Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikien joukkueharrastus, vanhempien rooli - onko tällaista myös tytöillä?

Vierailija
29.11.2020 |

Eli hirveetä hyysäystä ja talkoohommia. Onko tytöillä sama? Vanhemmat palvelee, paapoo ja hoitaa varainkeruuta... Isoista lapsista kuitenkin kyse! Moni lähes puolta pienempi partiolainen käy ihan itse myymässä kalentereita ym. Miksi te jalis-/jäkismutsit ja -fatsit suostutte tällaiseen ja ettekö pelkää mitä tuollainen opettaa lapselle?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako poikaa aloittajalla on? 

Miten tämä liittyy yhtään aiheeseen?

Todellakin liittyy. 

Kerrotko vielä MITEN? Millä tavalla? Montako poikaa pitää olla ollakseen oikeutettu mielipiteeseen?

Siten, että jos et itse aloituksesi mukaista rumbaa ole vetämässä, on sinun myöskin ihan turha yleistää yhtään mitään mikä liittyy poikiin ja harrastuksiin. 

Mikä yleistyksessäni on mielestäsi väärin tai ei pidä paikkansa? Siltä osin kun en jotain tiedä, olen asiallisesti ja avoimin mielin kysynyt. Ei tarkoituksenani ole loukata ketään. En ymmärrä suhtautumistasi nyt.

Ap

Eli sinulla ei siis ole poikia, mutta kuitenkin teet pojista ihan omia yleistyksiäsi ja maalitat poikia. 

Vierailija
22/34 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monessa paikassa ei pääse minnekään myymään mitään kun ovet on lukittu ja pitäisi ovipuhelimessa myydä. Paljon helpompi jos vanhempi myy työpaikallaan tai netissä kalenterit. 

Ja tosi noloa ja myötähäpeää tuottavaa, kun joku aina tyrkyttää niitä lapsensa: a)sukkia, b)keksejä, c)wc-paperia, jne. Ne samat tuotteet toistuvat vuodesta toiseen. En todellakaan kiusaa työkavereitani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miks helkkarissa AINA niitä mokkapaloja?!

No ne on niin hyviä. Mutta toivoisin joskus tiikerikakkua.

t. Kurrin Jari

Vierailija
24/34 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin liittyy. 

Kerrotko vielä MITEN? Millä tavalla? Montako poikaa pitää olla ollakseen oikeutettu mielipiteeseen?

Siten, että jos et itse aloituksesi mukaista rumbaa ole vetämässä, on sinun myöskin ihan turha yleistää yhtään mitään mikä liittyy poikiin ja harrastuksiin. 

Mikä yleistyksessäni on mielestäsi väärin tai ei pidä paikkansa? Siltä osin kun en jotain tiedä, olen asiallisesti ja avoimin mielin kysynyt. Ei tarkoituksenani ole loukata ketään. En ymmärrä suhtautumistasi nyt.

Ap

Eli sinulla ei siis ole poikia, mutta kuitenkin teet pojista ihan omia yleistyksiäsi ja maalitat poikia. 

Jos haluat tehdo tuollaisia johtopäätöksiä, voit niin tehdä. Mutta totuus on, ettet voi ulosantini perusteella mitään tuollaista päätellä. Enkä missään nimessä "maalita" yhtään ketään. En pidä yhtään hyvänä jos samaa tapahtuu tyttöjen kohdalla: vanhemmat hoitaa kaiken. Mikä se opetus on mielestänne? Vanhemmat kustantaa, kuskaa ja talkoilee päälle?

Ap

Vierailija
25/34 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika ei pelaa niin iltoina, jolloin hänen pitää myydä mokkapaloja kahviossa. Eli pitää valita, meneekö peliin vai onko huoltojoukoissa.

Vierailija
26/34 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi vaihtaa mokkapalat pizzoihin tai muuhun vastaavaan niin menisi kaupaksi. Ei tulisi pakkomyyntiä

Vierailija
27/34 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin liittyy. 

Ap

Jos haluat tehdo tuollaisia johtopäätöksiä, voit niin tehdä. Mutta totuus on, ettet voi ulosantini perusteella mitään tuollaista päätellä. Enkä missään nimessä "maalita" yhtään ketään. En pidä yhtään hyvänä jos samaa tapahtuu tyttöjen kohdalla: vanhemmat hoitaa kaiken. Mikä se opetus on mielestänne? Vanhemmat kustantaa, kuskaa ja talkoilee päälle?

Ap

Minkä takia sitten demonisoit poikia ja poikien harrastuksia aloituksessa? Kerro ihan suoraan. 

Vierailija
28/34 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki on ihan samanlaista. Tunnen tyttöjen äitejä niin jalkapallon kuin muodostelmaluistelunkin parista, ja ihan yhtä lailla myyvät keksejä ja hyllyttävät Hullareille kuin poikienkin äidit.

Miksi tyttöjen harrastus ei maksaisi?

Harrastus voi maksaa, mutta tapoja kerätä varoja voi olla erilaisia. Kuten sanottu

partiolaislapset käyvät itse ovelta ovelle myymässä kalentereita.

Miksi partiolaiset ei leivo mokkapaloja? (Vai leipooko?)

Ap

Mutta sinä itse kysyit nimenomaan sukupuolen perusteella, joten siksi kysyin vastakysymyksen samalla perusteella.

Partiossakin on sekä tyttöjä että poikia.

Vierailija
29/34 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuollaista ihme talkoopaskaa edes on, kaikki vihaa sitä, enkä minä ainakaan suostu syömään jonkun vieraan (mahdollisen perseenkaivaajan) leipomuksia.

