Voi juma :-( Taas yksi tuttu raskaana :-(
Tulee aina niin ahdistava olo... Itse en saa lasta koskaan.
Eihän muiden lapset ole multa pois, mutta silti surettaa AINA nämä uutiset...
Kommentit (18)
itse sain kyllä toistenkin lapsista lohtua.
T: nyt jo adoptioäiti
Itse tunnen monesti samallal ailla!
enkä tietenkään koskaan kellekkään odottajalle sitä sano vaan onnittelen tietysti.
Jos itselle lapsen " teko" on helppoa niin ei varmasti ymmärräkkään miten suuri tuska lapsettomuus on!
Minulla on yksi tuttava joka ei ole saanut lasta vuosien yrityksistä huolimatta. Ja itse tulin heti raskaaksi kun yritettiin ekan kerran. En voi koskaan puhua raskaana olemisesta tuttavani kanssa. Tosi kurjaa molempien kannalta.
Puhutko asiasta ystäviesi kanssa vai haudotko sitä sisälläsi? Oletko harkinnut adoptiota?
Olen iloinen tuttujen puolesta. Mutta tulee aina tunne miksen minäkin voi olla. Vaikka on iloinen toisen puolesta.
mutta lapsettomalle ei kannattaisi sanoa noin, jos et voi luvata sitä hänelle. Jotkut eivät ihan oikeasti voi saada koskaan lapsia (paitsi adoptoimalla, mikä ei myöskään ole kaikille mahdollista).
Vierailija:
Lapsettomuutesi ei ole kavereidesi vika, älä siis rankaise heitä!
Kaikki sen tietää, ettei se ole itseltä pois, jos joku muu saa, mutta noita katkeruuden tunteita kokee takuulla jokainen lapsettomuudesta kärsivä jossain vaiheessa!
Oman vauvan kaipuu on niin järkyttävä. Olen silti onnellinen ja iloinen ystävieni puolesta, eihän heidän vauvansa minulta pois ole. Silti suru ja ikävä kaihertaa sisältä. Enemmän se on itseen kohdistettua, kuin siihen vatsaan tai vauvaan tai vatsan kantajaan tai vanhempaan.
Kyllä AV-mammat ovat perjantaisin aina niin helvetin suorasanaisia kun on pari bisseä itse kussakin. Yököttävää.
Ap, ymmärrän todellakin tunteesi vaikka en itse olekaan samassa tilanteessa.
Vierailija:
Oman vauvan kaipuu on niin järkyttävä. Olen silti onnellinen ja iloinen ystävieni puolesta, eihän heidän vauvansa minulta pois ole. Silti suru ja ikävä kaihertaa sisältä. Enemmän se on itseen kohdistettua, kuin siihen vatsaan tai vauvaan tai vatsan kantajaan tai vanhempaan.
Ja tietenkin olen ystävieni puolesta onnellinen ja iloinen.
Siltikin minä voin olla omasta ja mieheni puolesta surullinen. Me emme oikeasti voi koskaan saada biologisia lapsia. Adoptioon emme taida jaksaa ryhtyä.
Olisin niin kovasti tahtonut olla raskaana, synnyttää, imettää ja nähdä lapseni kasvavan.
Ei minua varmaan voi ymmärtää kukaan muu kuin toinen lapseton.
ap
Mutta vähän voisi miettiä, mitä päästää suustaan ja näppikseltään. Lapseton käy kuitenkin läpi elämänsä pahinta kriisiä ja valitettavasti muiden raskausuutiset vain masentavat entisestään. Mietipä vähän itse, millaista elämäsi olisi, jos sinulla ei olisi sitä rakasta lastasi.
Se lapsen kaipuu on niin suuri.
VOIMIA!
Vierailija:
Millä tavalla ap rankaisee raskaana olevaa ystäväänsä??? Kyllähän jokaien tietää, ettei oma lapsettomuus ole kaverin vika!!! Kyllä kolmonen taitaa olla vähän päästään vialla. Tottakai saa surullinen olla.
Kävimme läpi useita koeputkihedelmöityshoitoja ja lopullisen lapsettomuuden pelko oli jotain aivan järkyttävää, joka oli mielessä koko ajan.
Ap: miksi ette voi saada lasta?
Samoin kuin muiden jotka joutuvat kestämään samaa. Tunteesi ovat täysin ymmärrettäviä.
Itse odotan tällä hetkellä meidän kolmatta, mutta eivätpä ihmiset tiedäkään, mikä määrä kyyneliä ja surua liittyi meidän esikoisen yritykseen. Elämäni kauheimmat kaksi vuotta olivat nuo.
Ei se tuska jatku kuin aikansa - meillä muutaman vuoden sen jälkeen kun oli lakattu yrittämästä.
Nimim. tänään kaikki vauvauutiset ovat iloisia uutisia