Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulla on mies joka on itse tienannut omaisuutensa työllä

Vierailija
08.04.2014 |

ja viisailla sijoituksilla, eikä ole syntynyt kultalusikka ahterissan. Silti tämä asia tuntuu joitakin ärsyttävän suunnattomasti, kun kaikki kuulemma onnistuu niin helposti ja meidän elämämme on niin "helppoa". 

Onko tämä sitä suomalaista kateutta vai mitä? Tuntuu että nämä ihmiset, joita ennen on voinut kavereinakin pitää ovat harmissaan em. lisäksi siitä että olemme pitkään ollut naimisissakin. 

Miksi ihminen ei vain voi olla onnellinen toisten puolesta? 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat suomalaiset ovat työllään tienanneet omaisuutensa... mikä tässä oli "uutinen"??

Ja yleensä sen verran ovat tienanneet kuin halunsa, kykynsä ja elämäntapansa ovat antaneet myötä.

Vierailija
2/10 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateutta, vaikea ehkä tunnistaa sellaiseksi jos ajattelen itseäni. Enemmän itsesääliä ja suuttumusta siitä että vaikka kaikkensa antaa eikä menesty. Miehesi on varmasti ansainnut ropposensa mutta onhan se fakta että toisilla on epäonnistumisia enemmän kuin toisilla. Ette kai ole esim. porukkaa joka ääneen viljelee sellaisia halveksivia kommentteja että ne laiskat ne jotka pärjää? Sehän kun ei tosiaankaan pidä paikkaansa ja moni helpolla rahansa saanut kuvittelee olevansa jotenkin nero sen sijasta että onneakin on vähäsen ollut mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateutta, vaikea ehkä tunnistaa sellaiseksi jos ajattelen itseäni. Enemmän itsesääliä ja suuttumusta siitä että vaikka kaikkensa antaa eikä menesty. Miehesi on varmasti ansainnut ropposensa mutta onhan se fakta että toisilla on epäonnistumisia enemmän kuin toisilla. Ette kai ole esim. porukkaa joka ääneen viljelee sellaisia halveksivia kommentteja että ne laiskat ne jotka pärjää? Sehän kun ei tosiaankaan pidä paikkaansa ja moni helpolla rahansa saanut kuvittelee olevansa jotenkin nero sen sijasta että onneakin on vähäsen ollut mukana.

Vierailija
4/10 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on juu MIES joka on omaisuutensa tienannut ihan työllään. Mites sinä itse? Minä en ilkeäis avautua jostain mitä en ole itse aikaan saanut...

Vierailija
5/10 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sijoittanut sellaisiin yrityksiin, joissa työntekijätkin saavat osansa firman menestyksestä, vai sellaisiin, joissa on jatkuvat yt-neuvottelut päällä ja irtisanomisia, jotta osakkeenomistajat saavat rahansa?

Vierailija
6/10 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 09:17"]

[/quote]

Emme todellakaan viljele minkäänlaisea halveksivia kommentetteja menestyksestä tai menestymättömyydestä. Muutenkin välttelemme ystävien ja tuttavien seurassa puhumasta mitään bisneksistämme, mielestämme parempiakin puheenaiheita heidän kanssa on. AP 

Vierailija
7/10 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 09:20"]

Sulla on juu MIES joka on omaisuutensa tienannut ihan työllään. Mites sinä itse? Minä en ilkeäis avautua jostain mitä en ole itse aikaan saanut...

[/quote]

Yritys on miehen, mutta minä olen vuosikaudet senkin eteen töitä tehnyt. Kaikki muut sijoituksemme ovat 50/50, joten en mitenkään ole vain siivellä mukana hengaillut.. AP

Vierailija
8/10 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikäs siinä, onnea teille. Niin varmaan ovat monet muutkin miehet JA NAISET.

Vierailija
9/10 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 09:31"]

No mikäs siinä, onnea teille. Niin varmaan ovat monet muutkin miehet JA NAISET.

[/quote]

Juuri näin, mutta tämähän ei ollutkaan se aloitukseni pointti. Ihmettely on siinä, miksi kyseinen asia tuntuu niin monia harmittavan, emmekä varmasti ole ainoita, jotka miettivät samanlaisia kysymyksiä. AP

Vierailija
10/10 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olikaan keskustelun pointi?

Minä naisena olen tienannut omaisuuteni myös työllä, enkä pidä sitä mitenkään ihmeellisenä ja nyt minulla on mahdollisuus siirtyä osa-aikatyöhön siihen saakka kuin jään eläkkeelle. Niin on tehnyt myös mieheni. Molemmat haluamme nauttia elämässä ja sijoituksilla maksamme elämisen.

Luulen, että näin tekevät monen muutkin, enkä pidä sitä mitenkään ihmeellisenä, saati, keskustelun arvoisena.

Ihmellen, miksi et ole tehnyt itse samaa, vaan haluat elää miehesi elämää ja hänen kauttaan. Mitä jos hankkisit ihan itse elämäsi ja jopa nauttisit siitä ja ihan omilla ansioillaan.