Niillä kerätään varoja seuralle.

Ellei tuota vapaaehtoistyötä olisi, kaikki kulut olisvat vieläkin suuremmat.

Noiden kaikkien menestyneiden suomalaisten jääkiekkoilijoiden takana, on mittava määrä vapaaehtoisten työtä, vanhempien ja lajista kiinnostuneiden.

Menestys ei tule kenellekään ilmaiseksi, sen eteen on tehtävä helvetisti työtä ja harjoittelua ja oltava kannustavat taustajoukot.

Luulisi äitejäkin kiinnostavan, että poika tai tyttö käyttää aikaansa harrastuksiin, eikä pelkästään perseilemiseen julkisilla paikoilla, tupakanpolttamiseen ja mopolla päristelyyn ympäsi maita ja mantuja.

Kyseessä on lapsen/nuoren harrastus. Ei sen silloin vielä tulisi olla ammattiin ja menestykseen tähtäävää, koko perhettä velvoittavaa, vapaa-ajan ja rahat vievää toimintaa. Esim. kilpailemisen voisi jättää pois alaikäisiltä, niin kulut pienenisivät huomattavasti ja vapaatakin olisi enemmän.

Vierailija
30/34 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuollaista ihme talkoopaskaa edes on, kaikki vihaa sitä, enkä minä ainakaan suostu syömään jonkun vieraan (mahdollisen perseenkaivaajan) leipomuksia.

Niillä kerätään varoja seuralle.

Ellei tuota vapaaehtoistyötä olisi, kaikki kulut olisvat vieläkin suuremmat.

Noiden kaikkien menestyneiden suomalaisten jääkiekkoilijoiden takana, on mittava määrä vapaaehtoisten työtä, vanhempien ja lajista kiinnostuneiden.

Menestys ei tule kenellekään ilmaiseksi, sen eteen on tehtävä helvetisti työtä ja harjoittelua ja oltava kannustavat taustajoukot.

Luulisi äitejäkin kiinnostavan, että poika tai tyttö käyttää aikaansa harrastuksiin, eikä pelkästään perseilemiseen julkisilla paikoilla, tupakanpolttamiseen ja mopolla päristelyyn ympäsi maita ja mantuja.

Mä en edes toivoisi lapsestani ammattilaisjääkiekkoilijaa. Onneksi elämässä on muitakin vaihtoehtoja kuin tähdätä ammattiurheilijaksi tai vetää röökiä ja perseillä. En suunnitellut ostavani lapselle edes mopoa. Lapsiparka, sillä jäänee teini-ikä kokonaan elämättä, kun ei ole mopoa eikä kiekkoa.

Vierailija
31/34 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tyttö tanssijoukkueessa. Minä olen taas monta kertaa ehdottanut, että myytäisiin me vanhemmat edes jotain, että saataisiin varoja kerättyä, mutta kukaan ei halua. Ei edes tanssipaikan porukka.

Joten aivan kaikki maksetaan itse, harrastusmaksut, treeni- ja esiintymisvaatteet, kisamatkat, liput, kaikki....Mieluummin leipoisin välillä mokkapaloja ja möisin keksitukun tuotteita työpaikalla.

Meillä tanssii balettia, ammattimaisesti järjestetty ja opettajat on kokopäivätyössä kuukausipalkalla. Ei tarvi kuin hoitaa kuljetukset ja niistäkin osa bussilla, osa kaverin kyydissä.

Tossut pitää ostaa ja ryhmäpuku, esiintymisasut tulee talolta lainaan.

Eikä tää oo käsittääkseni edes kallista verrattuna noihin talkooharrastuksiin.

Vierailija
32/34 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös tanssitaan balettia ja nykytanssia ammattiopettajien ohjaamassa tanssikoulussa. Ei talkoita, en jaksaisi sellaista ollenkaan.

Vierailija
33/34 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö pelasi pesäpalloa.

Kioskinpitoa, leipomista, peleihin kuljetusta(no ok), pelien tuomarointia, urheiluhullujen vsnhempien rähinän kuuntelua, vierasjoukkueen yleisön kyykytystä...

Olipa helpotus, kun vaihtoi yksilölajiin...

Vierailija
34/34 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki on ihan samanlaista. Tunnen tyttöjen äitejä niin jalkapallon kuin muodostelmaluistelunkin parista, ja ihan yhtä lailla myyvät keksejä ja hyllyttävät Hullareille kuin poikienkin äidit.

Miksi tyttöjen harrastus ei maksaisi?

Harrastus voi maksaa, mutta tapoja kerätä varoja voi olla erilaisia. Kuten sanottu

partiolaislapset käyvät itse ovelta ovelle myymässä kalentereita.

Miksi partiolaiset ei leivo mokkapaloja? (Vai leipooko?)

Ap

Partiossa kalenterimyynti kattaa vain osan. Olen partiolaisen äitinä leiponut kakkuja naistenpäivän kakkubuffaan, kattanut pöytiä ja siivonnut isänpäiväillallisten yhteydessä, mitä milloinkin. Minusta ihan ok tapa osallistua rahoitukseen, tarjoavat lapsille paljon kivaa ja hyödyllistä toimintaa. Lapsi on mukana silloin kun pystyy, on vielä aika pieni. Futisharrastuksessa meillä maksetaan koko summa rahana. Toistaiseksi maltillinen mutta jos kasvaa niin en haluaisi paljoa enempää enää pulittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme