Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä suuruinen omaisuus suo onnen?

Vierailija
09.04.2014 |

Kertokaa toiveistanne ja kokemuksistanne. Onko joku jo saavuttanut ja saanut kaiken tarvitsemansa?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saavuttanut kaiken mitä halusinkin. Olen onnellinen. Mitäs tässä, katselen mielenkiinnolla mitä maailma eteen heittelee. Varsinaisesti materian perään en koskaan ollut, henkinen tasapaino ja syvempi tietoisuus ovat antaneet itselleni todella paljon. Joidenkin mittapuiden mukaan en ole menestynyt mutta se ei paljoa hetkauta koska omaa elämääni tässä olen elänyt.

Vierailija
2/16 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen olevani onnellinen, eikä minulta puutu mitään oleellista. On palkkatyö, omistuasunto, auto. Asunto ole ole iso (3h+k), mutta riittää minulle ja kahdelle lapselle mainiosti. Omaisuutta on siis n. 110 tuhannen euron arvosta, joten olisikohan se sitten se hintalappu minun onnelleni? Tottakai onnellisin olen omasta ja lasteni terveydestä jne, mutta niitähän nyt ei rahalla saa. Sen minä olen kokenut tarvitsevani, olen saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo melko tyytyväinen tähän, mitä on saavutettu. Periaatteessa velaton kämppä ja vähän säästöjä. Ja lapselle on säästetty pesämuna. Mutta eläkesäästöjä haluaisin vielä kasvattaa, kun en oikein työelämään ole päässyt kiinni. Ja toivoisin, että voitaisiin lasta auttaa ensimmäisen asunnon ostossa. 

Ei se omaisuus onnea tuo, mutta kyllähän se helpottaa kun ei ole koko ajan sellainen veitsi kurkulla -olo raha-asioiden vuoksi.

Vierailija
4/16 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. miljoona euroa, joka sijoitettuna 6% osinkotuottoa maksaviin osakkeisiin, joissa osinko maksetaan 4 x vuodessa. 60.000 euron tulot, vaikka ei tarvi käydä töissä.

Vierailija
5/16 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun 5 milj.euroa riihikuivaa pläjähtää pöytään, tulee varmasti mieletön onnellisuuden tunne. Sitä odotellessa....

Vierailija
6/16 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla ei onnea saa!

Oikea todellinen onni löytyy mukavista ja luotettavista ystävistä, lemmikeistä, perheestä, hyvistä ja hauskoista elämänkokemuksista, harrastuksista, hyvästä ruuasta, kesästä.

Vierailija
7/16 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 02:51"]Rahalla ei onnea saa!

Oikea todellinen onni löytyy mukavista ja luotettavista ystävistä, lemmikeistä, perheestä, hyvistä ja hauskoista elämänkokemuksista, harrastuksista, hyvästä ruuasta, kesästä.

[/quote]

Ja noihin kaikkiin voi satsata enemmän, kun on paljon rahaa.

Vierailija
8/16 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että rakkaus! ennen painoin pitkää päivää duunissa rikastuakseni ja säästin myös kaikki vanhemmilta saadut säästörahat. Huomasin kumminkin etten ollut onnellinen enkä tullutkaan onnelliseksi rahaa ja kaikista tavaroista joita rahalla ostin. Sitten tapasin mieheni ja rakastuin. Rahan haaliminen ei enää kiinnostanut ja tavaran hankkiminenkin alkoi tuntua yhdentekevältä. Muutimme yhteen. Olen onnellisempi kuin koskaan, rakkaus tekee onnelliseksi

Vierailija
9/16 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 03:12"]Sanoisin että rakkaus! ennen painoin pitkää päivää duunissa rikastuakseni ja säästin myös kaikki vanhemmilta saadut säästörahat. Huomasin kumminkin etten ollut onnellinen enkä tullutkaan onnelliseksi rahaa ja kaikista tavaroista joita rahalla ostin. Sitten tapasin mieheni ja rakastuin. Rahan haaliminen ei enää kiinnostanut ja tavaran hankkiminenkin alkoi tuntua yhdentekevältä. Muutimme yhteen. Olen onnellisempi kuin koskaan, rakkaus tekee onnelliseksi

[/quote]

Totta kai rakkaus tekee onnelliseksi. Mutta on eri asia rakastaa ja kituuttaa velkaisena toimeentulotuella kuin rakastaa kun on talous vakaalla pohjalla ja tuhdisti säästöjä. Puute ja kurjuus kun syövät myös parisuhdetta. Joka sanoo, että raha on merkityksetöntä, ei ole elänyt koskaan todella köyhänä.

