Saako lapset olla hoidossa 12,5h ?
Mietin vain, olen jäämässä työttömäksi vuoden lopussa, alallani työpäivät ovat 8,5h (pakollinen 0,5h ruokatunti). Jos kävisi niin huonosti etten saa uutta työpaikkaa omasta kotikunnasta ja työkkäristä osoitettaisiin paikka toisesta kaupungista ja junalla suuntaansa työmatka olisi sen 1,5h. Asun aseman vieressä, mutta lasten hoitopaikka on noin puolen tunnin edestakaisen matkan päässä. Ja lasten hoitopäivät venyisivät 12,5h pituisiksi. Ja ehkä vieläkin pidemmiksi, koska junat eivät välttämättä kulje justiinsa sillä sekunnilla kun työt alkavat ja loppuvat, joten odotusaikaakin pitäisi tuohon laskea. Olen yh.
No onneksi kukaan tuskin palkkaisi minua tälläisessä tilanteessa.
Kommentit (5)
Saa olla.
Siitä menee 2 hoitopäivän maksu.
Ja onnistuu vain vuorohoitoryhmässä.
Eli joutuisin siis hakemaan paikan vuoropäiväkodista, siihen matkaan saakin sitten varata tunnin suuntaansa. Joten lasten hoitopäivät venyisivät 13,5h pituisiksi + mahdollinen odotusaika päälle.
Eilistä keskustelua tv:stä seurasin ja ilmeisesti kuitenkin jokin kohtuullisuus täytyy tässäkin asiassa olla, ettei nyt ihan kenelle tahansa voida tuollaista työmatkaa vaatia.
Joten varmaankin voi huokaista helpotuksesta.
Ap
Oikeesti luulet sieltä 3 tunnin matkankaan takaa duunipaikan saavasi? Siis työtä ei ole, ei yhtikäs missään. ton "uudistuksen" (mitä se ei ole) ei ole muuta tarkoitus kuin osoittaa että hallitus muka tekisis jotain. Ja joo tekeehän sen: pelottelee yh:lta pissit housuun. Mutta relax: TYÖTÄ EI OLE, joten ei sitä saa mistään.
Voisitko työskennellä kotona? Rupea vaikka pph:ksi niin voit hoitaa omatkin lapset samalla kotona.
Miksi ei saisi? Miten luulet selviävän sellaisten vuorotyöläisten, joilla iltavuoro päättyy niin myöhään, ette ei ehdi enää hakea ja seuraava aamuvuoro alkaa seitsemältä. Näin menevät mm. hoitotyössä työvuorot.
Totta, että on epäinhimillistä niin hoitajille kuin heidän lapsilleen. Ehkä yksi syy, että nykyään hoitoalalle päätyy niitä, jotka eivät muualle pääse toisin kuin takavuosina.