Hep! Kerro oma hiuslaatusi ja esim. onko hilseilevä/kutiseva päänahka tms. ja paras löytämäsi hiustuote/-sarja!
Itse löysin marketista OGX Tea tree mint shampoon ja on rauhoittanut omaa kutiavaa päänahkaa ja tuoksuu ihanalle!
Kommentit (11)
Rasvoittuva, ole hyvä shampoo sarja paras.
Vierailija kirjoitti:
Rasvoittuva, ole hyvä shampoo sarja paras.
Jättääkö hiukset sähköiseksi?
Mulla silikoni aiheuttaa kutinaa päänahassa, joten olen karsinut kaikki sitä sisältävät shampoot pois. Yritän tästä oppineena muutenkin vähän katsoa, millainen kemikaalipommi on kyseessä ja olen päätynyt suosimaan ekoshampoita (ole hyvä jne.). XZ-sarja on ihan ok myös.
Vierailija kirjoitti:
Mulla silikoni aiheuttaa kutinaa päänahassa, joten olen karsinut kaikki sitä sisältävät shampoot pois. Yritän tästä oppineena muutenkin vähän katsoa, millainen kemikaalipommi on kyseessä ja olen päätynyt suosimaan ekoshampoita (ole hyvä jne.). XZ-sarja on ihan ok myös.
Täytyypä kokeilla tuota Ole hyvää. Mulla nuo XZ:t kutittaa päänahkaa vaikka on tehty nimenomaan estämään sitä se yksi shampoo.
-ap
Oma päänahka on ollut kauheassa kunnossa talvisin. Nyt olen käyttänyt ekologisia tuotteita, mm Maria Nilaa, ja ei kutise eikä hilseile. Kalliitta ovat mutta jos sillä saa päänahan kuntoon niin sen arvoista.
Kuivat käsitellyt/vaalennetut hiukset, olaplex ollut paras. Ei edes enää sähköönny talvella.
Mulla on kutiseva, kuiva ja toisaalta helposti rasvoittuva hiuspohja ja kuiva hiuslaatu. Liian tehokkailla, sulfaattia sisältävillä shampoilla päänahka kutisee herkästi kuivuuttaan, kiristää ja jollain tapaa vain tuntuu ikävältä. Toisaalta suurin osa sulfaatittomista shampoista tuntuvat liian kevyiltä ja päänahkaan alkaa kertyä taliköhnää ja ihottumaa... Olen kokeillut hyvin laajasti eri vaihtoehtoja palashampoosta vauvanpesuaineeseen, mutta mikään ei toimi minulla niin hyvin kuin valitettavan kallis ja tilausta vaativa Rahuan shampoo. En tiedä mikä siinä toimii, mutta minulle se vain sopii parhaiten. Muita suosikkeja ovat olleet Urtekramin Baby all over wash (käytän sitä edelleen kasvojen kuivalle ja rasvoittuvalle iholle, toimii!) ja LV:n uusi sulfaatiton biohajoava shampoo.
Halppistuote Xz lakritsijuuri. Rauhoittaa kuivaa päänahkaa ja vähentää hilseilyä. Tarvitsee kaveriksi kosteuttavan hoitoaineen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kutiseva, kuiva ja toisaalta helposti rasvoittuva hiuspohja ja kuiva hiuslaatu. Liian tehokkailla, sulfaattia sisältävillä shampoilla päänahka kutisee herkästi kuivuuttaan, kiristää ja jollain tapaa vain tuntuu ikävältä. Toisaalta suurin osa sulfaatittomista shampoista tuntuvat liian kevyiltä ja päänahkaan alkaa kertyä taliköhnää ja ihottumaa... Olen kokeillut hyvin laajasti eri vaihtoehtoja palashampoosta vauvanpesuaineeseen, mutta mikään ei toimi minulla niin hyvin kuin valitettavan kallis ja tilausta vaativa Rahuan shampoo. En tiedä mikä siinä toimii, mutta minulle se vain sopii parhaiten. Muita suosikkeja ovat olleet Urtekramin Baby all over wash (käytän sitä edelleen kasvojen kuivalle ja rasvoittuvalle iholle, toimii!) ja LV:n uusi sulfaatiton biohajoava shampoo.
Jatkan vielä. Jos Rahuaa haluaa kokeilla, niin kannattaa ehdottomasti seurata tarjouksia esimerkiksi Eleven-nettikaupasta. Juuri tilasin sieltä 25 % alennuksella. Ja tämä on siis ollut hiuspohjan lisäksi täydellinen myös hiuksilleni, jotka tuntuvat kosteilta ja kihartuvat helpommin kuin aiemmin.
Hiuslaatu paksu ja kihara. Iho ja päänahka kuiva ja helposti hilseilevä. Seborreaa tulee hormonitoiminnan myötä kerran kuussa. Normaalisti käytän Urtekramin Tea Tree-shampoota, kun vähän kutisee, apteekista Selukos-nimistä lääkeshampoota, kun seborrea iskee voimalla. Garnierin Banana hair foodin shampoota ja hoitoainetta, kun päänahka on hyvässä kunnossa.
:)