Joka aamu selkä kipeä. Mistä apua?
Joka aamu alaselkään sattuu ja liikkuminen vaikeaa. Menee n tunti kun kipu pikkuhiljaa hellittää. Onko vika todennäköisesti huonossa patjassa? Nykyinen patja (Asko emilia,) n 15v vanha. Mistä hyvä patja? Haluaisin kunnon ratkaisun. Onko unikulma yksilöllinen patja hyvä ratkaisu. Hinta on hirveä jos osoittautuu hutiostokseksi. Ja jos olisi varmasti hyvä olisin valmis sijoittamaan jotta pääsisin eroon näistä kivuista. Kokemuksia vastaavassa tilanteessa olleilta kaipaisin.
Kommentit (26)
Minulla samaa, herään joka aamu alaselkäkipuun. Sain vuosi sitten tarpeekseni ja vaihdoin sängyn 4000 euroa maksavaan kehon muotoihin mukautuvaan sänkyyn kovalla patjalla. Ei auttanut, ja v tuttaa, kun ei uuttakaan pystyisi taas hankkia... :(
Mulla tuli selkä kipeäksi vissiin mökkipuuhissa, en muuta selitystä keksi. Mutta aamulla se oli kipein, päivän mittaan vertyi. Pahimmillaan oli niin kipeä että oli töissä vaikeaa (minulla liikkuva työ) ja kävin lääkärissä hakemassa troppeja ja saikkua. Mutta oikeasti tarvitsin hierojaa ja nyt kun kävin hierojalla, niin auttoi jo paljon. Mutta toinen käynti tarvitaan vielä.
Voi olla ihan tuo sänkykin se varsinainen syy, mutta jos ne lihakset on menneet kunnolla jumiin, niin ei se uusi sänky sitä jumia välttämättä poista, vaikka ehkäiseekin uuden syntymistä. Äänestäisin siis uutta sänkyä ja hierojaa. Toki jatkoa ajatellen jonkinlaista kehonhuoltoa myös.
Ala joogaamaan. Siinä tulee kaikki samassa paketissa. Ennen kuin kukaan alkaa itkemään että on kallista, niin youtubesta löytyy paljon ohjattuja viedoita. Ei kun kimppuun.
Kyllä on harvassa ne jotka oikeasti aloittaa uudet elämäntavat ja säännöllisen jumpan.
Aina pyydetään pilleriä apuun tai ihan mitä tahansa kunhan ei itse tarvi tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ala joogaamaan. Siinä tulee kaikki samassa paketissa. Ennen kuin kukaan alkaa itkemään että on kallista, niin youtubesta löytyy paljon ohjattuja viedoita. Ei kun kimppuun.
Pilates ohattuna ensin.
Munuaiset pitäisi tarkistaa.
Kiitos! Paljon hyviä pohdintoja. Monessa on varmasti perää, lihaksia olisi hyvä vahvistaa, monipuolista jumppaa lisää. Vähän voisi laihduttaakin. Ja kyllä, olen toimistotyössä ja tulee istuttua koko päivä. Uutta sänkyäkin alan nyt katselemaan, se on vain niin vaikea ostettava.