Kerron potkuistani
Sain YT:ssä potkut jokin aikaa sitten. Työskentelin firmassa 20 vuotta. YT:Ssä sai potkut useampi kymmenen työntekijää. Keitä meillä sitten irtisanottiin?
Irtisanottavista lähes kaikki olivat jo kauan firman palveluksessa olleita, yli 10 vuotta talossa. Ketä taloon jäi? Nuoria , pieni palkkaisia duunareita jotka vastaavat kaikkeen KYLLÄ mitä firma sanoo. Myönnän että olin firman uudistuksia vastaan ja sanoin sen aina ääneeen. Niinkuin lähes kaikki meistä irtisanottavista. Harmittaako minua? Ei varsinaisesti, mutta kyllä se huvittaa kun kuuli ketkä muut sai kanssa kenkää, niin ne olivat henkilöitä, jotka olivat useat olleet firman palveluksessa jopa 20-30 vuotta...
Kommentit (25)
Tuttu tilanne. Meilläkin irtisanottiin kaikki jotka on uskaltanut esittää mielipiteensä. Minun työt sai nuori kaveri joka ei osaa mitään mutta on ylemmän johdon talutusnuorassa.
Sellaiset joilla on ulkonäköä ja vähän kokemusta, ja joka on bimbo saa jatkaa, näin monissa paikoissa
Irtisanominen ei siis harmittanut vaan huvitti. Sittenhän kaikki on kunnossa.
Tyhmiä kai he olisivat olleet jos tottelevaiset hyvät työntekijät olisi irtisanottu ja nurisevat vanhat olisi pidetty. Et ole arvokas yritykselle, siitähän tuo vain kertoo. Olisi kannattanut pelata vähän paremmin jos olisit halunnut pitää paikkasi.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu tilanne. Meilläkin irtisanottiin kaikki jotka on uskaltanut esittää mielipiteensä. Minun työt sai nuori kaveri joka ei osaa mitään mutta on ylemmän johdon talutusnuorassa.
Eikös työntekijän niinkuin kuulu olla johdon talutusnuorassa? Ei ihme että sait kenkää jos tämä on jäänyt tajuamatta.
Tuo ei kuulosta kovin hyvältä, että työntekijä on firman uudistuksia vastaan. Onko se työntekijän asia sanoa muutoksille ei?
Aika erikoista, että ne saivat jäädä, joilla oli halua kehittää työtä ja viedä firmaa eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Sen takia mikään ei enää firmoissa toimikaan, kun osaavat potkitaan ulos ja perseennuolijat jätetään.
Minä olin eräässä kotimaisessa firmassa jossa oli isot YT:t muutamassa vaiheessa. Tuntemani irtisanottavat olivat järjestään 50-vuotiaita.
Julkisuudessa maalailtiin että irtisanomisiin joudutaan koska alan tekemiset muuttuvat ja tarvitsevat uudenlaista työvoimaa jolla on erilaisia osaamisia.
Eipä siellä mitään tekoäly- ja automaatibuumia tullut, vaan tytäryhtiö johon otettiin nuoria harjoittelijoita yhtä paljon kun vakinaisia oli irtisanottu. Harjiottelijan palkka niillä on ja sattumalta tytäryhtiö perustettiin yhden matalapalkka-alan yhtiön kanssa, niin että saatiin kaikille tuuraajille sen matalapalkka-alan TES.
Sitä luvattua automaatiota olisi kyllä kaivattu olin hommassaa jossa pelattiin kovasti paperien ja kopiokoneiden kanssa.
Vaihdoin työpaikkaa ja alaa vähän myöhemmin. Enpä viitsi kertoa mikä firma kyseessä.
No ne nuoret asuntolainaiset ja perheellisetkö sieltä pitäisi potkia? Luultavasti ovat myös koulutetumpia ja joustavampia kuin te "lähteneet"..
Minä olin melkein kuin sinä, paitsi että aina kiva ja lähdin joka juttuun innoissani mukaan :) Ja silti minäkin sain kenkää. Veikkaisin, että kyse on enemmänkin
- Palkasta. Me vanhat möröt saatiin todennäköisesti enemmän ja isompaa palkkaa. Meidät siivoamalla tuli isommat säästöt. Tadaa!
- Kasvojenkohotuksesta ja imagosta. Jostain harhaisesta syystä firmat haluavat rekrytä nuoria naamoja, ilmeisesti luodakseen nuorta ja eteenpäinmenevää imagoa. Nuorissa ei ole mitään vikaa, mutta sanoisin et tasapainoisempi ja parempi olisi sellainen yhteiskunnan minivastine - kaikenikäistä porukkaa.
No mut hei ap. Nautitaan vapaa-ajasta. Me ollaan tehty kovasti töitä, nyt levätään hetki.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmiä kai he olisivat olleet jos tottelevaiset hyvät työntekijät olisi irtisanottu ja nurisevat vanhat olisi pidetty. Et ole arvokas yritykselle, siitähän tuo vain kertoo. Olisi kannattanut pelata vähän paremmin jos olisit halunnut pitää paikkasi.
Täytyy olla kyllä pahan sairas ihminen, että sanoo irtisanotulle näin ja oikein vääntää veistä haavassa. Ihan sairasta.
Normielämässä varmaan koet olevasi kovinkin hyvä ja tasapainoinen ihminen? Aina kun se fiilis tulee, tulehan tänne tsekkaamaan, mitä olet mennyt sanomaan ventovieraalle ihmiselle, joka on menettänyt työnsä, niin saat reality checkin. Ja muista: karma is bitch...
ei ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla kyllä pahan sairas ihminen, että sanoo irtisanotulle näin ja oikein vääntää veistä haavassa. Ihan sairasta.
Normielämässä varmaan koet olevasi kovinkin hyvä ja tasapainoinen ihminen? Aina kun se fiilis tulee, tulehan tänne tsekkaamaan, mitä olet mennyt sanomaan ventovieraalle ihmiselle, joka on menettänyt työnsä, niin saat reality checkin. Ja muista: karma is bitch...
ei ap
Sinä työnantajana pitäisit siis ne, jotka valittavat? Voisitko kertoa miksi toimisit noin epäloogisesti?
ps. Olen kyllä saanut itsekin yt-kenkää joten tiedän miten homma toimii.
Ei tietenkään pidetä ihmisiä, jotka vastustavat muutoksia. Mielipiteen sanominen on eri asia kuin kaiken vastustaminen.
Miksi suuret pomot eivät koskaan saa kenkää? Miksi aina duunarit? Miksi johtajalla on OK olla ikää ja johtajalla on oiekus olla eri mieltä työntekijöiden kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi suuret pomot eivät koskaan saa kenkää? Miksi aina duunarit? Miksi johtajalla on OK olla ikää ja johtajalla on oiekus olla eri mieltä työntekijöiden kanssa?
Itse toimitusjohtajana omistan osan yrityksestä🤣
Eli ihan itse olit hankala henkilö työpaikalla ja ihan syystäkin sait kenkää.