Kehtaatko käyttää leijonakorua, -paitaa tms.?
Meille tuli tästä riita mieheni kanssa tänään. Sanoin, että mielestäni leijonasymbolin ovat omineet uusn*tsit ja muut jengit niin, ettei se enää symboloi minulle rakasta isänmaatani, vaan tuo mieleen aivan muut asiat. Suhtaudun siksi myös varauksella ihmisiin, jotka kyseistä symbolia vaatteissaan näkyvästi käyttävät, enkä voisi itse kuvitella koskaan käyttäväni mitään leijonakoristeista. Mieheni jotenkin loukkaantui ja sanoi, ettei hänestä leijonasymbolissa ole mitään vikaa ja ettei se hänestä symboloi uusn*tsiutta. Mitä mieltä te olette, mitä teille tulee mieleen leijonasymbolista tai voisitteko käyttää sitä näkyvästi esim. pukeutumisessanne?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka nainen muka käyttää leijonariipusta?
Ja miksi. Mun mielestä noi Leijonakorut ovat miesten koruja, ja naisille kun on tarjolla miljoonia erilaisia koruja muutenkin.
Mitä ihmettä. On siellä naistenkin koru.
Naarasleijona!
Suomessa ei ole miesten koruja ja naisten koruja erikseen. Suomessa ihmiset ovat tasa-arvoisia ja niin maanpuolustus kuin leijonakorutkin ovat kaikille halukkaille.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan, olisiko myynnissä solmioneulaa tuolla Leijona-logolla.
Se olisi kiva lahja miehelle, joka ei halua kaulakoruja pitää.
Vai onko tuo Leijonakoru juttu todellakin joku vain tietyn ryhmän koru Suomessa?
Saa kalvosinnappeina jne. Ei tietenkään ole vain yhden ryhmän koru.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan, olisiko myynnissä solmioneulaa tuolla Leijona-logolla.
Se olisi kiva lahja miehelle, joka ei halua kaulakoruja pitää.
Vai onko tuo Leijonakoru juttu todellakin joku vain tietyn ryhmän koru Suomessa?
On solmioneuloja ja on merkki elämäkoulusta.
Näinhän monet tahot yrittävät estää ihmisiä käyttämästä heille mieluisia asioita. Manipuloimalla ja leimaamalla. Eipäs onnistunut :D
Vierailija kirjoitti:
Siis meidän huudeilla ei saa edes leijonakuningaspaitaa pitää kun haukutaan nat. s. iksi.
Saattoi johtua tietysti Rydmanilta saamastani hihamerkistäkin thou.
Ruskeapaita-Rydman :D
Nyt tuli hyvä vinkki. En erotu mitenkään mummojen harmaasta massasta, kun ikää on jo 69 v.
Erotun varmasti, jos pukeudun leijonapaitaan ja laitan leijonakaulakorun ja leijonakorvikset. Ei tartte ajella päätä kaljuksi tai värjätä vihreäksi pitkää tukkaa.
Se on siinä! Leijonamummi tuloo!
Minusta on ok. Samoin Kiitos -paidat on hyviä. Itse odotan josko pääsisin taas jossain vaiheessa ostamaaan uuden Kiitos-paidan Tallinnaan
Onpas tullut mielenkiintoisia vastauksia, kiitos kaikille! Näköjään osa on samaa mieltä kanssani, eli harmissaan siitä, että leijona on "leimaantunut" r*sismin, n*tsismin ynnä muiden aatteiden kannattajien merkiksi. Osa taas haluaa selkeästi "nostaa leijonan profiilia" ja käyttämällä sitä tuoda takaisin sen alkuperäistä merkitystä suomalaisuutta yhdistävänä symbolina.
t. ap
Vierailija kirjoitti:
Minusta leijonariipus tai -korvikset ovat kivoja koruja. Valitettavasti ne ovat saaneet maineen, jota niiden kantaja ei voi paeta. Minunkinlaiseni virkanaiselta näyttävä ihminen saattaisi saada suvaitsevaisemmilta ihmisiltä harmia, jos sattuisi samalle ratikkapysäkille istuskelemaan.
Pienenä ja vielä isompanakin tykkäsin sateenkaarikuosista. Minulle on ihan sama, mitä suuntausta ihmiset ovat, mutta sateenkaarijuttuja en enää käytä, koska en halua kantaa kenenkään värejä. Satteenkaari on nykyisin aktiivista poliittisen aatteen julistamista, enkä minä halua ottaa osaa suuntaan enkä toiseen.
Ymmärrän tämän seksuaalivähemmistön edustajana oikein hyvin. En itse tykkää siitä tyylistä, millä sateenkaariväki edistää seksuaalivähemmistöjen asiaa, enkä halua identifioitua osaksi sitä mitenkään. Kannatan eri sukupuolten ja seksuaalisuuksien kirjoa ja tasa-arvoa, mutta itse haluan edistää asiaa vähemmän julistaen ja todellisten tekojen ja muutosten kautta.
tietynkaltaisten tyyppien harjoittama leijonakorujen käyttö tuntuu toisinaan valtion herjaamiselta
😐
rotia kirjoitti:
tietynkaltaisten tyyppien harjoittama leijonakorujen käyttö tuntuu toisinaan valtion herjaamiselta
😐
Ja juuri näiden tietyntyyppisten leijonakorujen käyttäjien takia koko symboli on menettänyt positiivisen kansallissymbolinsa imagon, eikä sitä kukaan vähänkään sivistynyt kansalainen enää sen vuoksi tahdo käyttää. :/
Voi luoja, lukisitte historiaa tietääksenne...