Karppaajat
Mihin pyritte ruokakiihkollanne. Vilja on myrkkyä ja perunun käyttö rangaistavaa. Kuinka oletatte manipulointinne ja aivopesunne myötä ravinnon jatkossa riittävän?
Lihaa ei riitä, kun viljaa ei saa käyttää, kanat eivät elä ilman jyviä ja lehmiltä loppuu maito ilman viljaa.
Vai riittääkö, kun itselle riittää juuri itselle sopiva ravinto ja nähkööt muut nälkää.
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 20:53"]
Maailman terveimpien ihmisten ruokavalioon perustuen, sekä karppaajat, että näiden virallisterveellisten ohjeiden mukaan syövät, ovat molemmat osittain oikeilla jäljillä. Karppaajat vähän enemmän.
[/quote]
Missä on maailman terveimmät ihmiset ja kuinka monen vuoden seurannalla?
En tiedä kuinka monen vuoden seurannalla, mutta pisimmän yhtäjaksoisen yli satavuotiaita koskevan. Ja Okinawassa siis.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 20:49"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 20:45"]
Minä en ole koskaan arvostellut kenenkään ruokavaliota, en terveelllisyyden enkä eettisyyden perusteella. Sen sijaan välillä tuntuu, että minun karppaamiseni on kaikkien arvostelun ja tuomitsemisen kohteena. Vaikka suhtaudun asioihin yleensä huumorilla, kyllä se vähän alkaa harmittaa, että syyllistetään ja toisaalta naureskellaan joka suunnalta. Viimeksi kaveri tokaisi käydessään, että eksä koskaan lopeta tuota pelleilyä. Ja tämä kahvipöydässä, kun en ottanut pullaa. Samoin esim mediassa karppaajia arvostellaan surutta, täällä palstalla samoin tunnutaan suorastaan pitävän karppaajia idioonneina. että olisiko sitten kyse vastahyökkäyksestä; usein larppaajilla nimittäin on esittää aika hyviä perusteluja ruokavaliolleen, sitäpaitsi uskallan väittää, että karppiruokavalio on lopulta terveellisempi, kuin keskiverto suomalaisen "virallisterveellinen". Me kun ei pidetä edes sitä karkkipäivää.
[/quote]
No mutta, miksi pitää ilmoittaa olevansa minkään dieetin käyttäjä? Syö sitä, mikä maistuu ja on itselle käypästä. En ole vuosiin ottanut kahvipullaa keliakian vuoksi ja missään ei ihmetellä syytä tähän. Vain lähipiirini tietää sairaudestani ja muitten ei tarvitsekaan.
Jos te karppaajat itse korostatte dieettinne erinomaisuutta vai mistä moinen vastustus ei-karppaajilta? Vai minkälaisessa työpaikassa olette, jos työkavereitten syömiset niin kiinnostaa?
[/quote]
siksi, koska esim pullan syömättömyys johtaa usein miksi-kysymykseen :) varmaan sinunkin ystäväsi tietävät sinun olevan keliaakikko. Samoin kuin muut erityisruokavaliot kyllä tulevat ilmi ilman, että niistä tekee mitään numeroa tai korostaa niiden erinomaisuutta. Mutta itselle on käynyt tosiaan niin, että kun karppaamiseni on tullut ilmi, aletaan siitä usein kyselemään ja ihmettelemään, jopa arvostelemaan. Saan usein kuulla, että eikö elämäsi ole vähän ankeaa, kun et syö koskaan mitään makeaa.. Myös muita stereotypiota kuulee jatkuvasti, kuten tuo, että syödään vain pekonia, munia, voita ja kermaa. silloin kyllä katson oikeudekseni puolustautua ja oikoa väärinkäsityksiä. ei se ole mitään erinomaisuuden korostamista, vaan keskustelua. En minä tiedä, miksi se joitakin niin korpeaa, ihan samaa olen miettinyt, ja voin vakuuttaa etten ole mikään tuputtaja tai fanaatikko (Heitäkin karppaajiin kyllä mahtuu, myönnän). Koetaankohan se sitten jonakin pyhäinhäväistyksenä, kun joku ilmoittaa, ettei syö leipää, perunaa tai edes pyhää jumalan viljaa. Mene ja tiedä.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 20:53"]
Karppaajat vähän enemmän.
[/quote]Tästä unohtui minulta ehkä.