Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hampaan juurihoito ja haju

Vierailija
08.04.2014 |

Mistä se kamala haju tulee hoidon aikana?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä haju?... aa, tarkoitatko sä sitä neilikan hajua?

Vierailija
2/14 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mädästä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Oisko tosiaan mädästä, se haisee nimittäin ihan kuolemalle. Oisko se myös kuollutta hammaskudosta? ap

Vierailija
4/14 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se mätä jota sieltä hampaasta puhdistetaan pois ja mätä taas johtuu tulehduksesta. Näin lääkäri minulle selitti.

Vierailija
5/14 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Ok. Mä kävin tänään juurihoidossa ja kun lääkäri otti sen neulan ylös juurikanavasta, niin tuli valtaisi kipu, joka kesti noin pari sekuntia ja sitten lääkäri sanoi, että sieltähän tulee ihan märkää. Olikohan siellä joku märkäpesäke? ap

Vierailija
6/14 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 19:43"]^ Ok. Mä kävin tänään juurihoidossa ja kun lääkäri otti sen neulan ylös juurikanavasta, niin tuli valtaisi kipu, joka kesti noin pari sekuntia ja sitten lääkäri sanoi, että sieltähän tulee ihan märkää. Olikohan siellä joku märkäpesäke? ap

[/quote]

Tulehdus siellä on ja kun tulehdus on päässyt hampaan juureen tulee sieltä useimmiten märkää. Itsellä juuri poistettiin juurihoidettu hammas, jonne tulehdus oli kroonistunut eli vaikka kuinka putsattiin niin vuosi mätää jatkuvasti.

Vierailija
7/14 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Joo-o, mulla kävi mielessä, että ehdotanko lääkärille hampaan poistoa, mutta en nyt sitten kuitenkaan. Useita hoitokertoja on tulossa vielä. ap

Vierailija
8/14 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 19:47"]^ Joo-o, mulla kävi mielessä, että ehdotanko lääkärille hampaan poistoa, mutta en nyt sitten kuitenkaan. Useita hoitokertoja on tulossa vielä. ap

[/quote]

Kyllä se otetaan pois jos se siltä näyttää.kyllä ne juurihoidot kannattaa kestää, jos hampaan saa kuntoon ilman poistoa.

Vierailija
9/14 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Niin toki, onhan se mukavampi, että on hammas paikallaan kuin kolo sen kohdalla. Miksiköhän ei anneta antibioottia, kun on noin mädäntynyt hammas? Onko se tulehdus siis hampaan sisällä siellä juurikanavassa eikä hampaan ulkopuolella leuassa asti? Mulla on nyt leuanalus turvoksissa ja otin särkylääkkeen. ap

Vierailija
10/14 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 20:00"]^ Niin toki, onhan se mukavampi, että on hammas paikallaan kuin kolo sen kohdalla. Miksiköhän ei anneta antibioottia, kun on noin mädäntynyt hammas? Onko se tulehdus siis hampaan sisällä siellä juurikanavassa eikä hampaan ulkopuolella leuassa asti? Mulla on nyt leuanalus turvoksissa ja otin särkylääkkeen. ap

[/quote]

Minä söin kyllä kolme kuuria. Mutta hampaasi ei välttämättä ole sitten niin pahasti tulehtunut että antibiootteja tarvitsisist ja pelkkä putsaus riittää. Kyllä se yleensä siellä kanavassa tai hampaan juuressa on, kyllä se lääkärin röntgenissä näkyy mihin asti tulehdus on mennyt.

Vierailija
11/14 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 20:00"]

^ Niin toki, onhan se mukavampi, että on hammas paikallaan kuin kolo sen kohdalla. Miksiköhän ei anneta antibioottia, kun on noin mädäntynyt hammas? Onko se tulehdus siis hampaan sisällä siellä juurikanavassa eikä hampaan ulkopuolella leuassa asti? Mulla on nyt leuanalus turvoksissa ja otin särkylääkkeen. ap

[/quote]

siksi kun turhia antibiootteja pitää välttää

http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/bakteeri-voi-pumpata-antibiootin-ulos/1795522

Vierailija
12/14 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Mutta eikös juurikanava täydy puhdistaa kokonaan ennen kuin se voidaan täyttää? Mulla on vielä ongelmalliset kanavat kaiken lisäksi. ap

Vierailija
13/14 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 20:06"]^ Mutta eikös juurikanava täydy puhdistaa kokonaan ennen kuin se voidaan täyttää? Mulla on vielä ongelmalliset kanavat kaiken lisäksi. ap

[/quote]

Tottakai, siksipä juurihoito toistetaan useampia kertoja.

Vierailija
14/14 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^ Mutta onko tässä tapauksessa sitten kyseessä turha antibioottikuuri? Eikös hampaasta mene suora verisuoniyhteys sydämeen ja voi tulla sydänpussintulehdus? ap