Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi väsyttää ihan kokoajan?

Vierailija
11.04.2014 |

On ihan pikkiriikkinen flunssa päällä, mut en usko että sekään tätä aiheuttaa. Olen koko ikäni ollut huono nukkuja ja herään aamuisin aikaisin ihan itsestään. Tähän asti (40v) olen pärjännyt komeasti 5-6 tunnin yöunilla ilman päiväunia, mutta nyt ei tahdo 12 tunnin unet riittävän. On yhtä tuskaa nousta sängystä ja muutenkin koko päivän olen tokkurassa. 

Pukeminen kestää, aamutoimet kestää, koiran kanssa ei jaksa liikkua, en jaksa pitää kodista huolta... Olen ollut työttömänä vasta 4 viikkoa ja uusi työ alkaisi ensi maanantaina. 

Tätä uneliaisuutta on kestänyt nyt viikon. Ihan mahdotonta ajatella että ensi viikolla joutuu heräämään töihin klo 4.30. 

Olen syönyt monipuolisesti, enkä käytä mitään lääkkeitä. Olisko joku vitamiini mikä sais mut normalisoitumaan, vai mikä mua vaivaa?

En ole masentunut, vaan onnellinen uudesta työstä. Kotiasiat on hyvin ja raha-asiatkin ihan ok.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhanen?

Kyllä mä sun tilassasi kävisin lääkärillä.

Vierailija
2/16 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa poiketa lääkärille. Perusverikokeet ja muut tutkimukset. Eihän tuo normaalilta kuulosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama. Kaikki kokeet ok, ei mitään vikaa. Tää on ihan hirveetä. Välillä olen niin väsynyt että oksettaa. Ei auta vitamiinit, hivenaineet, ulkoilu eikä edes nukkuminen.

Vierailija
4/16 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole mitään syytä nousta aamulla sängyssä, sitä menee tollaseks fleguks. kyllä se siitä, kun maanantai koittaa ja on pakko nousta ylös. on muuta ajateltavaa.

Vierailija
5/16 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet?

Vierailija
6/16 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko väsymys vaihdevuosioire?

Vierailija
7/16 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut tuon hemoglobiinin kanssa aina ongelmia eli raudanpuutetta. Se nyt ainakin väsyttää. Perusverikokeet kannattaisi otattaa.

Vierailija
8/16 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 11:42"]

Minulla on ollut tuon hemoglobiinin kanssa aina ongelmia eli raudanpuutetta. Se nyt ainakin väsyttää. Perusverikokeet kannattaisi otattaa.

[/quote]No tuota raudan puutetta olen itsekin miettinyt. Jospa kävisin hakemassa rautatabletteja.
Olen ennenkin ollut työttömänä, eikä silloin ollut tällaista.
Herään aina mieheni kanssa kuudelta, vaikka työttömänä olenkin. Tällä viikolla en ole edes huomannut hänen töihin lähtöään. Olen myös laittanut lapsen aamupalan ja käyttänyt koiran ennen kahdeksaa. Nyt en jaksa sitäkään. Koira on pakko viedä, mutta heti kun on tarpeensa tehnyt niin takaisin kotiin nukkumaan ja nukun siihen asti kunnes lapsi tulee koulusta eli n. 14.30 asti.
Väkisin nousen laittamaan välipalaa ja alan harkitsemaan jotain ruuan tapaista...

Tänään oli sovittu meno, jonka perumista vakavasti harkitsin, mutta sain kun sainkin itseäni niskasta kiinni ja menin tapaamiseen. Olin ja olen edelleen kamalan näköinen kun en jaksanut muuta kuin hampaat pestä. Kävin apteekista kysymässä jotain energiatasoa nostattavaa, mutta heilä oli tarjota vain monivitamiinipillereitä.
Täytyy varmaan työhöntulotarkastuksessa kysyä jotain troppia...

AP

Vierailija
9/16 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana?

Vierailija
10/16 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 8 vielä jatkaa...ostin rautatabletteja ja jo viikon "rautakuurin" jälkeen olo paljon energisempi ja iloisempi. Toivottavasti sinullekin löytyy apu.

Vierailija
11/16 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastatko liikuntaa? Vaihdevuodet? Raskaus? 

Mulla tulee hetkittäin väsymyskausia jos lisään liikuntaa, rautalisä auttanut.

Vierailija
12/16 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krooninen väsymysoireyhtymä?

13/16 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi rankalta... Sun on mentävä lääkäriin kyllä, toi ei ole tosiaan vain väsymyksen tunne kun todella nukut iltapäivään ja se on jatkuvaakin.

Vierailija
14/16 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulepas, voisko asia olla niin yksinkertainen kun kellon siirtäminen kesäaikaan. Meillä näin, minulla ja lapsella. Mitään muuta uutta elämäsdä ei ole tapahtunut, vain tuo prkl kello. Mä olen luonnostani aamuntorkku, mutta olin paljon virkeämpi ennen kesäaikaa, mulle&lapselle tuo ei vaan sovi tai en ole sopeutunut, vielä.

Raskaus on myös sellainen joka pistää heti väsyttämään vaikket tietäisi raskasna vielä olevasi. Kannatta sekin poissulkea.

Vierailija
15/16 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samanlaista tolkutonta nukkumista joskus. Paljastui sitten tosiaan kilpparin vajaatoiminta. Vaikka lääkitys nyt onkin kunnossa niin kärsin silti ajoittain järkyttävästä uupumuksesta.

Vierailija
16/16 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 16:10"]

Harrastatko liikuntaa? Vaihdevuodet? Raskaus? 

Mulla tulee hetkittäin väsymyskausia jos lisään liikuntaa, rautalisä auttanut.

[/quote]Olen aina liikkunut jonkin verra koiran kanssa ja nyt parina viime kuukautena olen aloittanut kevyen juoksuharrastuksen. Raskaana en ole, mutta en kyllä ole testejäkään tehnyt..

Voiko vaihdevuodet alkaa jo näin aikaisin? Mä haen nyt ensimmäiseksi niitä rautatabuja ja vois sen raskaudenkin poissulkea varmuudeksi testin tekemällä. 

Ap