Kehtaako tänäpäivänä mennä gynelle tai neuvolaan/synnytykseen TÄYSIN sheivaamattomalla alapäällä?
Toki puhtaalla sellaisella, mutta täysin sheivaamattomalla? Onko jotenkin vähän liikaa jos ei ole yhtään ajellut tai siistinyt karvoitusta? Kokemuksia nuoret ja vanhat, äidit tai alan ammattilaiset.
Kommentit (41)
Gynethän nimenomaan suosittelevat, että karvat jätetään rauhaan. Ei ne huvikseen siellä kasva, niillä on tarkoitus.
Siellä, jos missä, on nähty kaikenlaisia tuheroita. Totta kai pesen puskan ennen vierailua, mutta annan pöheikön ylpeästi pöhistä. Aina on saaneet tutkimuksen tehtyä.
Olen kirjoitti:
Hyvin pestyneenä
Mikä taivutusmuoto mahtaa olla pestyneenä?
Synnytyksen jälkeen kun ommellaan repeämää tuntuu epämiellyttävältä kun karvat sotkeutuvat lankaan.
Kuule sä kakkaat sinne pöydälle kätilön edessä. Sitä ei kiinnosta.
Ennen kauniisti kammattu karvatuhero kuin vereslihalle ajeltu värkki. Luonto tai Jumala on tuheron luonut. Ei siinä mitään häpeämistä ole.
Tietysti kehtaa, mutta jos on menossa vaikkapa gynekologiseen leikkaukseen niin saattaa olla että karvojen pitää olla erittäin lyhyitä tai kokonaan pois. Oli itselleni yllätys, olisin paljon mieluummin sheivannut itse kotona kuin joutunut hoitajan kerittäväksi :D Jostain syystä ei antanut tehdä sitä itse enää siinä vaiheessa, ehkä koska olin saanut esilääkkeen.
Vierailija kirjoitti:
Synnytyksen jälkeen kun ommellaan repeämää tuntuu epämiellyttävältä kun karvat sotkeutuvat lankaan.
Silloin kätilö kyllä ajaa, jos se on aiheellista.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän kätilö osaa tämän välttää, ei se sillä neulalla sattumanvaraisesti sohi.
Mut sheivattiin synnärillä. Olin täyskarvainen ja olen sitä nyt.
No en kehtais. Olen ajanut karvani siitä asti kun alkoivat kasvaa. Ei ollut yhtään vaikeaa ajaa karvoja pois edes raskausaikoina.
En ole edes ajatellut asiaa.
Luonnontilassa sekä gynellä että synnyttämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kätilö kyllä ajaa, jos se on aiheellista.
Eikö se ole helpompaa ennen synnytystä kun karvat ei ole veressä ja ties missä limassa?
Onko nykyisin synnytyksessä gynekologi mukana? Silloin kun itse synnytin, karvat poistettiin kaikilta siellä sairaalassa.
Vierailija kirjoitti:
Onko nykyisin synnytyksessä gynekologi mukana? Silloin kun itse synnytin, karvat poistettiin kaikilta siellä sairaalassa.
Vain silloin kun gynekologin läsnäolo on tarpeellista.
Vähän ohis. Kun mut otettiin keskenmenon vuoksi päivystykseen, mulla oli jalassa Nalle Puh -pikkarit. Silloin ei vähempää kiinnostanut mitä oli jalassa, mutta ehkä se osaltaan selitti, miksi hoitajat hokivat vain " sä oot vielä niin nuori ja ehdit tehdä lapsia." Olin reilusti päälle 30.
Mulla laskettuun aikaan pari viikkoa ja oon jo sokeroinut alapään ja varmaan vetäisen vielä kertaalleen. Mua ällöttää jos sitä jälkivuotoa tulee viikko tolkulla ja tarttuisi karvoihin kiinni. Ja synnytyksen jälkeen tuskin voi tai kannattaa lyhennellä karvoja.
Vierailija kirjoitti:
Gynethän nimenomaan suosittelevat, että karvat jätetään rauhaan. Ei ne huvikseen siellä kasva, niillä on tarkoitus.
Ihan samoin kuin kainalokarvat, säärikarvat, partakarvat, korvakarvat ja nenäkarvat ja hiukset, kaikki yhtä tärkeitä... tai sitten ei.
Höpö höpö. Tervein ja hygienisin on ihan luomu tuhero.