Saavatko työssäoppijat lorvailla töissä
Mikäli ei ole mitään tekemistä ja vakkaritkin vetää lonkkaa?
Meillä ei saa ja tämä tuntuu olevan ylivoimaisen vaikea ymmärtää.
Minusta outoa, koska muuten hommat hoitavat ihan mallikkaasti.
Kommentit (11)
Itse oli aikanaan työkkärin kautta työharjoittelussa yhdessä paikassa 4kk ajan. Kun menin oli sesonki ja töitä oli PALJON, koko ajan sai huhkia hiki hatussa. Mutta sesongin loputtua oli todella hiljaista, tehtiin ns. "järjestelytöitä" mutta eipä niitäkään loputtomiin ollut, jos siivoaa varaston niin ei sitä seuraavana päivä uudestaan aleta siivoamaan (koska siinä ei olisi mitään järkeä). Joten vietin (kuten vakituisetkin) ns. rentoa aikaa työpaikalla, vähän hommia, paljon hengailua, ja vuorotellen lähdimme (ihan pomon luvalla) etuajassa kotiin ja yksi jäi paikan päälle sulkemiseen saakka. Osa vakkareista piti ylimääräisiä vapaapäiviä hiljaiseen aikaan.
Eivät tietenkään, ovat aktiivisia ja vievät vaikka roskiksia.
Minä en ole ikinä ymmärtänyt tätä logiikkaa, että pitäisi olla tekevinään töitä silloin kun niitä ei ole.
Eivät saa, näkyy muuten arvostelussa
Kuinka paljon nro. 5:n työpaikalla on roskiksia, ja kuinka usein ne pitää tyhjentää? Itseäni ainakin alkaisi ahdistamaan jos harkkari tyhjentäisi koko ajan huoneeni roskista, minne jonkun roskan ehkä joka toinen päivä laitan...
Lorvailkoon, jos ei välitä arvionneista, tai ei halua kesä/työpaikkaa jatkossa. Työnantajilla sana kiertää laiskoista harjoittelijoista. Itse sain vakkaripaikan suoraan harjoittelusta. Nykyään vastaan harjoittelijoista työpaikallani. Tiedän myös ketkä vastaavat harjoittelijoista toisissa firmoissa vastaavalla alalla. Soittelemme etukäteen onko harjoittelija ollut teillä ja miten meni. Jos on huonoa palautetta, syynään tarkemmin ja usein syystä. Hyvistä harjoittelijoista väännämme kättä, kuka saa kenet ja mihinkin hommaan. Opettajat ovat usein mukana tässä, yleensä kuulen aika tarkkaan millainen harjoittelija on tulossa. Usein ei ole ketään varteenotettavaa tulossa, silloin saa varaston siivoamista tai yms paskaduunia. Muutama on yllättänyt mut olemalla innokkaita ja ylennyt muutaman viikon harjoittelussa ihan alan hommiin. Pari olen ottanut töihin sieltä ja se kannatti. Olen myös lähettänyt useita takaisin kouluun, kun eivät ole tulleet ajoissa/ollenkaan töihin ilmoittamatta useampana päivänä. Ja nimet laittanut kiertoon. Tuskin valmistuvat, tuskin haluavatkaan. Innokkaille ja halukkaille töitä löytyy!
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 14:37"]Lorvailkoon, jos ei välitä arvionneista, tai ei halua kesä/työpaikkaa jatkossa. Työnantajilla sana kiertää laiskoista harjoittelijoista. Itse sain vakkaripaikan suoraan harjoittelusta. Nykyään vastaan harjoittelijoista työpaikallani. Tiedän myös ketkä vastaavat harjoittelijoista toisissa firmoissa vastaavalla alalla. Soittelemme etukäteen onko harjoittelija ollut teillä ja miten meni. Jos on huonoa palautetta, syynään tarkemmin ja usein syystä. Hyvistä harjoittelijoista väännämme kättä, kuka saa kenet ja mihinkin hommaan. Opettajat ovat usein mukana tässä, yleensä kuulen aika tarkkaan millainen harjoittelija on tulossa. Usein ei ole ketään varteenotettavaa tulossa, silloin saa varaston siivoamista tai yms paskaduunia. Muutama on yllättänyt mut olemalla innokkaita ja ylennyt muutaman viikon harjoittelussa ihan alan hommiin. Pari olen ottanut töihin sieltä ja se kannatti. Olen myös lähettänyt useita takaisin kouluun, kun eivät ole tulleet ajoissa/ollenkaan töihin ilmoittamatta useampana päivänä. Ja nimet laittanut kiertoon. Tuskin valmistuvat, tuskin haluavatkaan. Innokkaille ja halukkaille töitä löytyy!
[/quote]
Mutta MITÄ sen työssäoppijan pitää tehdä jos tekemistä ei kertakaikkiaan ole? :D
Mäkin haluaisin tietää mitä ne kunnon työssäoppijat teillä tekevät ap hyvä, jos tekemistä ei ole?
Kyllä minusta voi lorvailla ja pitää vaikka ylipitkiä kahvitaukoja koko porukalla, kunhan on ensin varmistanut ohjaajalta, onko mitään työtä tehtäväksi.
Eivät saa. Harjoittelijan tulee olla jatkuvasti aktiivinen ja liikkeessä. Siivoavat vaikka hyllyjä tai siivoavat jos ei ole mitään.