Onko mitään järkeä muuttaa kaksikerroksiseen taloon vauvan ja kaksivuotiaan kanssa?
Ollaan kierrelty ja ettitty taloa, ja nyt löytyi aivan upea, ainoa onkelma on toi kaksikerroksisuus. Kaikki makuuhuoneet yläkerrassa. Pärjääkö pienten kanssa?
Kommentit (13)
Miksi elämä pitää tehdä noin vaikeaksi? Kyllä ne lapset oppivat portaissa kävelemään ja portit käyttöön niin pitkäksi aikaa kunnes oppivat.
me tehtiin kerran tarjous kakskerroksisesta, mutta onneksi ei saatu - pian löydettiin kivempi, ja yhdessä tasossa.
olishan siinä aika ravaaminen portaissa, ja portit pitäisi tietenkin laittaa, ettei lapset yksin pääse kulkemaan.
tosin kyllähän monet asuu kakskerroksisissa asunnoissa, ja pärjäävät ihan hyvin, ja kyllähän lapsetkin pian oppii rapuissa kulkemaan.
teidän täytyy nyt vaan miettiä, kuinka paljon rapuissa pitäisi sitten päivän mittaan kulkea? onko molemmissa kerroksissa vessat? millaiset portaat on kyseessä, siis kuinka jyrkät?
Nuorin oli 4-vuotias kun muutettiin ja hyvin on mennyt.
Taasen ne kaverit sitten joilla on pieniä lapsia ja kaksikerrosta, valittavat asiasta ja pitävät asumismuotoa tällä hetkellä hankalana.
Etsittiin yksitasoista ja vastaan tuli unelmatalo, mutta kaksikerroksinen. Lapset olivat silloin 1- ja 3-vuotiaat. Makkarit ovat yläkerrassa ja portaat helppokulkuiset. Molemmissa kerroksissa vessa.
Mitään ongelmia ei ole ollut, lapset itse asiassa tykkäävät, kun saavat mennä keskenään leikkimään yläkertaan ja äiti ajetaan pois (yläkerrassa iso aula, jossa leikkivät). Alhaalta ollaan jo poistettu portti, yläkerrassa pidetään portti vielä pari vuotta. Kuopus oppi kävelemään portaissa hyvin n. 1v8kk iässä.
Itse siis suosittelen ostoa, jos talo tosiaan on muuten unelmien täyttymys.
nuorin lapsi on 2 vuotias
Minä pidän kun makuuhuoneet ovat eri kerroksessa niin voi laittaa lapset nukkumaan ja ei tarvitse pelätä että keittion/olohuoneen meteli häiritsisi heitä.
Vauva noppi kulkemaan rappusia pitkin 8kk
Ei ole ongelmia ja ei ole mitään pelättävää.
ei mitenkään jyrkät. Ja ne portit itseasiassa siellä olisi, kun lapsiperhe asui ennestäänkin. Pitää vielä selvittääkö saatasko ne kaupan mukana. =) Kyllä mä luulen että tää ois meiän talo, on tosiaan jo pidempään etitty. t.ap
tyttö oppi kulkeen rapuissa alle kaksivuotiaana. Nyt laitettiin portit takas kun tää nuorempi rupes ryömiin..
Mekin asumme kaksikerroksisessa talossa ja muutettiin kun silloinen nuorin lapsemme oli 2v ja kolmas oli just syntymämässä. Ja hyvin on pärjätty. Lapsi oppii hirmu nopeasti kävelemään portaita, kun vaan saa opetella. Meilläkin toki on turvaportit, mutta nyt kun nuorin on jo 2,5v. ei portteja enää tarvita, sillä lapsi osaa kävellä ongelmitta itse raput.
hankalaa on. Riippuu kuitenkin huonejaosta. Mun vanhemmilla kätevä huonejako. Kaikki oleellinen yläkerrassa. Meillä on makkarit yläkerrassa ja alakerrassa olohuone, keittiö ja pieni huone. Muutimme sitten kaikki alakertaan ja ei ole kätevää ollenkaan. Siis ihan vauvana oltiin tavallisesti, mutta vähän isompana näin on kätevää. Lapsi nukkuu keittiössä.
Me asuttiin 3-kerroksisessa kämpässä, kun esikoinen oli 1 - 2 -vuotias. Ei siinä ollut mitään ongelmaa, portaissa oppi kulkemaan tuota pikaa jne. Ainoa puute siinä asunnossa oli se, että olkkari/keittiö-kerroksessa ei ollut vessaa. Nyt asutaan " vain" kaksikerroksisessa ja kuopus (nyt kohta kaksi) kulkee jo portaissa kuin tyhjää. Turvaportti olisi, mutta turha.
Itse asuin lapsena rintamamiestalossa ja tykkään siitä, että makkarit on omassa rauhassa ja olkkari ja keittiö alhaalla.
me ollaan asuttu 3 kerroksisessa (makkarit ylimmässä kerroksessa) 3 vuotta. lapset 4 2 ja vauva. ihan ok on mennyt.
Ei mene kuin pari vuotta niin portit voi poistaa. Näin ainakin meillä, lapset nyt 4,5- ja 2-vuotiaat.