Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lestadiolaiset eivät tee lähetystyötä?

Vierailija
10.04.2014 |

Olen ymmärtänyt, että vanhoillislestadiolaisuus on ainoa oikea pelastava uskonsuunta. Kuitenkaan vanhoillislestadiolaiset eivät harjoita lähetystyötä, mikäli olen oikein ymmärtänyt.

Kuinka maailman ihmiset saavat mahdollisuuden pelastua? Eiväthän he voi kaikki vahingossa eksyä Suomeen ja seuroihin. Millainen on lestadiolainen opetus tämän asian suhteen?

T. Helluntailainen mies

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 23:35"]

Lestadiolaisuus on levinnyt jo useaan eri maahan, suviseuroissa siitä tunnuksena eri maiden liput saloissa. Ja kokoajan tehdään lähetysmatkoja muun muassa Afrikan eri maihin. Internetin välityksellä sana leviää sinne, missä internet on käytettävissä. Ainakin suviseurojen aikaan puheita tulkataan eri kielille ja siirretään internetiin.

Nykyäänhän on mahdollista matkustella ja globalisoituminen mahdollistaa asioita myös. Eräs lestadiolainen tuttavani oli herättänyt omalla olemisellaan ulkomaan reissullaan paikallisen miehen huomion. Mies oli kysynyt, mistä sinulla on tuollainen rauha, ja tuttava oli kertonut. Mies sai parannuksen armon ja uskoi. Jokainen uskovainen tekee lähetystyötä olemalla siellä, missä on. 

Kyllä, lähetystyötä tehdään.

[/quote]

SRK on lestadioalisten (vanhoillis-lestadiolaisten) keskusjärjestö. SRK ei ole palknnut YHTÄÄN lhetystyöntekijää minnekään ulkomaille. Mitään lähetystyöt ei voi tehdä jos ei ole työntekijöitä.

SRK lähettää aika ajoin suomalaisen saarnaajan pitämään seuroja ulkomaille paikkakunnille jossa asuu lestadiolaisia. Suomesta sinne muuttaneita tai rajatun ajan siellä asuvia. Seuroja pidetään ja joskus paikallisiakin eksyy mukaan.

Tällä toiminnalla ei juuri ole mitään merkitystä muille kuin niille suomalaisille lestadioalisille.

Mutta suviseuroissa SRK:n johto sitten ylvästelee "lähetystyöllä pariinkymmeneen maahan" lippurivistössään. Heh heh, valheet uppoaa mediaan kuin väärä raha!

Vierailija
2/18 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 23:40"]

Relaa tavis luterilainen olen itsekin uskossa :) pieni huumori ei kai ketään ole koskaan vahingoittanut kun uskon asioista on kyse? Ei kun hetkinen...

[/quote]

Jotkut asiat on mulle, tavis evlutille tärkeitä. Yksi niistä on ykseyteen ja keskinäiseen rakkauteen pyrkiminen. Nettipalstoilla riidellään ja väitellään liikaa. Olisi hyvä sen sijaan puhua muista takanapäin hyvää. Jos keskustellaan täällä netissä kriittiseen sävyyn, on vaarana että uskosta osattomat tulkitsevat kristittyjen olevan riitaista porukkaa. Sitähän me emme halua olla. Meidän tulee rohkaista Jumalan rakkaudella ja kehua muita siitä, mikä on hyvää. Lestadiolaisuudessa ja helluntailaisuudessa on molemmissa upeita korostuksia. Minulla on ystäviä molemmista liikkeistä ja kaikki ovat vilpittömiä uskossaan Jeesukseen.

t. tavis ev.lut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suurin osa heistä ei tunne Raamattua sen vertaa että osaisivat selittää yksinkertaisiakaan asioita siitä miten uskovat.

Vierailija
4/18 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

14. Itse olen lestadiolainen, mutta en varsinaisesti minkään rauhanyhdistyksen jäsen. Ei sitä uskoa virallisilla papereilla katsota.Ja olen tavannut maailmalla paljon samalla tavalla uskovia (mm. Venäjä ja Indonesia) vaikka he eivät ole tienneet lestadiolaisuudesta mitään.

Vierailija
5/18 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletpa viitsinyt tutustua hyvin asiaan. Suviseuroissakin mainitsivat lähetystyön kohdemaat... Eli kyllä heillä on lähetystyötä! Perehdy asioihin :)

Vierailija
6/18 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro lisää!

Jos ainoan oikean uskon päämaja on täällä Suomessa pitäisi lestadiolaisten lähetystyötä kuitenkin olla kaikkialla maailmassa, eikö totta. Kuinka muuten kaikki maailman ihmiset saisivat kuulla oikean evankeliumin?

T. Ap

Vierailija
7/18 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan meidän ovilla ole lestadiolaisia näkynyt. Talosta taloon piti Jeesuksen opetusten mukaan saarnata...

Vierailija
8/18 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaiset tekevät lähetystyötä siellä minne Jumala avaa mahdollisuuksia. Ei lestadiolaisten "päämaja" ole Suomessa. Esim Etelä-Amerikassa tekevät lähetystyötä pohjoisamerikalaiset lestadiolaiset. Eli ei ole pelkästään suomalaisten varassa tämä lestadiolaisten tekemä lähetystyö.

Vierailija
9/18 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 23:17"]

Ei ainakaan meidän ovilla ole lestadiolaisia näkynyt. Talosta taloon piti Jeesuksen opetusten mukaan saarnata...

[/quote]

Haluaisitko siis ovellesi lestadiolaisia?

Vierailija
10/18 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin juuri. Googleta srk:n kotisivut...

Vierailija
11/18 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 23:21"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 23:17"]

[/quote]

Haluaisitko siis ovellesi lestadiolaisia?

[/quote]

En missään nimessä, mutta jos he olisivat oikea uskonto niin sitten he kävisivät ihmisten luona kertomassa pelastuksesta.

Vierailija
12/18 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 18:42"]

Olen ymmärtänyt, että vanhoillislestadiolaisuus on ainoa oikea pelastava uskonsuunta. Kuitenkaan vanhoillislestadiolaiset eivät harjoita lähetystyötä, mikäli olen oikein ymmärtänyt.

Kuinka maailman ihmiset saavat mahdollisuuden pelastua? Eiväthän he voi kaikki vahingossa eksyä Suomeen ja seuroihin. Millainen on lestadiolainen opetus tämän asian suhteen?

T. Helluntailainen mies

[/quote]

Kumpaakaan liikkeeseen kuulumattomana, Jeesukseen uskovana kristittynä sanoisin, että siunatkaa toisianne. Katsokaamme kaikki kristityt yhdessä Kristukseen, jotta meidät keskinäisestä rakkaudesta tunnettaisiin. Toinen toisemme kunnioittamisessa kilpailkaamme keskenämme. Kristikunnan rikkaus on, että yksi seurakunta pitää hyvin tärkeänä jotain uskon osa-aluetta, ja joku toinen seurakunta taas jotain toista osa-aluetta.

Jeesus Kristus on kuollut Golgatan keskimmäisellä ristillä kaikkien syntisten ihmisten tähden. Siksi, rakastakaamme toisiamme - ja pyytäkäämme Jumalalta voimia ja halua rakastaa heitä, joiden rakastaminen tuntuu meille itsellemme vaikealta. Jumalalle kaikki on mahdollista.

t. ev.lut. tavis kristitty

Vierailija
13/18 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kaikki aika menee lisääntymiseen. Badum tss

Vierailija
14/18 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala kutsui Jehovan todistajat ja lestadiolaiset luokseen ja antoi heille kaksi vaihtoehtoa evankeliumin levittämiseen. Toinen olisi kuksiminen kuin kanit ja toinen ovilta oville kiertely. Lestadiolaiset saivat valita ensin.

Vierailija
15/18 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaisuus on levinnyt jo useaan eri maahan, suviseuroissa siitä tunnuksena eri maiden liput saloissa. Ja kokoajan tehdään lähetysmatkoja muun muassa Afrikan eri maihin. Internetin välityksellä sana leviää sinne, missä internet on käytettävissä. Ainakin suviseurojen aikaan puheita tulkataan eri kielille ja siirretään internetiin.

Nykyäänhän on mahdollista matkustella ja globalisoituminen mahdollistaa asioita myös. Eräs lestadiolainen tuttavani oli herättänyt omalla olemisellaan ulkomaan reissullaan paikallisen miehen huomion. Mies oli kysynyt, mistä sinulla on tuollainen rauha, ja tuttava oli kertonut. Mies sai parannuksen armon ja uskoi. Jokainen uskovainen tekee lähetystyötä olemalla siellä, missä on. 

Kyllä, lähetystyötä tehdään.

Vierailija
16/18 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 23:33"]

Jumala kutsui Jehovan todistajat ja lestadiolaiset luokseen ja antoi heille kaksi vaihtoehtoa evankeliumin levittämiseen. Toinen olisi kuksiminen kuin kanit ja toinen ovilta oville kiertely. Lestadiolaiset saivat valita ensin.

[/quote]

vaikka olisit eri mieltä uskonnoista, voisit silti kunnioittaa eri tavalla uskovia.

t. tavis luterilainen

Vierailija
17/18 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko perustella raamatulla sen että vain rauhanyhdistyksen jäsenet pelastuvat? Näin olen ymmärtänyt lestadiolaisten uskovan.

Vierailija
18/18 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relaa tavis luterilainen olen itsekin uskossa :) pieni huumori ei kai ketään ole koskaan vahingoittanut kun uskon asioista on kyse? Ei kun hetkinen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi