Australialainen lentoyhtiö Qantas vaatii matkustajilta koronarokotetta, kun sellainen on saatavilla, ja uskoo käytännöstä tulevan lentoliikenteessä maailmanlaajuinen!
https://www.verkkouutiset.fi/lentoyhtio-aikoo-kieltaa-matkustamisen-rok…
"Lentoyhtiö aikoo kieltää matkustamisen rokottamattomilta"
"Yhtiön toimitusjohtaja Alan Joyce sanoo Australian Channel 9:lle, että kun käyttökelpoinen rokote valmistuu, siitä tulee ”välttämättömyys” kansainvälisessä matkustuksessa."
Rokoteänkyröiden kannattaa siis alkaa jo uskoa, että jos et ota rokotetta, et matkusta!
Eikä rokotteen vaatimisessa ole sinänsä mitään uutta. Onhan jo pitkään vaadittu tiettyihin maihin ja tietyille alueille matkustamiseen erilaisia rokotteita. Esim. keltakuumerokote joihinkin Afrikan maihin.
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tähän on kyllä helppo ratkaisu: älä matkusta. Lentoyhtiöt voivat aika piankin alkaa miettimään sitä vaihtoehtoa, että nooooo, ehkä se rokote ei ihan pakollinen kuitenkaan ole, kunhan matkustajamäärät tippuvat. Ja toisaalta mulle on aikalailla sama, en ole ennenkään lentomatkaillut, enkä aio tehdä sitä tulevaisuudessakaan. Kaikki mikä rokotteista kieltäytymisen seurauksena kielletään, se jääköön pois must-listaltani. Mieluummin elän vaikka erakkona, kuin otan turhia mössöjä elimistööni hysteerikkojen takia.
Kun yksi tällainen aloite saadaan vietyä läpi, niin on lyhytnäköistä ajatella ettei se ulottuisi myös muualle. Seuraavaksi ne ovat työpaikat jotka vaativat rokotetodistuksen, pankit jotka eivät myönnä lainaa ellei ole rokotetodistusta, koulut yms. On helppo huudella siinä vaiheessa kun asia ei vielä koske omaa elämää, esimerkkinä juuri matkustus, mutta kun kyseessä alkaa olla uhka vaikka elannon menetyksestä niin eipä jää muuta vaihtoehtoa kuin ottaa piikki käteen.
Niin se maailma muuttuu.
Toki voi valita, matkustaako, tai valita elinkeino, jossa rolkotusta ei vaadita. Ei helppoa, tiedän.
Niin kuitenkin ennustetaan, että kehittyy rinnakkaisia yhteiskuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin oikein!! Tällöin rokote-vastaiset stay home ja rajat kiinni -tyypit pysyvät kotona. Yksinkertaista!
Suurin osa meistä ei ole rokotevastaisia, emme vain luota siihen että vajaas vuodessa kehitetty rokote voi olla turvallinen. Etenkään, kun sen haittavaikutuksia ei tunneta, eikä kukaan ole vielä ilmoittanut kantavansa niistä vastuuta.
Kannattaa muistaa että Pandemrix-rokotteen kehittänyt GlaxoSmithKline ei vielä nykyäänkään ole ottanut vastuuta aiheuttamistaan narkolepsiatapauksista. Miksi siis mikään lääkeyhtiö ottaisi vastuuta koronarokotteiden haitoista?
Juuri näin. Ja entäpä hpv-rokote, jolla edelleen saa vapaasti sairastuttaa lapsia ja nuoria? Se on sydäntäsärkevää, eikä kukaan ota vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten mulla menee Qantas boikottiin. Toivottavasti Finnair ei lähde tuohon mukaan. Itse en aio ottaa noin lyhyellä aikataululla kyhättyä rokotetta, jonka sivu- ja pitkäaikaisvaikutuksista ei ole minkäänlaista tietoa.
No sitten pysyt kotona! Ongelma ratkaistu.
Ne ottavat rokotuksen jotka haluavat takaisin normaaliin elämään mm matkustamaan :)
Rakastan matkustamista, mutta en aio altistua rokotteen mahdollisille haittavaikutuksille sen takia. Ja kuten joku jo edellä sanoikin, bisnes on lentoyhtiöille tärkeintä ja kun matkustajamäärät romahtavat lentoliikenteen kuitenkin normalisoiduttua, rokotevaatimuksesta varmasti luovutaan. Money talks and....
Toivottavasti alkavat vaatia kaikkia rokotuksia.
Mitä sitten, jos ei pääse lentämään Qantasilla? Maailmassa on kymmeniä (vai satoja?) muitakin yhtiöitä, joille kelpaavat maksavat asiakkaat.
Niin kuin lentoyhtiöillä olisi vara kieltäytyä asiakkaista.
Muistakaa, että lääkefirmat ovat täysin vapautettuja kaikesta vastuusta sen suhteen, saavatko rokotteen ottaneet vaivoja/sairauksia rokotteesta johtuen. Miettikää tarkkaan mitä annatte pistää itseenne. Itse pidän perusrokotukset tietysti kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tähän on kyllä helppo ratkaisu: älä matkusta. Lentoyhtiöt voivat aika piankin alkaa miettimään sitä vaihtoehtoa, että nooooo, ehkä se rokote ei ihan pakollinen kuitenkaan ole, kunhan matkustajamäärät tippuvat. Ja toisaalta mulle on aikalailla sama, en ole ennenkään lentomatkaillut, enkä aio tehdä sitä tulevaisuudessakaan. Kaikki mikä rokotteista kieltäytymisen seurauksena kielletään, se jääköön pois must-listaltani. Mieluummin elän vaikka erakkona, kuin otan turhia mössöjä elimistööni hysteerikkojen takia.
Kun yksi tällainen aloite saadaan vietyä läpi, niin on lyhytnäköistä ajatella ettei se ulottuisi myös muualle. Seuraavaksi ne ovat työpaikat jotka vaativat rokotetodistuksen, pankit jotka eivät myönnä lainaa ellei ole rokotetodistusta, koulut yms. On helppo huudella siinä vaiheessa kun asia ei vielä koske omaa elämää, esimerkkinä juuri matkustus, mutta kun kyseessä alkaa olla uhka vaikka elannon menetyksestä niin eipä jää muuta vaihtoehtoa kuin ottaa piikki käteen.
Ei tarvitse ottaa rokotetta, riittää että valmistaa itse rokotustodistuksen jonka sitten näyttää työpaikalla ja muualla missä sitä kysytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse ottaa rokotetta, riittää että valmistaa itse rokotustodistuksen jonka sitten näyttää työpaikalla ja muualla missä sitä kysytään.
Siihen voidaan vaatia viranomaisen leima, briteissa jo valmisteilla passiin tuleva leima.
Voin vannoa etta esim. USAaan ei lenna yksikaan rokottamaton, niin paljon kurjuutta tuli Euroopasta matkailijoiden mukana New Yorkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen voidaan vaatia viranomaisen leima, briteissa jo valmisteilla passiin tuleva leima.
Mitä sitten? Laittaa siihen itse samanlaisen leiman, ei mitään ongelmaa.
Eivät vain osa lentoyhtiöistä, vaan todennäköisesti myös osa valtioista tulee edellyttämään, että rokote on otettu, ja ilman ei pääse maahan (tai edes kyseisiin maihin suuntautuville lennoille, vrt. ESTA/viisumi Yhdysvaltoihin). Ainakin Australia ja Uusi-Seelanti todennäköisesti tulevat toimimaan näin. Enkä epäile, etteikö matkailijoita riittäisi tästä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärentäminen on rikos. Ja siitä seuraa rangaistus. Kokeilepa miten käy, jos yrität Yhdysvaltoihin väärennetyllä viisumilla...
Toivottavasti mitään hölmöä ei tapahdu. Itseäni ei kuitenkaan koske millään tavalla, olen matkustanut lentokoneelle viimeksi v. 1998. Enkä keksi mitään syytä, miksi matkustaisin lentokoneella enää koskaan. Toki voisin, mutta jos lentoyhtiö vaatii rokotetta, niin ei tulisi mieleenkään ottaa sitä sen takia. Jos valtiot sitä vaativat, niin en sitten käy enää missään ulkomailla, pärjään ilman mitään matkailua, ei se niin ihmeellistä ole.
Vierailija kirjoitti:
Milläs vaatii todistamaan sen että on rokotettu?
Joskus muinaisina aikoina piti olla kansainvälinen rokotustodistus isorokosta , keltainen kirjanen, jos halusit keski- tai etelä eurooppaan.
Tulli tarkasti rajalls.
Vierailija kirjoitti:
Kun jostakin asiasta tehdään pakko, niin alkaa hälytyskellot soimaan.
Kukaan ei kuitenkaan pakota matkustamaan minnekkään, joten ole rauhassa, ei kukaan sinua rokota väkisellä.
Vierailija kirjoitti:
Voin vannoa etta esim. USAaan ei lenna yksikaan rokottamaton, niin paljon kurjuutta tuli Euroopasta matkailijoiden mukana New Yorkiin.
Siellä on pian sisällissota. Kuka sinne haluaisi?
Vierailija kirjoitti:
Eivät vain osa lentoyhtiöistä, vaan todennäköisesti myös osa valtioista tulee edellyttämään, että rokote on otettu, ja ilman ei pääse maahan (tai edes kyseisiin maihin suuntautuville lennoille, vrt. ESTA/viisumi Yhdysvaltoihin). Ainakin Australia ja Uusi-Seelanti todennäköisesti tulevat toimimaan näin. Enkä epäile, etteikö matkailijoita riittäisi tästä huolimatta.
Eipä sitä nyt tarvitse olla kuin pari vuotta matkustamatta, niin näkee jos siinä rokotteessa on jotain ikäviä vaikutuksia pidemmällä aikavälillä. Eiköhän sitä nyt sen aikaa kestä. Kyllä minä sen voin jo joskus 2023 ottaa, jos se vaikuttaa hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti on kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti on kirjoitti:
Ihan naurettavaa, jos niin kävisi. Entäs polio, tuberkuloosi, ebola jne muut vaaralliset taudit. Ei niissäkään ole rokotepakkoa. Saavat rauhassa matkustaa ja tulla maahan...
Tuberkuloosi yhtä vaarallinen kuin korona.Eivät saa rauhassa matkustaa ja jopa Suomessa osa lapsista rokotetaan tuberkuloosia vastaa. Siinä on myös pakkohoito ja ebolainen eristetään. Jos siihen olisi rokote, niin se olisi varmasti pakollinen.
Suomessa rokotetaan SUURIN osa lapsista!!
Ja Ebolaan on rokote. Etkö ole lukenut uutisia?? Parisen vuotta ollut jo.Onko calmetointi tullut takaisin rokotusohjelmaan? Sehän lopetettiin joskus vuonna 2002 tai 2003, kun Suomessa todettiin rokotteen aiheuttavat enemmän haittoja kuin hyötyä. Vauvat sairastivat mm. pitkällisiä luutulehduksia, märkiviä imusolmuketulehduksia ja ainakin yksi vauva kuoli.
Ei ole tullut takaisin. Esikoiseni, joka on syntynyt -06, taitaa olla viimeisin ikäluokka, joka tuon rokotuksen sai. Hän on myös meidän perheestä ainut, joka sen on saanut. Eipä nimittäin ollut rokotusohjelmassa silloin kun oltiin miehen kanssa muksuja. Eikä tietenkään kaksi muuta lasta (-10 ja -16) ole tuota saaneet.
Hmm. En itse muista, että olisi ollut mitään yleistä pelkotilaa. Toisaalta kuulun itse ihmisiin, joka ei oikein pelkää mitään. Se tulee mikä tulee. Toki suojaudun, enkä tahallaan ketään tartuta, mutta en pelkää ja ylireagoi. Olen parhaillaan koronan takia kotikaranteenissa. Elämä on siis hyvin rajoittunutta, mutta ajattelen, että sellaista elämä on, vaihtelevaa ja kaikkina aikoina on vaikeitakin asioita. Voisi olla paljon huonomminkin, vaikkapa sota. Kunhan on ruokaa, vettä, lämmintä, niin ihminen pärjää. Ja nykyään kun on kaikki mahdolliset viihdykkeet ja yhteydenpitovälineet, niin hätiä mitiä. No, meni vähän aiheen viereenkin.