Karppaajat
Mihin pyritte ruokakiihkollanne. Vilja on myrkkyä ja perunun käyttö rangaistavaa. Kuinka oletatte manipulointinne ja aivopesunne myötä ravinnon jatkossa riittävän?
Lihaa ei riitä, kun viljaa ei saa käyttää, kanat eivät elä ilman jyviä ja lehmiltä loppuu maito ilman viljaa.
Vai riittääkö, kun itselle riittää juuri itselle sopiva ravinto ja nähkööt muut nälkää.
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 12:47"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 08:45"][quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 08:41"]
Karppaajan virallistieteellinenhän on sipsejä ja ranskanleipää ja hampurilaisia ja ranskiksia. Kun ne jättää pois, niin....hei kilot tippuu ja voidaan kehua, että karppaamalla kilot tippui, mutta virallistieteellisellä ei :DD
[/quote]
Kaikki luettelemasi on virallisterveellisellä sallittua ja niitä siis myös vedetään. Hyvänä esimerkkinä glukoosi-fruktoosisiirappi, jonka rooli lihavuusepidemian, metabolisen oireyhtymän ja maksasairauksien syynä on hyvin tiedossa. Meidän virallisterveelliset ravitsemussuosituksemme sallivat glukoosi-fruktoosisiirapin käytömn aina 10 E-% saakka. Miksi näin? Sokeri on tutkitusti vaarallisempaa ja aiheuttaaa sydän- ja verisuonisairauksia kun taan syydyttynyt rasva ei niitä aiheuta. MIksi kaikesta kuitenkin syytetään rasvaa eikä sokeria? Tarkoitushakuista velehteluako?
[/quote]
Miksi rasvoja ja kermaa ylistävä karppaaminen sitten aiheuttaa jopa lapsilla kohonneita kolesteroliarvoja ja rasvamaksaa? Kohtuus siinä rasvojen ymppäämisessä vaikka ois mistä ruokavaliosta kyse.
Ja pieni pointti kaikille.. se mikä sopii yhelle, voi toiselle olla myrkkyä.. :P
[/quote]
Miksi sinä kuvittelet, että rasvat aiheuttavat lapsille kohonnutta kolesterolia ja rasvamaksaa? Ai mutta, sinähän et ole tainnut lukea sitä ravitsemusohjeet for dummies- kirjasta, toiselta nimeltään solubiologian ja biokemian perusteet.
Joku linkitti tänne aikaan jotain tusinan verran tutkimuksia joitten piti todistaa että karppaus sopii lapsille. Lähempi tutkimus osoitti kaikki positiivisia tuloksia tuottavat oli hyvin lyhytaikaisia ja toteutettu obese-tasosille lapsille. Tosi yllättävää että veriarvot parani kun laihtuivat. Tutkimuksissa oli vain yksi terveille normaalipainoisille toteutettu ja siinä veriarvot huononi lyhyessä ajassa.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 12:54"]
Joku linkitti tänne aikaan jotain tusinan verran tutkimuksia joitten piti todistaa että karppaus sopii lapsille. Lähempi tutkimus osoitti kaikki positiivisia tuloksia tuottavat oli hyvin lyhytaikaisia ja toteutettu obese-tasosille lapsille. Tosi yllättävää että veriarvot parani kun laihtuivat. Tutkimuksissa oli vain yksi terveille normaalipainoisille toteutettu ja siinä veriarvot huononi lyhyessä ajassa.
[/quote]
Tässäpä sitä faktaa, kuulin jostain joskus jotain ja näin se asia on. piste.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 08:41"]
Karppaajan virallistieteellinenhän on sipsejä ja ranskanleipää ja hampurilaisia ja ranskiksia. Kun ne jättää pois, niin....hei kilot tippuu ja voidaan kehua, että karppaamalla kilot tippui, mutta virallistieteellisellä ei :DD
[/quote]
Minä tunnen ihmisen, joka syö hampurilaisia ja ranskalaisia ja juo päälle sokerilimua. Hän väittää syövänsä virallisten suositusten mukaan, koska ateriassa on kasviöljyssä kypsennettyä perunaa, sämpylää, josta saa kuitua, majoneesissakin on kasviöljyä, salaattia ja tomaattiakin löytyy ja hei, jopa sokeri on virallisesti sallittua. Voinko minä nyt luokitella tuon yhden ihmisen perusteella kaikki virallisterveellisesti syövät idiooteiksi?
