Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lyrica

Vierailija
07.04.2014 |

Kokemuksia Lyrica lääkkeestä? Minulle tullut valtavasti sivuvaikutuksia mm. tinnitys!Onko kellään vastaavaa?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin tosiaan on auttanut ahdistukseen ja tuolla kaikkein pienimmällä annostuksella. Joista tuolla ylempänä jo kirjoittelinkin pariin otteeseen. Kyllä paha ahdistuneisuus on niin kauheata, ettei sitä tiedä kuin ne, jotka ovat itse kokeneet. On ihana asia, jos siihen apua löytyy. Ei kannata syyllisyyttä potea, jos on jollain lääkityksellä. Ihminen itse tietää oman vointinsa parhaiten. Ja hyvä lääkäri kyllä haluaa auttaa oikeasti, eikä vain tainnuttaa. Tosin itse pitää osata pyytää, mikäli haluaa aloittaa (ja jatkaa) mahdollisimman kevyellä linjalla. Tämä koskee myös masennuslääkkeitä, joita suomalaiset syövät valtavat määrät ja kovilla annoksilla. Itse jouduin jättämään masennuslääkekokeilut hurjien sivuvaikutustan takia. Pakotin itse itseni ulos metsälenkille ja masennukseni on enää tilapäistä ja lievää. Ahdistuneisuushäiriö on  kuitenkin jäänyt, johon Lyrica 25 mg auttaa!

Valoisampaa kevättä kaikille:)

Vierailija
2/25 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 23:31"]

No mitä tapahtuu jos ottaa alkoholia sen kanssa?

[/quote]

Kooma, siis ihan oikea lääketieteellinen kooma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttaa voimakasta riippuvuutta. Kannattaa tarkkaan harkita, ylittääkö lääkkeestä saamasi hyöty sen haitat.

Vierailija
4/25 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttaa voimakasta riippuvuutta. Kannattaa tarkkaan harkita, ylittääkö lääkkeestä saamasi hyöty sen haitat.

Vierailija
5/25 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtava ruokahalu ja pää ihan sekaisin.

Vierailija
6/25 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheutti ystäväni lapsen kuoleman. Lapsi sairasti piilevää epilepsiaa.

Vierailija
7/25 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat vaan etkä ajattele mitään?

Vierailija
8/25 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan annostuksesta, tuo vaarallisuus ja sivuvaikutukset.  Tietysti myös yksilölliset erot. Minulla on kaikkein pienin annos 25mg/vrk tarvittaessa, eikä juurikaan sivuvaikutuksia. Tinnitus vähän kyllä voimistui. Ei ole lisännyt ruokahalua, olen hoikka edelleen. Eikä tuosta annoksesta mene kenenkään nuppi sekaisin. Sain tämän lääkkeen pahaan ahdistuneisuuteeni. On auttanut minua.

Lyricasta tuli ohjelma tänä talvena. Se kertoi ihmisistä, jotka käyttivät tosi isoja annoksia. Joukossa myös nuori mies, joka tahallaan käytti väärin ja sitten ikäänkuin "kuoli lääkkeeseen". Niin tuppaa käymään lääkkeiden väärinkäyttäjille, huumaa sitten itseään millä myrkyllä tahansa!

Henk. kohtaisesti olen sitä mieltä, että kannattaa kokeilla lääkkeen sopivuutta. Autolla ajoa kannattaa välttää, vaikka kolmiota ei olekaan!

Hyvä, jos pärjää pienellä mg:llä, ei pitäisi olla kovinkaan paha aine. Niin - ja jos myös saa selkeästi apua siihen vaivaan, johon lääke on määrätty! :)  

Vierailija
9/25 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä löytyy aivan älytön kasa kokemuksia, kun googletat "Lyrica kokemuksia". Tältäkin palstalta. Itsekin varoittaisin tuosta voimakkaasta riippuvuudesta, tällä hetkellä yritän päästä tuosta irti ja joudun syömään Diapamia ja Panacodia vieroitusoireisiin, jotta pystyisin edes nukkumaan muutaman tunnin yössä (muita oireita mm. keskittymiskyvyn puute, tärinä, palelu, sekavuus), vaikka tiputetaan hyvin hitaasti. Olen kuullut usealta taholta, että heroiini ja Lyrica ovat  suunnilleen yhtä voimakkaan riippuvuuden aiheuttavia.

Minun kantani siis on, että jos kaikki muut vaihtoehdot on kokeiltu, eikä oireiden kanssa pysty elämään, niin silloin vasta Lyrica kehiin. Koska kyllä ne sivuoireet luultavasti helpottaa ajan kanssa, ja vieroitusoireidenkin kanssa pystyy elämään sen kuukauden, parin ajan, mitä vieroitus kestää, mutta kamala myrkkyhän tuo on.

Vierailija
10/25 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kun te lykkäätte kaikkea itseenne.

Vierailija
11/25 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei ole vaihtoehtoa. Tai on: sietämätön hermokipu 24/7.

Vierailija
12/25 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 23:18"]

Netistä löytyy aivan älytön kasa kokemuksia, kun googletat "Lyrica kokemuksia". Tältäkin palstalta. Itsekin varoittaisin tuosta voimakkaasta riippuvuudesta, tällä hetkellä yritän päästä tuosta irti ja joudun syömään Diapamia ja Panacodia vieroitusoireisiin, jotta pystyisin edes nukkumaan muutaman tunnin yössä (muita oireita mm. keskittymiskyvyn puute, tärinä, palelu, sekavuus), vaikka tiputetaan hyvin hitaasti. Olen kuullut usealta taholta, että heroiini ja Lyrica ovat  suunnilleen yhtä voimakkaan riippuvuuden aiheuttavia.

Minun kantani siis on, että jos kaikki muut vaihtoehdot on kokeiltu, eikä oireiden kanssa pysty elämään, niin silloin vasta Lyrica kehiin. Koska kyllä ne sivuoireet luultavasti helpottaa ajan kanssa, ja vieroitusoireidenkin kanssa pystyy elämään sen kuukauden, parin ajan, mitä vieroitus kestää, mutta kamala myrkkyhän tuo on.

[/quote]

Niin ja lisäisin tuohon, että minulla annostus on ollut maksimissaan 300mg tämän parin vuoden aikana, mutta keskimäärin vain 225 mg.

Vierailija
13/25 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin kanssa kiva !

Vierailija
14/25 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 23:20"]Aina ei ole vaihtoehtoa. Tai on: sietämätön hermokipu 24/7.

[/quote]

On ollut mullakin, mutta Lyricaa en ottanut/ottaisi.

Vierailija
15/25 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mua potuttaa ja uni ei tule, otan 300 mg Lyricaa. Ovat siis "vanhaa varastoa" jäänteitä erään onnettomuuden jäljeisistä hermokipulääkityksistä. Harvoin kun ottaa, vaikutukset positiivisia, seuraavana päivänä olo on höyhenen kevyt ja euforinen.

Pidemmän päälle kipulääkkenä käyttäessäni sain pahoja sivuvaikutuksia: huimausta, muistinmenetystä, jatkuvaa näläntunnetta > syömistä> lihomista.

Koska Lyrica on melkoinen humulääke, en kyllä sotkisi sitä alkon tai muiden lääkkeiden kanssa. 

Vierailija
16/25 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä tapahtuu jos ottaa alkoholia sen kanssa?

Vierailija
17/25 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kokeiltiin ainakin 8 eri lääkettä ennenkuin aloitettiin lyrica.Minulla oli niin paha ahdistus 24/7,joka lamautti minut täysin.Olin ihan sängyn oma vajaa 2 vuotta.Kunnes lyrican alotuksen jälkeen sietämätön ahdistus helpotti ja sain elämästä jälleen kiinni!

ap

Vierailija
18/25 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o. Minun annokseni, jolla pärjään, on kymmenen kertaa miedompi, kuin mitä yleensä käytetään. Kerron vaan, että näin kevyellä ei tule vieroitusoireitakaan. Kun vointini sallii, pidän taukoa kuukauden tai pari. Enkä siis huomaa, etten ota lääkettä.

Se vaan on outoa, että lääkärit määrää aina heti alkuun isoilla annoksilla, joita sitten vielä pitäisi nostaa. Huh, huh, en ole suostunut vaan pyytänyt ja sitten saanut käyttää kevyttä lääkitystä. Minulle tarjottiin myös unilääkettä, mutta kieltäydyin. Sain melatoniinireseptin (2x3mg) ja nukun hyvin!

Kaikista lääkkeistä löytyy keskusteluketjut. Ovat vaan niin karua luettavaa, etten mene niitä enää kurkkimaan. Kaikki ovat kovilla lääkityksillä, eikä kukaan saa apua. Pelkkiä toinen toistaan karmeampia sivuvaikutuksia vaan !!! Johan sitä herkempi ihminen sairastuu niitä lukiessaan... :)

Vierailija
19/25 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sietämätön ahdistus. Aikoinaan sain kiinni mistä se ahdistus tuli käsittelemällä asioitani.

Vierailija
20/25 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sitä on määrätty kolmoishermosärkyyn. Tehoaakin siihen kyllä erittäin hyvin, kipu katoaa. En käytä säännöllisesti niin tuun sivuvaikutuksena "känniin" siitä. Muuten hyvä lääke.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi