Ruokaan 10 euroa/päivä 15.4 asti?
Huomasin, että olinkin sitten laittanut ruokatilile vähemmän rahaa kuin toiselle, josta sitten maksoin laskut. Nyt ahdistaa. Voiko kympillä ostaa päivän ruuat? Lapset syö koulussa ja ovat hoidossa perjantain isovanhemmilla eli perjantaina pärjään itse vaikka kaurapuurolla eli käyttörahaa on varmaan 11 euroa per päivä. Maitoa on kaksi litraa jääkaapissa. Ja voita. Pari kananmunaa. Ja pastaa. Ei jauhoja, ei mitään vihanneksia... (Elellään yleensä aika huolettomasti, noin 20 euroa ruokaan per päivä, enkä koskaan leivo mitään) Pakkasessa on puolukoita, mutta lapset ei tykkää puolukkakiisselistä eikä oo perunajauhojakaan....
Kommentit (27)
"Voiko kympillä ostaa päivän ruuat?"
No ei voi.
Riippuu ihan siitä montako henkeä perheessä on. Jos lapsia on lähemmäs kymmenen niin käytännössä mahdotonta ruokkia perhettä tuolla rahasummalla. Jos taas kaksi lasta niin onnistuu kyllä.
Perunat on lähes ilmaisia ja niistä saa vaikka mitä. Vehnäjauhoilla saa vaikka ruskean kastikkeen, lisukkeena voi olla vaikka tuota pastaa. Lisäksi vaikka porkkanaa ja jauhelihaa niin saa keiton.
Omena riisipuuro kanelilla ja vispipuuro ihan hyviä välipaloja jugurttien sijaan,letut ja pannarit marjojen kanssa myös.Iltapalana suosin itsetehtyä sämpylää juustolla tai itsetehtyä pitsaa,jossa täytteenä vain ketsuppia, sipulia ,hieman kinkkua, juustoa ja mausteita.Teen aina useamman pellillisenAamupalana ovat hyviä erilaiset puurot.Jos kiirus aamusella voi keittää puuron pikahiutaleista.Nämä eivät maltaita maksa.Iltarukia kaalilaatikot,makaroonilaatikot,makkarakeitothernekeitot,kaikki edullisia
Mä olen pärjännyt tuolla summalla monia vuosia 1 lapsen kanssa.
Onnistuu. Esim. kaalilaatikkoa pari päivää, jotain soppaa pari-kolme päivää, makaronilaatikkoa, munakasta, ohrapuuroa
Älytön kysymys. Sehän on 60 mk päivässä.