Miten reagoisit tällaiseen suunnitelmaan?
Emm voi pitää perheenä lomaa ollenkaan yhdessä tänä kesänä. Minulla loma vasta kun koulu alkanut, miehellä aikaisrmmin. Mies varasi hänelle ja lapsellemme matkan. Lähtö on juuri minun syntymäpäivänäni. Täytän 30 ja olin ajatellut pitää oikeana päivänä pienimuotoiset juhlat. Oikea päivä on lauantai. Petyin kyllä. En pääse matkalle eikä mies edes välitä mun syntymäpäivästä. Miten itse reagoisit?
Kommentit (13)
Mä tässä kans mietin että olenko tyhmä ja lapsellinen kun sisälläni kihisen raivosta. Ulospäin esitän vaan "pettynyttä".
Ap
olisin ikinonnellinen, kun saisin viettää aikaa ihan yksin. synttäreitä voi juhlia koska tahansa perheenä.
Minulla on mahdollisuuksia olla yksin silloin tällöin. Olisin kuitenkin halunut koko perheen olevan juhlimassa, myös lapsi.
Jos tässä nyt jotain positiivisia aspekteja hakee, niin onpaphan kämppä viikon verran siisti.
Silti ketuttaa.
No nyt pidät sitten a-luokan juhlat kaveriporukalla! Eli kun mies ja lapsi lähtevät reissuun, niin polkaiset juhlat pystyyn kavereiden kanssa. Mikäs sen mukavempi tapa juhlia kolmekymppisiä? Perheen kanssa voit juhlia kakulla ja mehulla edellisenä päivänä tai sitten menette syömään valitsemaasi kivaan paikkaan. Tuohan olisi mainio tilanne ja en todellakaan suuttuisi, päinvastoin.
Miehen olisi ehdottomasti pitänyt kysyä sun mielipidettä.
Ja ehkä, jos olisi esittänyt asian nätisti, sä suunnittelisit tällä hetkellä innolla synttäreitäsi kaveribileiden muodossa sen sijaan, että nyt sulla on paha mieli tuollaisen ylikävelyn takia.
Kerro miehelle tunteesi ja miten olisit toivonut tämän toimivan. Mulla ei mennyt kuin kaksi vuotta selittäessä, mutta nykyään mies jo osaa kysyä ja on huomannut, että asiat sujuu paljon helpommin ilman mielipahaa :D
Käytöksesi ymmärtäisi, jos olisit 10v, mutta aikuinen akka kitisee "mun syntymäpäivänä kehtaavat lähteä"
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 15:14"]Käytöksesi ymmärtäisi, jos olisit 10v, mutta aikuinen akka kitisee "mun syntymäpäivänä kehtaavat lähteä"
[/quote]
Tasavuosia täytetään joka kymmenes vuosi. Ei nyt mun mielestä ole niin lapsellista, jos haluaisi itseään muistettavan noina päivinä, ei niitä elinikään niin kovin montaa mahdu...
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 15:14"]Käytöksesi ymmärtäisi, jos olisit 10v, mutta aikuinen akka kitisee "mun syntymäpäivänä kehtaavat lähteä"
[/quote]
Tasavuosia täytetään joka kymmenes vuosi. Ei nyt mun mielestä ole niin lapsellista, jos haluaisi itseään muistettavan noina päivinä, ei niitä elinikään niin kovin montaa mahdu...
[/quote]
Naurettavaa ja lapsellista käytöstä. Aikuinen ihminen voi viettää vaikka pari päivää etukäteen niitä synttäreitään, jos on noin tärkeetä
Miksi te ette alustavasti keskustele suunnitelmistanne ja toiveistanne, ennenkun mennään matkoja tilaamaan? Meillä ainakin etukäteen keksustellaan asiat halki, ennenkun mitään lyödään lukkoon.
Olisin todella pahoillani, jos synttäripäivänä muu perhe häipyisi maisemista, varsinkin jos täyttäisin pyöreitä vuosia ja olisin jo suunnitellut kaiken valmiiksi. Eipä siihen jää muuta vaihtoehtoa, kun juhlia ystävien kanssa ja antaa miehen toimia omien suunnitelmiensa mukaan. Tuo kyllä aiheuttaa jatkossa hankalia parisuhdeongelmia. Paha mieli ja kumppanin välinpitämättömyys jättää väistämättä särön sydämeen.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 15:20"]Paha mieli ja kumppanin välinpitämättömyys jättää väistämättä särön sydämeen.
[/quote]
:-----D
Sinä "olit ajatellut" pitää pienimuotoiset juhlat silloin.
Oliko käynyt mielessä sanoa ääneen tuota ajatusta?
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 15:14"]Käytöksesi ymmärtäisi, jos olisit 10v, mutta aikuinen akka kitisee "mun syntymäpäivänä kehtaavat lähteä"
[/quote]
[/quote]
Naurettavaa ja lapsellista käytöstä. Aikuinen ihminen voi viettää vaikka pari päivää etukäteen niitä synttäreitään, jos on noin tärkeetä
[/quote]
Toivottavasti musta ei koskaan tuu "aikuista", jos se on tuollaista kyynistä ja ilotonta möllöttämistä.
Mä haluan jatkossakin herätä synttäriaamunani siihen, kun mies tulee pussaillen herättämään. Tai kenties on tehnyt illalla aamupalan mulle valmiiksi, kun ennen kukonlaulua lähden töihin. Tai muuta vastaavaa. Ja mä haluan vastaisuudessakin nähdä miehen hymyn, kun mä sen synttäriaamuna herätän sen kahvintuoksulla ja mansikkakakun palasella. Ja kaikki muut päivät vuodessa, kun yritetään ottaa toisiamme huomioon välillä isosti ja välillä pienin elein.
Myönnän, olen lapsellinen, mutta mä suuttuisin. Miksi juuri sun syntymäpäivänä pitää lähteä? Sen mä ymmärrän, että aina ei voi viettää yhteisiä lomia, mutta täytyy koko perhe ottaa huomioon niiden suunnittelussa.