta. Kaikella kunnioituksella: kasva aikuiseksi.

[/quote]

En ymmärrä, miten kommentointini näytti silmiisi jotenkin keskenkasvuiselta. Tarkoitin sitä, että mielestäni on typerämpää istua nököttää omalla paikallaan mielenosoituksellisesti, kun kaikki muut jumppaavat. Saisin ihan typerän ihmisen maineen. Se, että menen vessaan, vaikka kielletään, voi vaikuttaa typerältä, mutta moni saattaa kuitenkin ajatella, että minulla oli oikeasti tarve päästä vessaan. 

Jos en kertoisi mitään syytä sille, etten jumppaa, vaikuttaisin vain tosi typerältä.

ap

Niin ja p.s. en voi käyttää tamponeja.

[/quote]Lapselliselta vaikuttaa se, että et mitenkään voi erottua ryhmästä, että et olisi erilainen. Et voi tehdä muulla tavalla kuin kaikki muut, vaikka sinulla on siihen todellinen syy. Aikuinen toteaa, että nyt ei pysty, ja odottaa kaikessa rauhassa kunnes muut ovat hyppineet valmiiksi. Turha siitä on suurta draamaa repiä.

[/quote]

Jos olisin sanonut, etten pysty, olisi vetäjä sanonut 'höpöhöpö, kaikki osallistuu, nyt ylös vaan'. Olisi pitänyt sanoa jotain muuta, etten olisi vaikuttanut vain siltä, etten nyt vain viitsi ja halua.

ap

Vierailija
4/36 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetäjä on moukka.

Vierailija
5/36 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan taatusti uskotaan, jos sanot, ettet terveyssyistä voi osallistua. Jos jostakin ihmeen syystä tämä ei mene läpi, silloin vedät ohjaajan syrjään ja sanot että sinulla on yksityistä asiaa.

Jos on noin kova vuoto, olet varmaan aneeminen?

Vierailija
6/36 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei olis kyllä vaikeutta tehdä tälle vetäjälle selväksi että meitsi ei nyt ota yhtä ainutta hyppyaskelta. Siitä huolimatta että olen tosi surkea puolieni pitäjä muuten. Mutta endometrioosi tekee niin pahan tärinäkivun että sen välttääkseni voin käskeä kenen tahansa pitämään tunkkinsa. Terveys ensin.

Vierailija
7/36 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tamponia ehdotellaan runsaisiin kuukautisiin? Mulla se ainakin oli kaikista surkein vaihtoehto. Sitä kyllä ihmettelen jos kuppi ei pysy...

Vierailija
8/36 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 19:20"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 19:12"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 18:59"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 18:43"]

Ei sun ole pakko nousta verryttelemään, vaikka puhuja käskisi. Istut vain tyynesti. Jos puhuja patistaa sinua, sanot vain päättäväisesti, että mä skippaan tällä kertaa tämän.

[/quote]

Ja vaikuttaisin vielä typerämmältä?

ap

[/quote]Tällaista kommentointia ei yleensä kuule teini-iän ohittaneilta. Kaikella kunnioituksella: kasva aikuiseksi.

[/quote]

En ymmärrä, miten kommentointini näytti silmiisi jotenkin keskenkasvuiselta. Tarkoitin sitä, että mielestäni on typerämpää istua nököttää omalla paikallaan mielenosoituksellisesti, kun kaikki muut jumppaavat. Saisin ihan typerän ihmisen maineen. Se, että menen vessaan, vaikka kielletään, voi vaikuttaa typerältä, mutta moni saattaa kuitenkin ajatella, että minulla oli oikeasti tarve päästä vessaan. 

Jos en kertoisi mitään syytä sille, etten jumppaa, vaikuttaisin vain tosi typerältä.

ap

Niin ja p.s. en voi käyttää tamponeja.

[/quote]Lapselliselta vaikuttaa se, että et mitenkään voi erottua ryhmästä, että et olisi erilainen. Et voi tehdä muulla tavalla kuin kaikki muut, vaikka sinulla on siihen todellinen syy. Aikuinen toteaa, että nyt ei pysty, ja odottaa kaikessa rauhassa kunnes muut ovat hyppineet valmiiksi. Turha siitä on suurta draamaa repiä.

[/quote]

Jos olisin sanonut, etten pysty, olisi vetäjä sanonut 'höpöhöpö, kaikki osallistuu, nyt ylös vaan'. Olisi pitänyt sanoa jotain muuta, etten olisi vaikuttanut vain siltä, etten nyt vain viitsi ja halua.

ap

[/quote]

Sitten vain tyynesti naama peruslukemilla jatkat istumista kuin tatti, etkä hievahdakaan paikaltasi. Ei aikuista ihmistä voi pakottaa jumppaamaan. Voit sanoa, että osallistun ensi kerralla, mutta nyt jätän väliin. Jatkakaa te muut vain.

Vierailija
9/36 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei hormonikierukka käy? Vie kuukautiset kokonaan. Vai onko teillä raskautumisyritys päällä just nyt?

Vierailija
10/36 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istu paikallasi ja venyttele yläkroppaa.

Vierailija
11/36 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä täysin. Multa vuotaa parissa tunnissa läpi, vaikka on super-tampax ja yöside. Ei tosiaan tee mieli hyppiä ja kokous noina päivinä olisi painajainen. Hyvä kun töissä muuten voi olla.

Jankuttavalle kokouksen vetäjälle yksinkertaisesti tiuskaisisin jo perkeleen tiukasti, että en tosiaan voi pomppia selittelemättä syytä sen kummemmin. Ja tod. näk. olisin aika vittuuntunut mokomalle jumppamaikalle.

Vierailija
12/36 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit ihan juuri niinkuin kuka tahansa olettaa tuossa tilanteessa sinun voivan parhaiten toimia. Eiköhän vetäjäkin ymmärtänyt, että kaikkeen hänen sanansa eivät riitä auttamaan. 

Vierailija
13/36 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 19:58"]Ymmärrän kyllä täysin. Multa vuotaa parissa tunnissa läpi, vaikka on super-tampax ja yöside. Ei tosiaan tee mieli hyppiä ja kokous noina päivinä olisi painajainen. Hyvä kun töissä muuten voi olla.

Jankuttavalle kokouksen vetäjälle yksinkertaisesti tiuskaisisin jo perkeleen tiukasti, että en tosiaan voi pomppia selittelemättä syytä sen kummemmin. Ja tod. näk. olisin aika vittuuntunut mokomalle jumppamaikalle.

[/quote]

siis ootteko ihan täyspäisiä? Jos tarttee käydä vessassa kesken kokouksen niin poistutte hiljaa takavasemmalle ja käväisette vaihtamassa sen tampaxin. Niin mäkin teen ja kaikkihan sen tajuaa että oli tarve mennä vessaan. Ei siellä tarvitse odottaa, että koska tulee läpi tuoliin.

Vierailija
14/36 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi me oltiin samassa kokouksessa tänään! huomasin susta, et jokin on vialla kun näytit niin hätääntyneeltä... onneks kerkesit vessaan! :)

tsemppii ja hymyillään kun tavataan kahviautomaatilla :)

Vierailija
15/36 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 20:15"]

Voi me oltiin samassa kokouksessa tänään! huomasin susta, et jokin on vialla kun näytit niin hätääntyneeltä... onneks kerkesit vessaan! :)

[/quote]

.. k a h v i a u t o m a a t t i ...?? Missä helkutissa meillä on kahviautomaatti? Miksi minä nökötän jossain minikeittiössä keittämässä itselleni kahvia jostain kahden markan X-tra-kahvista??

ap

Vierailija
16/36 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 20:26"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 20:15"]

[/quote]

.. k a h v i a u t o m a a t t i ...?? Missä helkutissa meillä on kahviautomaatti? Miksi minä nökötän jossain minikeittiössä keittämässä itselleni kahvia jostain kahden markan X-tra-kahvista??

ap

[/quote]

Hei tavataan maanantai-aamuna siinä unisex vessan ovella niin voin näyttää sulle missä on meidän firman salainen kahviautomaatti, samasta automaatista saa myös teetä, kaakaota ja kuumaa tomaattikeittoa :)

-kolleegasi-

Vierailija
17/36 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohiksena vain, että yösiteistä ei ole mihinkään. Tenat rulaa.

Vierailija
18/36 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää tampoonin ehdottelijat ei tiedä runsaista kuukautisista mitään. Sori.

Usean vuoden kokeilujen perusteella olen päätynyt runsaine kuukautisineni seuraavaan ratkaisuun: 3 ensimmäistä päivää: 5 (viisi) suurinta yösidettä limittäin ja lomittain, vaihtoväli 2-3 tuntia, öisin lisäksi pakaroiden väliin pumpulipallo. 4. -5. päivä: 4 (neljä) suurintä yösidettä limittäin ja lomittain, vaihtoväli 3-4 tuntia. 6.-7. päivä: 2 suurinta yösidettä peräkkäin, tarvittaessa pumpulipallo pakaroiden väliin. Vaihtoväli 4-5 tuntia.

Vierailija
19/36 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä hymyilyttää taannoinen kohdunpoisto. Tsemppiä vain kaikille tarvitseville.

Vierailija
20/36 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi