lapsellani on enemmän rahaa kuin mulla
Lapseni sai isot summat rahaa synttäriksi. Minäkin annoin ja sitten oli sukujuhla matkoineen ja rahaa meni.
Jotenkin järkyttää että mulla on rahat lopussa ja
minähän sitä rahaa tarvitsisin..
Kommentit (13)
En voi sanomatta ottaa toisen rahaa, sehän on varastamista.
Niiiin? Kannattaako törsätä kaikenmaailman reissuihin? Mutta muista NE ON LAPSEN RAHOJA!
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 08:57"]Alaikäisen rahat voi ottaa.
[/quote]
no ei todellakaan voi.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 08:57"]
Alaikäisen rahat voi ottaa.
[/quote]
Ei saa. Se on yhtä lailla varastamista. Myös lain mukaan.
Voit lainata alaikäisen rahoja,mutta maksat takaisin pienwn koron kera.niin me tehdään jos pakottava tarve.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 08:58"]Niiiin? Kannattaako törsätä kaikenmaailman reissuihin? Mutta muista NE ON LAPSEN RAHOJA!
[/quote]
Meillä oli rippijuhlat. Ei se ole törsäämistä.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 09:00"][quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 08:57"]
Alaikäisen rahat voi ottaa.
[/quote]
Ei saa. Se on yhtä lailla varastamista. Myös lain mukaan.
[/quote]
Näin on.
No mua nolottaisi jos meillä olisi noin. Tietty tietyin poikkeuksin, jos vaikka perintö siirtyisi sukupolven yli tai jotain vastaavaa. silloin tietty asia eri. Mutta jos jostain synttärirahoista kyse, niin voivoii!
En koskaan antanut anteeksi vanhemmilleni sitä että he ovat varastaneet rahojani. Aina kun sain suuremman summan rahaa lahjaksi, vanhempani ottivat ne "säilytykseen" enkä enää koskaan nähnyt niitä. Myöhemmin kysyessän perustelivat että ne rahat käytettiin vaatteisiini. Voisin ymmärtää jos meillä olisi ollut taloudellisesti erityisen tiukkaa, mutta olimme aina vähän keskituloista paremmin toimeen tuleva perhe.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 09:02"]
minkä lain?
[/quote]
Rikoslain.
Vai oletatko oikeasti, että jos otat ieraalta lapselta kännykän, niin se ei ole varastamista? Ei omaltakaan lapselta saa ottaa lapsen omaisuutta, oli se miten vähäistä tahansa.
Alaikänen= voit ottaa sen rahat, sanomatta. Mut mie ainakin sanosin ja maksasin takas. Ei tarvii kaikkii ottaa..
Täysikänen= lainaa siltä.