Vierailija
10/16 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuisin kyllä rahalla löytämään onnea ja huoletonta elämää. Taloudellinen turvallisuus antaa mahdollisuuden tehdä valintoja. Jo pelkkä ajatus tuo onnellisuuden tunnetta.

Vierailija
11/16 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Omistamasi asiat omistavat lopulta sinut."  -Tyler Durden, Fight Club (1999)

Vierailija
12/16 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla ei ehka saa ostettua onnea, mutta silla voi tehokkaasti torjua onnettomuutta. Voin todellakin kertoa, etta hyvista tunnesuhteista, rakkaudesta ja niin edelleen tulee viela parempia, jos rahaa on tarpeeksi, ja huonoista tulee viela huonompia, jos sita ei ole. Rahalla voi myos tehokkaasti ostaa terveytta, turvallisuutta, huolettomuutta, oikeudenmukaisuutta ja osoittaa rakkautta.

Vierailija
13/16 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

13osui naulan kantaan! Omassa köyhässä elämässäni vapautta ja onnea tuo se, ettei ole perhettä elätettävänä tai omistusasuntoa vastuineen. Nyt voi aina leikkiä, että ne molempien poissaolo on omia valintoja vapaasta tahdosta, vaikka välillä häälyy mielessä, kuinka paljon köyhäily on ohjannut minua näihin valintoihin. En halua ainakaan muille pistää ristiksi tätä osaa ja lasten saanti lukitsisi valinnan "köyhäily" Muutenkin vieläkin pitemmäksi aikaa ja varmemmin...

Vierailija
14/16 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseen onneen riittäisi sellainen omaisuus, että ei tarvitsisi elämästään tuhlata aikaa työn tekemiseen. Toiseen onneen tarvittaisiin sellainen omaisuus, että voisi ostella mitä haluaa. Eli ensimmäiseen riittäisi 1-2 miljoonaa. Toiseen 20 miljoonaa, vaikka sillä nyt ei saa omaa suihkukonetta eikä isoa venettä, mutta olen vaatimaton.

Vierailija
15/16 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko pelkän omaisuuden tuovan onnea mutta jos nyt puhutaan vaan siitä materiaalisesta omaisuudesta niin sellainen että olisi oma omistusasunto (ei velkaa) sekä auto ja että pakollisten menojen (vesi, sähkö, lämmitys, vakuutukset, bensat...) jäisi vielä niin paljon rahaa ettei tarvitse ruokakaupassa miettiä onko varaa ostaa sitä lihaa mitä haluaa vai ottaako taas sen RB broileri suikale-paketin. Ja tietysti matkustella pitäisi voida kerran/pari vuodessa :) töistä en haluaisi jäädä ainakaan kokonaa. Voihan se olla että jos vaikka lotossa voittaisi sellaisen summan että tietää ettei enää eläessään tarvitse töitä tehdä niin perustais jonkun pikku firman... vaikka kahvilan ja pyöris siinä sitten sellasena puuhamiehenä(/naisena). Kauheeta olis jäädä vaan toimettomana kotiin

Vierailija
16/16 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun onneni rakentuu ihanasta miehestä, kahdesta terveestä lapsesta, ystävistä ja mielekkäästä työstä. Tilava rivari omalla saimaanrantatontilla ja kivat naapurit toki onnea lisäävät, ja tähän jälkimmäiseen tarvitaan reilun 10 000 euron kuukausitulot. Mutta suurin onni tulee siitä, mitä ei rahalla saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan