Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moniko on hankkinut myöhemmin uuden vihki- tai kihlasormuksen?

Vierailija
09.04.2014 |

Omien vanhempieni sukupolvessa oli todella yleistä hankkia keski-ikäistyttyään, vaurastuttuaan ja todennäköiseti vähän lihottusankin uusi, entistä kalliimpi ja näyttävämpi sormuspari. Omat vanhempani eivät näin tehneet, ovat vain jättäneet sormukset kaappiin kun ovat lakanneet sopimasta. Näiden vanhemmat taas joutuivat luovuttamaan sormuksensavaltiolle sodan aikaan, ja vaihtoivat niitä pula-ajan rautasormuksia ditten mylhemmin takaisin kultaisiksi?

Minullakin on nuorena ja köyhänä ostetut sormukset, jotka ovat kaapissa kun en osaa sormuksia käyttää (unohtelin niitä käsienpesun yhteydessä ties minkä julkisten vessojen lavuaarin viereen), enkä muutenkaan käytä koruja niin kuin joskus silloin nuorena. Sormuksilla sinänsä ei ole minulle mitään merkitystä - jos olisi, ne eivät varmaan olisi siellä kaapissa - ja siksi voisin itse ihan hyvin uusia rinkulat näyttävämpiin, jos ylipäänsä pitäisi sormuksia.

Mietin kuitenkin joskus, että uusivatko nuoremmat sormuksiaan niin kuin edelliset sukupolvet? olteko sinä uusinut tai voisitko ajatella uusivadi ja minkä ikäinen olet?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin uuden. Vaikka kyseessä oli halpa sormus (noin 50e) mutta syy ei ollut siinä että olisin halunnut jotenkin hienomman ja kalliimman sormuksen vaan laihtuminen (sormus meinasi tippua sormesta koko ajan). Tämä uusi maksoi 40 euroa ja on yhtä hieno kuin edellinenkin.

Rahasta ei sinällään olisi ollut kiinni vaan on ihan makukysymys.

Vierailija
2/12 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 02:55"]

Minä ostin uuden. Vaikka kyseessä oli halpa sormus (noin 50e) mutta syy ei ollut siinä että olisin halunnut jotenkin hienomman ja kalliimman sormuksen vaan laihtuminen (sormus meinasi tippua sormesta koko ajan). Tämä uusi maksoi 40 euroa ja on yhtä hieno kuin edellinenkin.

Rahasta ei sinällään olisi ollut kiinni vaan on ihan makukysymys.

[/quote]

Niin ja olen 29v. (tänä vuonna olisi 5. hääpäivä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin uuden, koska hukkasin vanhan. Se oli vähän löysä ja yhden keran se vain lensi kädestä heinikkoon kun jotain hosuin.

olen 31, tuon tapahtuessa olin 26.

Vierailija
4/12 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan ostettu uudet, kerran miehelle ja kaksi kertaa minulle. Ja ihan vain vaihtelunhalusta. Meillä ei ole sormuksille juuri sen kummempaa "pyhää" merkitystä, koruja ne vain on. Käytän itse vaihdellen näitä vihkisormuksiani, töissä yksinkertaisempaa, juhlissa hienompaa.

Vierailija
5/12 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut mieheltä uuden sormuksen 10. Ja 20. hääpäivänä. Aina entistä komeampi.

Vierailija
6/12 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies valitsi ohuet ja kuvioidut sormukset kun kihloihin mentiin. No ostin meille varmaan 7 v myöhemmin eli 1v ennen naimisiinmenoa uudet leveät ja sileät kihlasormukset.

Vierailija
7/12 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain mieheltäni uuden sormuksen 10. hääpäivänämme. On paljon kauniimpi ja kalliimpi, taitaa olla 10 kertaa enemmän hintaa kuin alkuperäisellä, jota kyllä käytän myös. Ei kalleus tosin mikään vaihdon syy ollut, vaan vaihtelunhalu ja maun muuttuminen vuosien myötä.

Vierailija
8/12 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain mieheltäni uuden sormuksen 10. hääpäivänämme. On paljon kauniimpi ja kalliimpi, taitaa olla 10 kertaa enemmän hintaa kuin alkuperäisellä, jota kyllä käytän myös. Ei kalleus tosin mikään vaihdon syy ollut, vaan vaihtelunhalu ja maun muuttuminen vuosien myötä.

Vierailija
9/12 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormuksia voi muuten sekä pienentää, että venyttää jos ne ovat kultaa. Ei ole pakko ostaa kokonaan uutta.

Vierailija
10/12 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin uuden vihkisormuksen, koska vanha ei koskaan oikein istunut käteen. Se tuntui liian leveältä ja paksulta kihlasormuksen kanssa pidettäessä. Ostin uuden ohuemman ja nyt ei sormus enää häiritse.

Vierailija
11/12 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 11:05"]

Sormuksia voi muuten sekä pienentää, että venyttää jos ne ovat kultaa. Ei ole pakko ostaa kokonaan uutta.

[/quote]

Mutta silloin sisällä oleva kaiverrus menee helposti poikki, olen käsittänyt. Tai näin mulle ainakin sanottiin, kun kyselin mahdollisuuksia oman sormukseni pienentämiseen.

Vierailija
12/12 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 12:25"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 11:05"]

[/quote]

Mutta silloin sisällä oleva kaiverrus menee helposti poikki, olen käsittänyt. Tai näin mulle ainakin sanottiin, kun kyselin mahdollisuuksia oman sormukseni pienentämiseen.

[/quote]No mä pienennytin ja sitten myös suurennutin eikä mennyt miksikään. Mulle sanoivat, että kivet ei välttämättä sitten enää pysy niin hyvin mutta mulla pysyi nekin. Ilmeisesti osasivat asiansa eikä muutos ollut kuitenkaan kovin iso.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi