Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on asua maalla?

Vierailija
30.11.2020 |

Haluaisi paeta tätä kyllästyttävää kaupunkielämää. Joskus tuntea jotain vapautta ja päästä siitä pahasta olosta veks. Niin ainakin toivon.

Kommentit (896)

Vierailija
881/896 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla pitää alkaa yrittäjäksi.

2014 muutettu maalle pk-seudulta ja perustettu yritys. Nyt 10 vuoden kuluttua on omakotitalo 2ha tontilla, mökki 10km päässä kotoa, 24ha metsää ja lainaa tällähetkellä noin 40.000€ jäljellä.

Nyt noin 2 vuotta on yritystoiminta vasta lähtenyt kunnolla käyntiin ja tarkoitus nyt seuraavan 2vuoden aikana maksaa loput lainat pois. 

Yritykselle pystynyt ostamaan esim.tuliterän polariksen mönkijän. Tuhansien eurojen edestä työkaluja yms.

Kyllä maalla pärjää, mutta pitää olla kova tekemään töitä.

Kaupungissa on mukava käydä, mutta mikään ei voita sitä, kun sieltä pääsee pois.

Vierailija
882/896 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scoottaaminen soratiellä? 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/896 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei voita sitä näkyä kun naapurin parikymppisen pillu paistaa paskahuussin alta katselessa ja välillä kusen roiskeet huuhtelee naamaani

t. metsäpirtin pedofiili

Vierailija
884/896 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Scoottaaminen soratiellä ja  driftaus-renkaan polttaminen traktorilla savisella pellolla sekä kunnon pilluralli heinäladossa !

Muhoksen mimmit

Vierailija
885/896 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

istun tässä laiturilla pillu paljaan järveä ihaille ja katselen kun vastarannalla pojat kiikaroi tänne päin pippeliä hinkaten vaarista poikiin.

tytteli 27-v

Vierailija
886/896 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen maalla asunut,samoin myös kaupungissa ja kummassakin on puolensa.Riippuu niin ihmisestä ja elämäntyylistä mikä sopii kenellekin.Itse aion muuttaa maalle takaisin vielä jossain välissä.

Vierailija
887/896 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kenelle tahansa paitsi sellaiselle joka ei osaa eikä viitsi. Maalla ei voi elää jos on laiska ja peukalo keskellä kämmentä. 

Vierailija
888/896 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse arvostan hiljaisuutta ja että saa itse määrätä millaisessa ympäristössä asuu. Jos on kätevä käsistään niin täällä pystyy asumaan tosi pienellä budjettilla, me kaksi 55 v kulutetaan noin 1000 euroa kk. Ollaan saatu vuosien varrella säästöön sen verran että voidaan siirtyä eläkkeelle vuoden sisällä. Meidän maalaistalo sijaitsee 45 min päästä kehä kolmosesta. 

Vierailija
889/896 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maaseudulla on paljonkin virikkeitä, ne on vaan vähän erilaisia, mitä kaupungissa ja ne täytyy löytää esim. Maastoyöräily, lenkkeily, rullahiihto, rullaluistelu, aivan kaikki mahdollinen!

Ei maaseudulla myöskään tarvitse kökkiä, jos ei halua..:D ei kaikilla ole niitä kymmentä lehmää, pottupeltoa ja kasvihuonetta.

hello Sherlock, noita kaikkia voi harrastaa myös stadissa, sen lisäksi tarjolla satoja muita harrastusmahdollisuuksia. Suomessa nyt metsä ja luonto on aina myös kaupunkilaisten ulottuvilla helposti, toisin kuin oikeissa suurkaupungeissa maailmassa. 

Vierailija
890/896 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on ongelmia elämässäsi, niin ei maalle muutto niitä ratkaise.

Minulla oli ongelmana itseään täynnä olevat tyhjäpää-sössöttäjät. Nyt asun maalla enkä voisi onnellisempi olla.

Vierailija
891/896 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

istun tässä laiturilla pillu paljaan järveä ihaille ja katselen kun vastarannalla pojat kiikaroi tänne päin pippeliä hinkaten vaarista poikiin.

tytteli 27-v

Olet sairas kaupunkilais-aska. Juuri tuollaisista mielisairaista halusin eroon.

Vierailija
892/896 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse arvostan hiljaisuutta ja että saa itse määrätä millaisessa ympäristössä asuu. Jos on kätevä käsistään niin täällä pystyy asumaan tosi pienellä budjettilla, me kaksi 55 v kulutetaan noin 1000 euroa kk. Ollaan saatu vuosien varrella säästöön sen verran että voidaan siirtyä eläkkeelle vuoden sisällä. Meidän maalaistalo sijaitsee 45 min päästä kehä kolmosesta. 

Otan osaa.

Vierailija
893/896 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aika kauheaa: päälle 2000 asukkaan kunta, jossa pelataan pesäpalloa tai istutaan katsomassa sitä pesäpalloa jatkuvasti. Palvelut väheni ja vähenee koko ajan. Väkimäärä ehti puolittua siihen mennessä, kun tulin täysi-ikäiseksi, ja jatkaa laskuaan. En haluaisi takaisin.

Vierailija
894/896 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maaseudun ahdas ilmapiiri ja kyttäyskulttuuri ovat vapauden vastakohta. Pääsin sielä onneksi pois, takaisin en mene edes väkipakolla.

Toi on munkin kokemus maaseudusta. Joku voi kokea toisin. Sitä, miten maalla asumisen kokee, ei voi mun kokemuksen mukaan tietää etukäteen, esim. paikkakunnalla satunnaisesti vierailemalla.

Vierailija
895/896 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs sinne maalle sopeutuu jos on jo valmiiksi neljän seinän sisällä elävä erakko? En käy missään muualla kuin töissä ja ruokakaupassa. Naapuri kuntaan maalle muutto mielessä, vähänhän siinä työmatkaa tulisi mutta tykkään ajamisesta. Jos muutto toteutuu niin edelleen kaiken asioinnin hoitaisin isossa kaupungissa ja vain ja ainoastaan asuisin siellä korvessa. Lähteekö tästäkin jotkut huhut kiertämään, tullaanko pihalle kurkistelemaan? Tontti on pienehkö mutta metsää joka kantilla, yhdellä kantilla tosin vaan näkösuojaksi asti ja naapurin pelto tulee melkoisen lähelle.

Veikkaisin että selän takana sitten todellakin puhutaan ja päivitellään. Osalla ihmisistä ei ole  maalla muuta tekemistä kuin vahtia muita ihmisiä ja puhua heistä.

Vierailija
896/896 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiettäs nautin paluustani maalle. Työvuodet vei kaupunkiin, mutta nyt jo 5v ollut maalla, tutut naapurissa ja kyläkaupalla. Isolla kirkolla käydään ehkä kerran viikossa

Kyllä maalla on mukavaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan