Tienasin lähihoitajana 40 000e!
Enkä ole ollut koko ajan töissä :) mut keikkailulla (eniten yövuoroja) pääsee näköjään meille riittävään liksaan. Ja voi itse päättää koska on vapailla. Olen tyytyväinen. Niin siis veroineen.
Kommentit (33)
Olen iloinen puolestanne. Olen myös lähihoitaja (päiväkoti) ja palkka on järkyttävän surkeä, mutta työajat paremmat. Tienaan n. 25 000/vuosi. Ihan liian vähän työmäärään nähden.
Ja kohta keskustelu kääntyy siihen, miten tyhmiä lähihoitajat ovat ja niiden tarvitsisi tehdä ilmaiseksi töitä... ;-)
t.lähihoitaja
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 08:46"]
Keikkailet eli saat lomarahaa 9,5%?
Kun ne vähentää jää kuukausiansioksi n.3000€, ei kovin paljon jos pelkkää yötä teet.
Keikkailussa on omat hyvät ja huonot puolet. Säästätkö koko vuoden kesälomaa varten vai pidätkö lomia lainkaan?
[/quote]
Keikkaillessa voi tehdä töitä paljon putkeen ja pitää vapaata silloin kuin haluaa. Kuukausitulot ovat kyllä useasti päälle 4000 euroa.
Mutta kukin tavallaan. Toisille sopii, toisille ei. Itse teen kolmeen paikkaan keikkaa. Joten voin tehdä putkeen töitä niin paljon, kuin haluan ja sitten pitää lomaa, kun haluttaa.
Vakituisen paikan vastaanottaminen ei kiinnosta tällä hetkellä. Saan valita työaikani ja ei tarvitse osallistua työpaikkojen kiistoihin ja kehittämisiin. Kunhan vain käyn työni tekemässä, se riittää.
Kesällä pidän lomaa silloin, kun huvittaa. Tai oikeastaan kesät on aikaa, jolloin tahkoan rahaa ja pidän mieluummin vapaata enemmän syksymmällä. Se sopii minulle paremmin.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 09:40"]
Kun ne vähentää jää kuukausiansioksi n.3000€, ei kovin paljon jos pelkkää yötä teet.
Keikkailussa on omat hyvät ja huonot puolet. Säästätkö koko vuoden kesälomaa varten vai pidätkö lomia lainkaan?
[/quote]
Keikkaillessa voi tehdä töitä paljon putkeen ja pitää vapaata silloin kuin haluaa. Kuukausitulot ovat kyllä useasti päälle 4000 euroa.
Mutta kukin tavallaan. Toisille sopii, toisille ei. Itse teen kolmeen paikkaan keikkaa. Joten voin tehdä putkeen töitä niin paljon, kuin haluan ja sitten pitää lomaa, kun haluttaa.
Vakituisen paikan vastaanottaminen ei kiinnosta tällä hetkellä. Saan valita työaikani ja ei tarvitse osallistua työpaikkojen kiistoihin ja kehittämisiin. Kunhan vain käyn työni tekemässä, se riittää.
Kesällä pidän lomaa silloin, kun huvittaa. Tai oikeastaan kesät on aikaa, jolloin tahkoan rahaa ja pidän mieluummin vapaata enemmän syksymmällä. Se sopii minulle paremmin.
[/quote]
Keikkailu on hyvä niille jotka sitä haluavat tehdä. En kiellä sitä.
Totuus on kuitenkin se, että tuntiliksa on keikkaillessa usein sama mitä vakityössä. Ja vaikka se olisi hieman korkeampikin, se ei usein kata sitä erotusta mikä tulee vuosien aikana verrattuna vakityön etuihin, eli palkallisiin lomiin ja sairaslomiin.
Yötätyötä tekevä lähihoitaja tienaa helposti tuon 40 000€ vakituisessa työsuhteessaki. Viikko töitä ja viikko vapaata vakiyököilläkin usein eli vapaata on paljon.
Hehehehe, lähihoitajako? Salli mun nauraa.
Tienasin opettajana 41 000e. Kyllä kannatti opiskella tähän arvostettuun ammattiin.
Huh, vaan 40 000 € siitä hyvästä että joutuu tekemään illat, yöt ja viikonloput töissä!! Miten te viitsitte? Onneksi tuli itse hankittua yliopistokoulutus niin saa kaksinkertaisen palkan reilut 80 000 € säännöllisessä ja helpossa päivätyössä!
Pidin 3 viikkoa lomaa viime kesänä, tänä vuonna 4 viikkoa syyskuussa. Mäkin tykkään tehdä kesällä enemmän duunii, en tiedä miksi :) En säästä koko vuotta, vaan esim veronpalautukset säästin joulukuussa kesää ajatellen.
ap
vuorolisät eivät ole palkkaa vaan korvaus epämukavasta työajasta
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 22:42"]Itse vaihdoin alaa, koska rahalla ei tee mitään, jos on koko ajan töissä.
[/quote]
se on totta. Eikä ehdi isossa ja hienossaomakotitalossa lekotella.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 09:53"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 09:40"]
[/quote]
[/quote]
Keikkailu on hyvä niille jotka sitä haluavat tehdä. En kiellä sitä.
Totuus on kuitenkin se, että tuntiliksa on keikkaillessa usein sama mitä vakityössä. Ja vaikka se olisi hieman korkeampikin, se ei usein kata sitä erotusta mikä tulee vuosien aikana verrattuna vakityön etuihin, eli palkallisiin lomiin ja sairaslomiin.
Yötätyötä tekevä lähihoitaja tienaa helposti tuon 40 000€ vakituisessa työsuhteessaki. Viikko töitä ja viikko vapaata vakiyököilläkin usein eli vapaata on paljon.
[/quote]
No, koska minä teen useampaan paikkaan, teen monesti samalle päivälle kaksi vuoroa, eli vaihdan aamuvuorosta toiseen paikkaan illan. Tai teen aamun ja menen toiseen paikkaan yöksi. Eli teen tunteja sen mukaan paljon, kun on aikaa ja mahdollisuus. Sitten pidän vapaata, kun tarvitsen sitä. Eli teen rahaa sen verran, kuin tarvitsen. Jos on tiedossa joku isompi juttu, minkä haluan, teen kuukauden töitä runsaasti ja kerään rahat kasaan.
Tämä sopii hyvin minulle. Kaikille ei sovi. En tarkoittanut tätä vertailuksi, että kumpi olisi parempi. Moni tuttuni on vakituisella paikalla ja heittää vapailla ja lomilla keikkaa toiseen paikkaan tienatakseen lisää rahaa. Tämä sopii minulle paremmin, että teen töitä silloin, kun haluan, eikä niin, että jos haluan lisärahaa, olen talvilomat ja vapaapäivät töissä.
7 yötä 7 vapaata saa muuten tehdä enää harvassa paikassa terveellisten työaikojen takia. Moni vakiyökkö kiroaa sitä, että joutuu tekemään päivävuoroja saadakseen tunnit täyteen ja menettää vapaitaan, kun ei enää saa tehdä pitkää putkea töitä. Kun teen moneen eri paikkaan, minua ei koske mikään työaikalaki, mitä saan tehdä ja minkä verran tunteja.