Minkälainen ihminen puhuu kailottamalla?
Asun kerrostalossa ja seinänaapurini puhuu huutamalla. Siis ihan tavallisia asioita, ei koskaan riitele ym. Nyt etätyöaikaan huutaa klo. 6-22. Ei missään vaiheessa varmaan käy ulkonakaan. Tiedän että hänellä on puoliso myös, miten kukaan jaksaa tuollaista? Ja samaten etäyhteyden päässä olevat työkaverit?
Tulen hulluksi! Ja turha sanoa että onhan vastamelukuulokkeet ja korvatulpat keksitty. En jaksa pitää kuulokkeita ja hiostavia tulppia koko päivää ja pitäähän mun kuulla jos puhelin soi, etätöissä minäkin olen.
Kommentit (26)
Sellaisten kailottajien seurassa on vaikeaa olla jotka julkisella paikalla kuten ravintolassa jossa on lähellä tuntemattomia ihmisiä toistaa ja huutaa sen mitä itse kertoo esim toistaa huutamalla toisen puh numeron ja osoitteen ja kaiken. Pitää todella harkita mitä sanoo mutta se on vaikeaa jos ei voi vastata sen kysymyksiin .
Yksinkertaiset ihmiset kailottaa. Siis tyhmät. ja kaikki sombulat kuuluvat tähän kategoriaan.
Ihmiset jotka rakastavat omaa ääntään ja joiden on myös pakko olla kokoajan äänessä. Usein myös jyräävät muut alleen. Huomiohakuisuus... pahinta jos jossain seurueessa useita tällaisia ja pelmahtavat kaikki esim samaan kahvilaan missä ennen heitä oli niin mukavan hiljasta. Sekunti siitä kun astuvat sisään niin PAM! Sinne meni hiljaisuus... Kaikista äärimmilleen sapettava yhdistelmä on henkilö jolla ei ole mitään oikeaa sanottavaa mutta joka esim juoruaa aivan prkleen kovaan ääneen jokaisen tuntemansa ihmisen asiat niin että varmasti koko muu kahvilan asiakaskunta kuulee. Ja joka luonnollisesti yhtyy päällehuutokilpailuun muun porukan kanssa. Oikein hermoja hivelee jos kyseisellä henkilöllä on vielä todella korviin pistävä ja terävä ääni. Välillä pohdin mitä kävis jos tollaselle toteaisi ohimennen että " tavallaan arvostettavaa että joku pitää oman äänensä kuulumisesta noin paljon"
Mulla sanotaan välillä, että "puhu lujempaa, en kuule".
Sitten kun annan tulla rintakehästä, niin sanotaan "älä huuda".
En hallitse volumea.