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 13:28"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 08:41"]
[/quote]
Minä tunnen ihmisen, joka syö hampurilaisia ja ranskalaisia ja juo päälle sokerilimua. Hän väittää syövänsä virallisten suositusten mukaan, koska ateriassa on kasviöljyssä kypsennettyä perunaa, sämpylää, josta saa kuitua, majoneesissakin on kasviöljyä, salaattia ja tomaattiakin löytyy ja hei, jopa sokeri on virallisesti sallittua. Voinko minä nyt luokitella tuon yhden ihmisen perusteella kaikki virallisterveellisesti syövät idiooteiksi?
[/quote]
Voit.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 12:54"]
[/quote]
Muistat kyllä väärin. Kyse oli siitä, onko karppausta lapsilla edes tutkittu kun kerran huostaanottaja Schwab osasi sen lapsille sopimattomaksi ruokavalioksi nimetä. Tulos oli, että hiilihydraattirajoitteista ruokavaliota ei oltu tutkittu terveillä lapsilla ollenkaan. Nuo lyhytaikaiset tutkimukset olivat suurimmaksi osaksi ylipainoisilla epileptikoilla tehtyjä. Tulos oli, että huostaanottaja Schwab puhui siis siinäkin asiassa soopaa, karppausta ei ole tutkittu lapsilla. Ei muuten ole virallisia ravitsemussuosituksiakaan tutkittu, kellään.
Mä olen aina pitänyt virallisterveellisen nimeen vannovia vähän nyrjähtäneinä ja hurmoshenkisinä fanaatikkoina. Mihin te sillä pyritte?
Minä olen aina pitänyt älyttömänä koittaa käännyttää muita, olipa kyse sitten uskonnosta tai karppauksesta.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 20:16"]
Mä olen aina pitänyt virallisterveellisen nimeen vannovia vähän nyrjähtäneinä ja hurmoshenkisinä fanaatikkoina. Mihin te sillä pyritte?
[/quote]
Kuinka monta vuotta / vuosikymmentä sitten aloit noin ajatella ja mistä syystä?
Ei mulla mitään hätää niin kauan kuin sukutilalla viljellään viljaa ja kasvatetaan karjaa. On perunamaa ja marjapuskia, omena-ja luumupuita. Kanoja ei ole kylläkään, mutta tuttavan kautta saanee kananmuniakin jatkossakin. Kun on hiukan viitseliäisyyttä, saa metsästä marjoja ja sieniä. Onkiminen on mukava kesän harrastus. Omavaraistaloudella pärjää hyvin ainakin jonkin aikaa, ellei sitten ilmansaasteet, luonnonkatastrofi tai sota tuhoa luontoa.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 20:25"]
[/quote]
[/quote]
Siitä päivästä, kun ekan kerran hyökkäsivät mun lautasen kimppuun työpaikalla, kun siinä oli heidän mielestään väärää evästä. Eivät voineet kestää sitä, että joku kehtaa syödä töissä salaattia, broilerinkoipea ja oliiviöljyä. Eivät voineet kestää sitäkään, että en halua enää pullaa kahvin kanssa. Eivätkä voineet käsittää, miten tulen toimeen vain yhdellä aterialla työpäivän aikana, kun kyllähän sitä pitää syödä kahden tunnin välein, eli neljä kertaa 8 tunnin työvuoron aikana.
Tällä palstalla on myös esiintynyt näitä fanaatikkoja jo muutaman vuoden ajan. Heillä on aina samat väitteet tukenaan ja ovat aina tuputtamassa meille ruokavammaisille sitä täysjyvää keijusipaisulla.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 20:30"]
[/quote]
[/quote]
Siitä päivästä, kun ekan kerran hyökkäsivät mun lautasen kimppuun työpaikalla, kun siinä oli heidän mielestään väärää evästä. Eivät voineet kestää sitä, että joku kehtaa syödä töissä salaattia, broilerinkoipea ja oliiviöljyä. Eivät voineet kestää sitäkään, että en halua enää pullaa kahvin kanssa. Eivätkä voineet käsittää, miten tulen toimeen vain yhdellä aterialla työpäivän aikana, kun kyllähän sitä pitää syödä kahden tunnin välein, eli neljä kertaa 8 tunnin työvuoron aikana.
Tällä palstalla on myös esiintynyt näitä fanaatikkoja jo muutaman vuoden ajan. Heillä on aina samat väitteet tukenaan ja ovat aina tuputtamassa meille ruokavammaisille sitä täysjyvää keijusipaisulla.
[/quote]
Oletko paranoidisuuteen taipuvainen? Meillä töissä kukaan ei katso tai kommentoi kenenkään syömisiä laadun tai määrän suhteen.
Vai onko joku ongelma kuitenkin oman dieettisi suhteen, jos kanssaihmisten harmittomat kysymykset saavat tolaltaan?
Minä en ole koskaan arvostellut kenenkään ruokavaliota, en terveelllisyyden enkä eettisyyden perusteella. Sen sijaan välillä tuntuu, että minun karppaamiseni on kaikkien arvostelun ja tuomitsemisen kohteena. Vaikka suhtaudun asioihin yleensä huumorilla, kyllä se vähän alkaa harmittaa, että syyllistetään ja toisaalta naureskellaan joka suunnalta. Viimeksi kaveri tokaisi käydessään, että eksä koskaan lopeta tuota pelleilyä. Ja tämä kahvipöydässä, kun en ottanut pullaa. Samoin esim mediassa karppaajia arvostellaan surutta, täällä palstalla samoin tunnutaan suorastaan pitävän karppaajia idioonneina. että olisiko sitten kyse vastahyökkäyksestä; usein larppaajilla nimittäin on esittää aika hyviä perusteluja ruokavaliolleen, sitäpaitsi uskallan väittää, että karppiruokavalio on lopulta terveellisempi, kuin keskiverto suomalaisen "virallisterveellinen". Me kun ei pidetä edes sitä karkkipäivää.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 20:30"]
Eikös leivän nimenomaan tule olla täysjyvää? Syötkö sitten jotain valkoisita jauhoista tehtyä leipää?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 20:45"]
Minä en ole koskaan arvostellut kenenkään ruokavaliota, en terveelllisyyden enkä eettisyyden perusteella. Sen sijaan välillä tuntuu, että minun karppaamiseni on kaikkien arvostelun ja tuomitsemisen kohteena. Vaikka suhtaudun asioihin yleensä huumorilla, kyllä se vähän alkaa harmittaa, että syyllistetään ja toisaalta naureskellaan joka suunnalta. Viimeksi kaveri tokaisi käydessään, että eksä koskaan lopeta tuota pelleilyä. Ja tämä kahvipöydässä, kun en ottanut pullaa. Samoin esim mediassa karppaajia arvostellaan surutta, täällä palstalla samoin tunnutaan suorastaan pitävän karppaajia idioonneina. että olisiko sitten kyse vastahyökkäyksestä; usein larppaajilla nimittäin on esittää aika hyviä perusteluja ruokavaliolleen, sitäpaitsi uskallan väittää, että karppiruokavalio on lopulta terveellisempi, kuin keskiverto suomalaisen "virallisterveellinen". Me kun ei pidetä edes sitä karkkipäivää.
[/quote]
No mutta, miksi pitää ilmoittaa olevansa minkään dieetin käyttäjä? Syö sitä, mikä maistuu ja on itselle käypästä. En ole vuosiin ottanut kahvipullaa keliakian vuoksi ja missään ei ihmetellä syytä tähän. Vain lähipiirini tietää sairaudestani ja muitten ei tarvitsekaan.
Jos te karppaajat itse korostatte dieettinne erinomaisuutta vai mistä moinen vastustus ei-karppaajilta? Vai minkälaisessa työpaikassa olette, jos työkavereitten syömiset niin kiinnostaa?
Maailman terveimpien ihmisten ruokavalioon perustuen, sekä karppaajat, että näiden virallisterveellisten ohjeiden mukaan syövät, ovat molemmat osittain oikeilla jäljillä. Karppaajat vähän enemmän.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 12:47"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 08:45"][quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 08:41"]
[/quote]
Kaikki luettelemasi on virallisterveellisellä sallittua ja niitä siis myös vedetään. Hyvänä esimerkkinä glukoosi-fruktoosisiirappi, jonka rooli lihavuusepidemian, metabolisen oireyhtymän ja maksasairauksien syynä on hyvin tiedossa. Meidän virallisterveelliset ravitsemussuosituksemme sallivat glukoosi-fruktoosisiirapin käytömn aina 10 E-% saakka. Miksi näin? Sokeri on tutkitusti vaarallisempaa ja aiheuttaaa sydän- ja verisuonisairauksia kun taan syydyttynyt rasva ei niitä aiheuta. MIksi kaikesta kuitenkin syytetään rasvaa eikä sokeria? Tarkoitushakuista velehteluako?
[/quote]
Miksi rasvoja ja kermaa ylistävä karppaaminen sitten aiheuttaa jopa lapsilla kohonneita kolesteroliarvoja ja rasvamaksaa? Kohtuus siinä rasvojen ymppäämisessä vaikka ois mistä ruokavaliosta kyse.
Ja pieni pointti kaikille.. se mikä sopii yhelle, voi toiselle olla myrkkyä.. :P
[/quote]
Höpö höpö. Karppiruolalla ei tule läskejä lapsia, kuten virallistieteellisellä pizzamussutuksella.
Ennen vanhaan ei ollut lihavia lapsia, kun syötiin oikeaa voita ja maitoa suoraan lehmistä kermoineen.