Mies ei ollut siivonnut ja laittanut ruokaa vaikka lupasi. Lapsilla nälkä ja koti kuin kaatopaikka
Ei ollut eka kerta, en edes tiedä miksi petyin..
Kommentit (121)
Mä en kyllä kovin kauan jaksaisi katsella tuollaista lusmua.
Vaikka olen tällä hetkellä kotona me jaamme kotityöt ja lastenhoidon. Toki teen enemmän koska minulla on aikaa mutta mikään ei ole vain mun harteillani.
Silloin kun olin itse muualla töissä ja mies kotitoimistolla mulla oli aina valmis ruoka odottamassa kun tulin kotiin.
Tässä huushollissa ei ole vapaamatkustajia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee lista päivän tapahtumista ja piirrä (tai tulosta) viereen kuva, josta esikoinen tunnistaa, mitä tulee tehdä. Lisää myös viikolle tapahtumia: maanantaina pyykkiä, tiistaina retki tai kirjasto jne. Osallista lapset mukaan. Toivotaan, että isä herää pitää rytmiä päivässä, kun lapset osoittavat kuvista, että nyt olisi välipalan aika ja sitten ulkoilemaan.
Sitten mies saa syyn olla tekemättä mitään, kun ei saa tehdä asioita omalla tavallaan, hänen tapansa ei kelpaa ja nainen määräilee ja kontrolloi... Tätähän miehet tulevat aina laumana toistelemaan, jos jossain mediassa on juttua siitä, että lasten ja kodin asioista huolehtiminen jää liian usein äidin harteille.
Minusta vastuullinen aikuinen kysyisi ITSE puolisolta neuvoja ja ehdotuksia, jos tuntuu siltä, että tarvitsee alussa vähän jeesiä että pärjää. Mutta ap kyllä kirjoitti, että homma oli jonkin aikaa sujunut hyvin kun hän oli miehen saamattomuudesta suuttunut, joten mies todistettavasti osaisi hommansa, jos viitsisi.
Jep, tämän voisi ehkä naamioida lasten jutuksi. Väitä ap, että luit vauvalehdestä jutun, miten lapsille pitää hyvän kehityksen takia visualisoida päivän tapahtumia ja että mies pääsee helpommalla, kun lapset pystyvät ennakoimaan tapahtumia. Ehkä pyykit kannattaa jättää pois. =D
Aikaisempi
Vierailija kirjoitti:
Olette yhdessä, koska?..
Vierailija kirjoitti:
Lapset, tietysti.
Jota mies laiminlyö.
Vierailija kirjoitti:
Mun isäni, fiksu ja menestynyt mies, oli kuulemma saanut suuren oivalluksen kun oli ollut minun ja siskoni kanssa kesälomalla äidin ollessa töissä. Lapsille kannattaa antaa ruokaa jo ennen kuin kitinä alkaa! Kannattaa siis vaan olla riittävän usein poissa niin kyllä se mieskin oppii.
Meillä on vähän samaa ongelmaa, jos mies pitää hoitovapaapäivän lasten kanssa, he tekevät jotain kivaa yhdessä ja mies ehtii mukavasti harrastaa omiaan lasten nukkuessa. Kun tulen kotiin, ei meinaa edes ovesta mahtua sisään kun siinä on mytyssä märkiä ulkovaatteita iso kasa. Jos minä olen kotona niin laitan ruokaa, siivoan ja ulkoilen lasten kanssa. Olen ihan poikki päivän päätteeksi.
Ihan kuin apinan kanssa olisitte naimisissa.
Miksi?
Itse en katsoisi päivääkään. Hihat palaa jo pelkästä ajatuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette yhdessä, koska?..
Vierailija kirjoitti:
Lapset, tietysti.
Jota mies laiminlyö.
Loistavaa syy olla yhdessä 👍
Vierailija kirjoitti:
Tämä on syynä miksi olen kotiäiti vaikka kuopus täyttänyt jo kolme.
Tosin meillä on useampi lapsi ja olen yhden omaishoitaja.
Olin ihan burn outissa kun olin työelämössä kun kaikki kaatui minun niskoille. Nytkin kaatuu mutta kun olen kotiäiti niin jaksan paremmin.
Osa-aikatyötä mietin ja töihin pyydetty mutta en tiedä jaksanko?
Miksi olet mieslapsen kanssa? Hänen vuoronsa jäädä kotiin ja kantaa vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Oletko keskustellut asiasta ? Mitä mies on vastannut syyksi
Mitäpä tuossa selittämään.
Mätä mikä mätä.
Sellainen mätä, joka ei varmista edes itsensä siirtämien selustaa!
Loppuu sanat tällaisten kasojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mies tosiaan on tällä hetkellä työttömänä, sen takia kotona. Nolottaa myöntää, mutta yhtenä päivänä kun tulin kotiin lapset oli yövaatteissa ja syöneet viimeksi illalla.. tuosta raivostuin niin paljon, että muutama viikko meni oikein hyvin. Täällä oli ruoka valmiina yms. Nyt kuitenkin ollaan näköjään palattu tähän vanhaan. Niin turhautunut olo.. ap
Ja jatkat tuollaisen apinan kanssa oloa. Miksi. Oletko itsekin apina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies tosiaan on tällä hetkellä työttömänä, sen takia kotona. Nolottaa myöntää, mutta yhtenä päivänä kun tulin kotiin lapset oli yövaatteissa ja syöneet viimeksi illalla.. tuosta raivostuin niin paljon, että muutama viikko meni oikein hyvin. Täällä oli ruoka valmiina yms. Nyt kuitenkin ollaan näköjään palattu tähän vanhaan. Niin turhautunut olo.. ap
Nyt puhutte vähän äkkiä. Jos ei tule muutosta, on ero edessä! Lapset tarvitsevat vanhempien huolenpitoa, mitä mies ei tällä hetkellä osaa/pysty antamaan. Onko miehellä jotain ongelmia?
Eiiiiihän miehellä mitään ongelmia voi olla.
Sehän vaaaaaaan laiminlyö juuri kävelemään oppineita lapsia.
Pitää nälässä ja paskoissa - ja sellaista pientä.
Heivaa mäelle tuollainen ukko. Helpommalla pääset, kun ei tarvitse ukon sotkuja siivota. Lapsillekin parempi olla päiväkodissa työpäivien ajan. Soittaisin lasun paikalle tunti pari ennenkuin itse töistä pääsee. Näkisi nekin tilanteen ja ehkä ukkokin heräisi. Jos on vielä jätettävä ne lapset isän hoidettavaksi, laita esille jotain naposteltavaa, mitä edes se 4v osaa ottaa ja ehkä antaa myös pienemmälle. Ja kerrot tälle lapselle, että syö niitä, jos isä ei ruoki. Eihän sen lapsen missään nimessä pitäisi itse itsestään huolehtia. Mutta 4v ehkä jo osaa itsekin vähän jotain ottaa. Mut ukko mieluummin pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Sano että on pakko antaa lapsille syömistä. Laita jotenkin valmiiksi, että on helppo laittaa. Kirjoita lappu pöydälle että mitä ja mihin aikaan antaa. Ja kirjoita että esim. imuroi tai laittaa tavaroita paikoilleen ennen kuin tulet töistä. Onko mies jotenkin masentunut tai onko vain laiska tai netissä tai mitä tekee kun ei ruokaa anna.
Ihan kuin alakoululaiselle.
Ei kai kenellekään AIKUISELLE tarvitse vääntää rautalangasta.
Ai niin mutta joillekin MIEHILLE tarvii.
Ihan kuin pikkulapsia, ja parisuhdekin on kuin äiti-lapsi -suhde.
Vierailija kirjoitti:
Komppaan samaa, mitä aikaisempi ehdotti, lukujärjestystä miehelle ja lapsille. Sun ei pitäisi joutua tekemään tätä, mutta toisaalta, antaisin miehelle vielä mahdollisuuden ryhdistäytyä. Hän on taatusti ahdistunut ja tuntee olevansa jumissa (minä ainakin olisin).
Tee lista päivän tapahtumista ja piirrä (tai tulosta) viereen kuva, josta esikoinen tunnistaa, mitä tulee tehdä. Lisää myös viikolle tapahtumia: maanantaina pyykkiä, tiistaina retki tai kirjasto jne. Osallista lapset mukaan. Toivotaan, että isä herää pitää rytmiä päivässä, kun lapset osoittavat kuvista, että nyt olisi välipalan aika ja sitten ulkoilemaan.
Pyri järjestämään miehelle omaa aikaa ja pidä huolta myös itsestäsi ap.
"Tee lista päivän tapahtumista ja PIIRRÄ (tai TULOSTA) viereen KUVA, josta esikoinen tunnistaa, mitä tulee tehdä."
_ _ _ _
Mites olisi vielä viittomakielinen videokin miehelle?
Ihan kuin idi_oo_tille vääntäisi...
Toki tuollaiselle "MIEHELLE" joutuu varmasti vääntämäänkin!
Vierailija kirjoitti:
Komppaan samaa, mitä aikaisempi ehdotti, lukujärjestystä miehelle ja lapsille. Sun ei pitäisi joutua tekemään tätä, mutta toisaalta, antaisin miehelle vielä mahdollisuuden ryhdistäytyä. Hän on taatusti ahdistunut ja tuntee olevansa jumissa (minä ainakin olisin).
Tee lista päivän tapahtumista ja piirrä (tai tulosta) viereen kuva, josta esikoinen tunnistaa, mitä tulee tehdä. Lisää myös viikolle tapahtumia: maanantaina pyykkiä, tiistaina RETKI TAI KIRJASTO jne. Osallista lapset mukaan. Toivotaan, että isä herää pitää rytmiä päivässä, kun lapset osoittavat kuvista, että nyt olisi välipalan aika ja sitten ulkoilemaan.
Miten tuon isän kanssa voi lähteä retkelle tai kirjastoon kun se ei pärjää neljän seinän sisälläkään.
Jäävät vielä auton alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tee lista päivän tapahtumista ja PIIRRÄ (tai TULOSTA) viereen KUVA, josta esikoinen tunnistaa, mitä tulee tehdä."
_ _ _ _
ESIKOINEN on apn 4-vuotias lapsi. Saattaa toki osata lukea, mutta jotenkin epäilen, että ei.
Ideani on siis, että lukujärjestys ei ole vaan isälle, vaan myös lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee lista päivän tapahtumista ja piirrä (tai tulosta) viereen kuva, josta esikoinen tunnistaa, mitä tulee tehdä. Lisää myös viikolle tapahtumia: maanantaina pyykkiä, tiistaina RETKI TAI KIRJASTO jne. Osallista lapset mukaan. Toivotaan, että isä herää pitää rytmiä päivässä, kun lapset osoittavat kuvista, että nyt olisi välipalan aika ja sitten ulkoilemaan.
Miten tuon isän kanssa voi lähteä retkelle tai kirjastoon kun se ei pärjää neljän seinän sisälläkään.
Jäävät vielä auton alle.
Kodin ulkopuolella ympäristön paine saattaa saada miehestä esiin paremman isän kuin kotona.
Jos jotain lupaa, niin se on sitten niin.
Jos jotain lupaa, so help me, se on parempi tehdä, varsinkin jos aikoo menestyä yrittäjänä,
mutta myöskin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
_ _ _ _
ESIKOINEN on apn 4-vuotias lapsi. Saattaa toki osata lukea, mutta jotenkin epäilen, että ei.
Ideani on siis, että lukujärjestys ei ole vaan isälle, vaan myös lapsille.
Ymmärsin 🙂
Ja kivasti oletkin yrittänyt auttaa tuosta suosta pois tätä perhettä. Ajatuksesi on ollut, että yrittää korjata ensiksi, ennen kuin joutuu heittämään mies pihalle jos/kun muu ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Eli siis neljävuotiaalle annettaisiin vastuu siitä, että aikuinen isä saa ruuta pöytään ja vaipat vaihdettua? Ei näin!
AP:n lasten olisi aivan varmasti parempi olla päivähoidossa kuin tuollaisen kädettömän lapsimiehen kanssa kotona. Ap, yritä saada lapsillesi mahdollisimman pian hoitopaikka ja siihen asti kun sen saatte, miehelle lukujärjästys jääkaapin oveen jossa on ajat milloin on ruoka-ajat, ulkoilut, vaippojen vaihdot jne. Ja pari kertaa päivässä soitat tai viestität onko hommat hoidettu. Ja tosiaan lapset sinne päivähoitoon heti kun mahdollista ja mies aktiivisesti töitä hakemaan.
Ymmärtääköhän aloittajan mies, 0että laiminlyömällä lapsiaan ja perhettään sen voi äkkiä menettää.
Ja jos ei ymmärrä, aloittajan kannattaa tehdä tämä hyvin selväksi.
Tosi mies huolehtii lapsistaan ja perheestään hyvin.
Voimia Ap, ei todellakaan ole oikein että teet kaiken ja miehesi ei mitään. Nyt on teillä perheenä kova paikka, mutta tuo miehen lusmuilu on saatava loppumaan. Jos ei muuten, niin lähdet omillesi lasten kanssa. Helpomalla pääset ilman miestäsi, jos ei nopeasti korjaa toimintaansa.
Enkä ainakaan itse alkaisi mitään päiväjärjestyksiä ja kuvatauluja väsäämään, tekisit taas yhden homman lisää, eikä ole tarkoitus että lapsiesi pitäisi tietää ja ottaa vastuuta päivän sujumisestä.
Mies ottaa tämän vastuun tai sitten näytät miehelle ovea.
Miksi ihmeessä! Pysyy se soppakauha miehenkin kädessä!
Mä menisin ovesta suoraan sohvalle ja laittaisin jalkapalloa/roskasarjan ja sanoisin hoida homma.
Jos ei tekis,tavarat jätesäkkiin,taksi ovelle,mee äitilles.