Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Indiedays - mainostajat ja me tyhmät lukijat

Vierailija
09.04.2014 |

Luin äskettäin erään postauksen, jossa Indiedays markkinoi mainostilaansa. Rivi blogitekstissä vaiko ihan kuva, haluatko että tuote mainitaan laajemminkin useammissa blogeissa.

Just siihen loppui meikän blogilukeminen. Blogithan on maksettuja mainoksia. Ei onneksi niin kökköjä kuin Yelpin kirjoitukset :)

Katso itse miten sut on rankattu, http://www.indiedays.com/item/tietoja/mainostajille

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ilmaista "työvoimaa"...

Vierailija
2/20 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on just se aihe, josta ei puhuta tai sitten saat tosi paljon negatiivista postia. 

Ite lopetin blogien lukemisen kun luin, että eräs suosittua blogia pitävä opiskelijatttönen sai blogimainoksista 5000 e /kk. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Indiedaysin liikevaihto oli jo edellisellä tilikaudella miljoona euroa.

Se vilkkuvien mainosten määrä on heidän blogeissa (siis niissä varsinaisissa) niin valtava, visuaalinen ilme sekava ja sivut latautuvat muutenkin niin hitaasti, että eipä juuri tule luettua.

Vierailija
4/20 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään lue sieltä kuin karkkipäivää, muita blogeja yritän joskus katsoa sieltä, mutta en vaan jaksa, ne on niin huonoja.

Karkkipäivää lukisin periaatteessa missä portaalissa vain, niille kävi onni, kun ne sai sen indiedaysille.

Vierailija
5/20 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 16:40"]

Tää on just se aihe, josta ei puhuta tai sitten saat tosi paljon negatiivista postia. 

Ite lopetin blogien lukemisen kun luin, että eräs suosittua blogia pitävä opiskelijatttönen sai blogimainoksista 5000 e /kk. 

[/quote]

kuka tienasi noin paljon? :o

Vierailija
6/20 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin neiti A tai neiti X.

Vierailija
7/20 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi p***, tämäkin vielä.

Hassua, et joka toinen kaupungilla vastaantuleva teini on kotoisin jostain teiniblogista. Mustat farkut, villakangastakki ja kaulahuivi löysä. Se siitä persoonallisuudesta.

Vierailija
8/20 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä se on teiltä keneltäkään pois jos joku tienaa blogillaan? Ette te omasta lompakosta niitä euroja sille bloggaajalle heittele. Ihmeellistä ajatteluperää tämä ettei toinen voisi hyötyä blogillaan. Mut sitähän se on, kateutta. Kukaan vain ei tahdo myöntää sitä. Näkeehän sen vaikka naapuritilanteessa jossa vain kuulisikin naapurinsa tienaavan enemmän kuin itse. Kamala vihreä kateus iskisi päin naamaa. Mua ei haittaa yhdenkään bloggaajan tulot. Siinä olen kyllä samaa mieltä että liialliset mainokset haittaavat varsinkin jos kyseessä on liikkuva bannerimainos.

Vierailija
9/20 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue mitään Indiedays blogia. Kuka edes klikkaa noita mainoksia? Itse ainakin teen omat päätökseni mitä ostan, bloggaajat eivät ole minun "mielipidevaikuttajia"...

Vierailija
10/20 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 17:01"]Siis mitä se on teiltä keneltäkään pois jos joku tienaa blogillaan? Ette te omasta lompakosta niitä euroja sille bloggaajalle heittele. Ihmeellistä ajatteluperää tämä ettei toinen voisi hyötyä blogillaan. Mut sitähän se on, kateutta. Kukaan vain ei tahdo myöntää sitä. Näkeehän sen vaikka naapuritilanteessa jossa vain kuulisikin naapurinsa tienaavan enemmän kuin itse. Kamala vihreä kateus iskisi päin naamaa. Mua ei haittaa yhdenkään bloggaajan tulot. Siinä olen kyllä samaa mieltä että liialliset mainokset haittaavat varsinkin jos kyseessä on liikkuva bannerimainos.

[/quote]

Ei minua haittaa bloggaajien tulot. Harmi vaan että ne tulot tulevat mainoksista, eikä esim taidosta.

Vierailija
11/20 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

yelpistä tulee mieleen tää naapuripizzeria, http://fi.yelp.fi/biz/foxy-bear-helsinki

YLEPPI on harhaa. Meidän naapurin pizzapaikka, joka on kehutu jepissä - niin, meillä meillä on tullut pari kertaa vatsatauti niiden pitsoista. Jos pizzaa haluat älä Foxy Bearin valikoimaa tartu. Herttoniemenrannassa on parempia ja halevempia. Foxy Bear 9.20e, Kotipizza 6.80e.

Vierailija
12/20 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 17:04"]

Ei minua haittaa bloggaajien tulot. Harmi vaan että ne tulot tulevat mainoksista, eikä esim taidosta.

[/quote]

Eivät mainostajat maksa mainostilasta missä hyvänsä blogissa, vaan blogilla on oltava riittävästi lukijakuntaa. Ja väitän, että laajan lukijakunnan kerääminen vaatii myös taitoa.

Vierailija
13/20 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 17:01"]

Siis mitä se on teiltä keneltäkään pois jos joku tienaa blogillaan? Ette te omasta lompakosta niitä euroja sille bloggaajalle heittele. Ihmeellistä ajatteluperää tämä ettei toinen voisi hyötyä blogillaan. Mut sitähän se on, kateutta. Kukaan vain ei tahdo myöntää sitä. Näkeehän sen vaikka naapuritilanteessa jossa vain kuulisikin naapurinsa tienaavan enemmän kuin itse. Kamala vihreä kateus iskisi päin naamaa. Mua ei haittaa yhdenkään bloggaajan tulot. Siinä olen kyllä samaa mieltä että liialliset mainokset haittaavat varsinkin jos kyseessä on liikkuva bannerimainos.

[/quote]

Kyllä kuluttajat tuotteiden hinnoissa maksavat bloggaajien palkat. Vaikka eivät blogeista olisi ikinä kuulleetkaan. Sillä lailla ne bloggaajat syövät meidän leipäämme, meidän pöydissämme.

Vierailija
14/20 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kyllä kuluttajat maksavat kaikki tuotteiden markkinointikustannukset. Vai mistä kuvittelet, että ne eurot bloggaajille tulevat, firman piikistä?

Vierailija
15/20 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko te tollukat, että mainostaminen on joku Indiedaysin oma juttu? Haloo, sitä tapahtuu kaikissa vähänkään luetummissa blogeissa.

Vierailija
16/20 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 17:15"]

[/quote]

Kyllä kuluttajat tuotteiden hinnoissa maksavat bloggaajien palkat. Vaikka eivät blogeista olisi ikinä kuulleetkaan. Sillä lailla ne bloggaajat syövät meidän leipäämme, meidän pöydissämme.

[/quote]

Voi taivas. Meinat että vaikka Keiju-margariinin maksama tonni bloggaajalle x nostaa jotenkin erityisesti margariinin hintaa? Eiköhän noita lohkota ihan suuremmista mainosbujdeteista, joissa joku bloggaajan saama summa on yks kärpäsen paskan kokonen lisä. Enemmän telkkamainokset ym. verottaa sitä sun pussias. 

Mua ei ainakaan haittaa, jos bloggaaja tienaa mainoksilla. Sitä samaa tekee KAIKKI mediat sisällöstä riippuumatta (paitsi tietysti yle, koska se rahotetaan meidän verorahoilla). Eli onko sitten väärin että televisiokanavat, aikakauslehdet, sanomalehdet, nettijulkasut ym. saa mainostuloja ja pystyy sillä tekemään sisältöä? Miksi bloggaajan pitäisi tehdä sisältöä teille ilmaiseksi, vai onko joku valmis maksamaan blogien lukemisesta?

Vierailija
17/20 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 17:04"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 17:01"]Siis mitä se on teiltä keneltäkään pois jos joku tienaa blogillaan? Ette te omasta lompakosta niitä euroja sille bloggaajalle heittele. Ihmeellistä ajatteluperää tämä ettei toinen voisi hyötyä blogillaan. Mut sitähän se on, kateutta. Kukaan vain ei tahdo myöntää sitä. Näkeehän sen vaikka naapuritilanteessa jossa vain kuulisikin naapurinsa tienaavan enemmän kuin itse. Kamala vihreä kateus iskisi päin naamaa. Mua ei haittaa yhdenkään bloggaajan tulot. Siinä olen kyllä samaa mieltä että liialliset mainokset haittaavat varsinkin jos kyseessä on liikkuva bannerimainos.

[/quote]

[/quote]

Sehän on nimenomaan se taito: luodaan sisältöä jolla on niin paljon lukijoita, että mainostajat kiinnostuu. Vai mitä taitoa meinasit? Että osaa kirjoittaa niin taitavasti että lukijat maksaisi sisällöstä? Sitä päivää odotellessa. 

Jos joku opiskelijatyttönen tienaa blogillaan 5 000 euroa kuukaudessa, niin aivan mahtavaa! Onnea hänelle! Te kateelliset av-mammat ette kyllä tajua media-alasta yhtään mitään. 

Vierailija
18/20 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämäkö tuli yllätyksenä, voi apua. Millä rahalla luulet, että ne matkustaa ja kuka antaa ilmaiset vaatteet.

Vierailija
19/20 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 17:19"]

[/quote]

Kyllä kuluttajat maksavat kaikki tuotteiden markkinointikustannukset. Vai mistä kuvittelet, että ne eurot bloggaajille tulevat, firman piikistä?

[/quote]

Niin tietysti tuotteen mainoskulut näkyvät tuotteiden hinnoissa, siksi tunnetummat merkit maksavat enemmän kuin ei-tunnetut. Mutta että bloggaajan saama mainostulo on tuossa kyllä ihan hillittömän suuri osuus, ehkä miljoonasosa... Ulkomainonta, tv-mainonta jne. jne. maksaa aivan käsittämättömiä summia vuodessa, etenkin tunnetuille brändeille ja te kuvittelette että bloggaajan saama summa on tuosta jotenkin suuri osa... :D :D :D

Miten pihalla voi ihmiset olla! Ei kiesus. 

Vierailija
20/20 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 16:40"]

[/quote]

siis miksi lopetit? Miksi hän ei saisi saada siitä rahaa? Nyt en ymmärrä ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi