Mikä siinä on, ettei maskia vieläkään kaikki käytä?
On se nyt kumma, ettei oma tai muiden turvallisuus ole tärkeää.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Tuijotatte maskittomia ja peräännytte heidän lähistöllä. Tervehtimättömyys ja yleinen töykeys on mielestäni oikeutettua jos pyritään yhteiseen hyvään. Eiköhän ala heitäkin ennenpitkää ahdistaa maskittomuutensa.
Tuommoisella on kuule ihan päinvastainen vaikutus. Saat onnitella itseäsi siitä, että omalla käytökselläsi vahvistat maskittomien negatiivista suhtautumista maskeihin. En ainakaan itse halua, että mua luetaan teidän vihamielisten maskinaamojen joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuijotatte maskittomia ja peräännytte heidän lähistöllä. Tervehtimättömyys ja yleinen töykeys on mielestäni oikeutettua jos pyritään yhteiseen hyvään. Eiköhän ala heitäkin ennenpitkää ahdistaa maskittomuutensa.
Tuommoisella on kuule ihan päinvastainen vaikutus. Saat onnitella itseäsi siitä, että omalla käytökselläsi vahvistat maskittomien negatiivista suhtautumista maskeihin. En ainakaan itse halua, että mua luetaan teidän vihamielisten maskinaamojen joukkoon.
Tämä! Maskipäiset ovat suoraan sanottuna niin k**ipäitä, että en halua muuttua sellaiseksi
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/87909d43-c8fa-429e-ac0c-e8338eabbc15
Yhtä tehokas ”tieteellinen” amuletti tämä meidän maski, kuin ruttolääkäreiden aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yläkoulussa maskia jättävät käyttämättä tietyt kovanaamat ja osa heikommin pärjäävistä. Oletan, että aikuisten kohdalla asia on samoin.
Meillä ei käytä yksikään lapsi koulussa maskia eikä opettajat.
Meillä käyttää yhtä opettajaa lukuunottamatta kaikki opet ja lähestulkoon kaikki oppilaat. Terveiset Espoosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska niillä on enemmän tietoa ku sulla.
Ja osa on varmaan vaan välinpitämättömiä. On isompiakin ongelmia.
Isompiakin ongelmia? Kuten?
Häh? No mitä nyt voi olla... itsellä, lapsella, läheisellä vakava sairaus, läheinen just kuollu, jääny työttömäksi, avioero tulossa, tehnyt konkan... on kai niitä syitä ja ongelmia, miksi ei joku maski jaksa sillä hetkellä kiinnostaa.
Joo kyllä omat ongelmat oikeuttaa vaarantamaan muiden terveyden ja talouden. Jos on minäminä-tyyppiä.
Oikeuttaa ja oikeuttaa, niin se nyt vaan kuitenkin on, että jos oma elämä on sekaisin, niin ei siinä silloin jaksa useinkaan tuollaiset asiat kiinnostaa. Aloituksessahan kysyttiin syitä sille, mikseivät kaikki käytä maskia ja siihen tässä vastattiin. Ja voi olla, että jopa toivoo saavansa tartunnan tai tartuttavansa muut. Ei sitä henkilökohtaisten ongelmiensa vuoksi rekan keulaan ajavaakaan paljon kiinnosta mitä siitä toiselle osapuolelle seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska niillä on enemmän tietoa ku sulla.
Ja osa on varmaan vaan välinpitämättömiä. On isompiakin ongelmia.
Isompiakin ongelmia? Kuten?
Häh? No mitä nyt voi olla... itsellä, lapsella, läheisellä vakava sairaus, läheinen just kuollu, jääny työttömäksi, avioero tulossa, tehnyt konkan... on kai niitä syitä ja ongelmia, miksi ei joku maski jaksa sillä hetkellä kiinnostaa.
Joo kyllä omat ongelmat oikeuttaa vaarantamaan muiden terveyden ja talouden. Jos on minäminä-tyyppiä.
No, olipas taas oikein malliesimerkki trollivastauksesta.
Sitä saa takaisin mitä itse tarjoaa. Miten se avioerossa lohduttaa ettei käytä maskia?
Tuo kommentti mihin vastasit tuolla trollivastauksellasi oli kyllä ihan asiallinen. Ei kai sen maskittomuuden ole tarkoituskaan lohduttaa? Vai miten itse ajattelet, että sen maskin pitäminen lohduttaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Maskipäiset ovat suoraan sanottuna niin k**ipäitä, että en halua muuttua sellaiseksi
Sun lähikaupan myyjät, kunnan palvelutalon vanhustenhoitajat ja paikallisen yläkoulun oppilaat on kaikki k usipäitä?
Ei vaan jaksa.
Edelleen sepelvaltimotautiin kuolee vuosittain 9500 henkilöä. Koronaan on kuollut alle 400, vaikkakin on vielä alle vuoden otos.
Kukaan ei hössötä sepelvaltimotaudin ympärillä, mutta maskisuositus saatiin heti, kun kansanedustajien ym kaverit osti maskitehtaita kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun lähikaupan myyjät, kunnan palvelutalon vanhustenhoitajat ja paikallisen yläkoulun oppilaat on kaikki k usipäitä?
Kyllä ovat, jos rupeavat haukkumaan tai uhkailemaan sen takia, että en käytä maskia.
Se on mun asiani, ei sun. Pysy kotonasi jos sua pelottaa.
En käytä maskia protestiksi siitä että hallitus valehteli maskeista keväällä. Kestän totuuden mutta en kestä totuuden muuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä että jossain on koulu missä muka joku käyttää maskia. Miksi?
Onpas kiivasta, ihan kuin maskin käyttö olisi pakollista.
Minä ainakin haluaisin saada sen taudin jostain. Ei ole vielä onnistunut vaikka asun Helsingissä ja liikun julkisilla paikoilla.
Olisi kiva saada vähän immuniteettia vaikka osa siitä häviää, seuraavalla kerralla taas vähän lisää immuniteettia jne. Lopulta tauti olisi aivan vaaraton.
En käytä maskia, koska ei ole maskipakkoa. On vain suositus. Samalla tavalla on suositus, että ei saa syödä roskaruokaa, mutta syön sitä silti.
No nyt on niin köyhää ettei tähän viitsi sanoa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tässä näkyy hyvin pelokkaan lampaan ajatusmaailma. Tehdään ihan mitä tahansa että muut hyväksyisivät osaksi laumaansa. Varmaan todella vaikeaa käsittää että on ihmisiä ketkä ajattelevat ja elävät itsenäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Olen immuuni ryhmäpaineelle, ja maskien käyttö on minusta silkkaa pelleilyä. Jos kyseessä olisi vaarallinen tauti ja maskit jotain auttaisivat, käyttäisin toki silloin minäkin, mutta tauti ei ole erityisen vaarallinen eivätkä maskit auta mitään.
0.43 % on sairastanut koronan suomalaisista tänä päivänä ja näistäkin hyvin harva on ollut vaikeasti sairas. Normaalit turvavälit riittävät todellakin aivan hyvin.
Vai että tervehtimättömyydellä ja töykeydellä meinasit ruveta ahdistamaan? Minulle se olisi pelkästään tervetullutta. Vielä parempi jos pysyttelet mahdollisimman kaukana.