Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverini ei kestä mielipide-eroja ja vihjailee ilkeästi

Vierailija
11.04.2014 |

Kun juttelen hänen kanssaan esim. facessa, niin hän esittää kärkeviä mielipiteitä eikä ole kovin keskustelevaa sorttia. Ei tajua, jos ei täräytä suoraan poikkipuolista mielipidettä ja sitten ei enää vastaa. Samalla vihjailee minulle ilkeästi, ei koskaan suoraan. Ärsyttävää, miksi joillain ihmisillä on niin kova tarve vain saada itse sanoa, mitä mieltä toinenkin on, ettei kestä mitään erilaisuutta. Nimittelee sitten kaikkia ihmisiä milloin miksikin, "vihervasurikommari" yms. Iljettää ja paha olla, en vain haluaisi katkaista välejä kokonaan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/6 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä tarvitse katkaista kokonaan, mutta turhaan stressaat itseäsi niillä. Pistä kaverille siis bannit ainakin toistaiseksi. Sinulla on toivottavasti parempiakin kavereita ja ystäviä, käytä aikaasi heidän kanssaan mielummin. Kaikkea ei tarvitse sinunkaan sietää, et siitä hyödy mitenkään, et tule hyvälle mielelle, et ajattele jälkeenpäin hymyillen - anna kaveruuden siis hiipua hiljalleen. Hän ei ole oikea kaveri sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat jatkaa juttelua kaverisi kanssa, älä suostu ymmärtämään vihjailuja. Kysy aina että mitä tarkoitat ja laita kaverisi oikeasti selittämään mielipiteesi. Ja miksi otat itseesi hänen vihjailunsa, sehän tarkoittaa vain sitä että kaverisi on ilkeä ja ilkeät eivät ole tyytyväisiä elämäänsä. T. Onnellinen vihervasurikommari

Vierailija
4/6 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peesaan aiempaa vastaajaa, anna kaveruuden hiipua vähitellen. Itsekin tein niin. Kaveri arvosteli jatkuvasti ihmisten ulkonököä, sekä minun että muiden. Oikeastaan voi sanoa että kaveri suoranaisesti loukkasi minua. Kyllästyin siihen aivan totaalisesti. Harvensin tietoisesti yhteydenottoja. Jos kaveri soitti tai laittoi viestiä, vastasin vasta seuraavana päivänä ja valittelin kiireitä. Jos satuimme kaupassa vastaan, valittelin taas kiireitä. Nykyään ei olla missään tekemisissä, eikä muuten harmita yhtään.

Vierailija
5/6 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, palasin tähän ketjuun nyt vasta myöhemmin. Sama kaveri ilmeisesti pitää minua myös oman näkökulmansa perusteella "loisena" joka elää "hänen", eli valtion rahoilla (en muuten ymmärrä tuota logiikkaa), koska en ole sairauteni vuoksi työssä. Olen yrittänyt kyllä, sairaudesta huolimatta ja liikaakin, etten ole mielestäni laiska.

Olette oikeassa ettei kaikkea tarvitse kestää, eikä pidäkään. Ehkä minun pitäisikin kysyä häneltä suoraan ja sen jälkeen mahdollisesti katkaista välit. Toinen vaihtoehtokin on ihan hyvä, antaa kaveruuden vain jäädä pois.

Kunpa osaisinkin vain jättää ilkeyden omaan arvoonsa, mutta olen sitä sorttia, joka välittää muiden mielipiteistä ja tunteista ja syyllistää itseään herkästi.

ap

Vierailija
6/6 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös miettiä onko vihjailu oikeasti vihjailua... Mun sanoista vois varmaan luulla et "vihjailen", oma ajatusmaailma poikkeaa normaalista sen verran, aika monessa asiassa. Tosin kaikkien mielipiteiden/ajatusten takas löytyy perustelu, mutta täytyy oikeasti tuntea mut aika hyvin ennen kuin sen kerkeän asioille selittää. Jos aikaa ei ole ja poimii jonkun kommentin jutustelusta, niin jotkut on jopa loukkaantuneet sanoistani :(

Oon umpirehellinen ja oikeasti ajattelen hyvää muista, mutta välillä ihmiset on todella hankalia. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän