Joko renkaat on vaihdettu?
Kommentit (15)
Monta kertaa ja kohta pitäisi taas vaihtaa.
Pyörään joo, autoon ei vielä (Lappiin pääsiäiseksi).
Pari viikkoa sitten. Täysin kuivat tiet. Ja jos tulisikin liukasta, niin mä osaan ajaa sen mukaan enkä rajoitusten.
Renkaat maksaa jonkun verran, joten en todellakaan aja huhtikuussa talvirenkailla, jos lunta eikä jäätä ole näkynyt pitkään aikaan.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 09:13"]
Pari viikkoa sitten. Täysin kuivat tiet. Ja jos tulisikin liukasta, niin mä osaan ajaa sen mukaan enkä rajoitusten.
Renkaat maksaa jonkun verran, joten en todellakaan aja huhtikuussa talvirenkailla, jos lunta eikä jäätä ole näkynyt pitkään aikaan.
[/quote]
No Suomi on pitkä maa ja meillä kyllä näkyy vielä lunta ja jäätä ihan riittävästi :D Kysymys ei ole pelkästään ajotavasta. (kukaan muu ei varmaan osaa ajaa niin kuin sinä).
Toiseen autoon on, toiseen ei. Vain toisella ajetaan päivittäin. Pyörään on.
Viime perjantaina vaihdatin. Kuivaa on, joten tiet eivät pakkasessakaan ole liukkaita (toki jokin yksittäinen liukas kohta voi löytyä). Ajattelin, että jos tulee jokin kova myräkkä vielä, voin jäädä kotitoimistoon. Syksyllä menee auto vaihtoon. Uuteen tulee ehdottomasti kitkarenkaat.
Ei ole.
Miehen autoon vaihdetaan huomenna.
Mun autoon viikonloppuna, jos mies jaksaa. Tai sitten tilaa ajan joskus kun kerkiää.
Kuulostaako epäreilulta?
Reilut pari viikkoa sitten on vaihdettu.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 09:19"]
Ei ole.
Miehen autoon vaihdetaan huomenna.
Mun autoon viikonloppuna, jos mies jaksaa. Tai sitten tilaa ajan joskus kun kerkiää.
Kuulostaako epäreilulta?
[/quote]
Etkö itse osaa tilata sitä aikaakaan? Eikä se renkaidenkaan vaihto niin vaikeaa ole.
Eilen vaihdettiin. Tai no, mies vaihtoi, mä varmaan lähinnä häiritsin. Talvirenkaat ajattelin vaihtaa sitten itse, korkea aika oppia.
Onhan näitä nähty. Motarilla ajetaan 80 km/tunnissa. Lunta sataa niin ettei eteensä näe. Silti tasaisin välein joku suhahtaa ohi ja seuraavaksi edessä onkin kasa mällättyjä autoja.
Väitän siis, että tosi moni ajaa rajoitusten mukaan, ei sään.
Aina syksylläkin saa lukea, että talvi yllätti autoilijat. Tuskin se talvi oli, luulot omasta erinomaisista ajotaidoista pikemminkin.
Ei vielä. Aamuisin on pakkasta, tänäänkin -5 koko työmatan ajan. Vaikka pk-seudulla ajelenkin niin aika pikkuruisia tietä, joissa liukkaita kohtia. Ja meillä nämä talvirenkaat muutenkin viimeistä talveä käytössä, niin ihan ok ajaa ne nyt "loppuun".
No ei todellakaan. Öisin ainakin meillä vielä yli -10 pakkasta ja tiet aamuisin osin jäiset.