Kehtaatko käyttää leijonakorua, -paitaa tms.?
Meille tuli tästä riita mieheni kanssa tänään. Sanoin, että mielestäni leijonasymbolin ovat omineet uusn*tsit ja muut jengit niin, ettei se enää symboloi minulle rakasta isänmaatani, vaan tuo mieleen aivan muut asiat. Suhtaudun siksi myös varauksella ihmisiin, jotka kyseistä symbolia vaatteissaan näkyvästi käyttävät, enkä voisi itse kuvitella koskaan käyttäväni mitään leijonakoristeista. Mieheni jotenkin loukkaantui ja sanoi, ettei hänestä leijonasymbolissa ole mitään vikaa ja ettei se hänestä symboloi uusn*tsiutta. Mitä mieltä te olette, mitä teille tulee mieleen leijonasymbolista tai voisitteko käyttää sitä näkyvästi esim. pukeutumisessanne?
Kommentit (51)
Siis meidän huudeilla ei saa edes leijonakuningaspaitaa pitää kun haukutaan nat. s. iksi.
Saattoi johtua tietysti Rydmanilta saamastani hihamerkistäkin thou.
Kuka nainen muka käyttää leijonariipusta?
Ja miksi. Mun mielestä noi Leijonakorut ovat miesten koruja, ja naisille kun on tarjolla miljoonia erilaisia koruja muutenkin.
Tietääkö kukaan, olisiko myynnissä solmioneulaa tuolla Leijona-logolla.
Se olisi kiva lahja miehelle, joka ei halua kaulakoruja pitää.
Vai onko tuo Leijonakoru juttu todellakin joku vain tietyn ryhmän koru Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Minusta leijonariipus tai -korvikset ovat kivoja koruja. Valitettavasti ne ovat saaneet maineen, jota niiden kantaja ei voi paeta. Minunkinlaiseni virkanaiselta näyttävä ihminen saattaisi saada suvaitsevaisemmilta ihmisiltä harmia, jos sattuisi samalle ratikkapysäkille istuskelemaan.
Pienenä ja vielä isompanakin tykkäsin sateenkaarikuosista. Minulle on ihan sama, mitä suuntausta ihmiset ovat, mutta sateenkaarijuttuja en enää käytä, koska en halua kantaa kenenkään värejä. Satteenkaari on nykyisin aktiivista poliittisen aatteen julistamista, enkä minä halua ottaa osaa suuntaan enkä toiseen.
Tällä vahvistetaan sitä omista ja annetaan sille lupa. Sateenkaari on nyt pyhitetty yhdelle ryhmälle.
Vierailija kirjoitti:
LEIJONA KAULAKORU ON ENNENKAIKKEA MIESTEN KORU, EI NAISTEN.
Minusta se viestii suomalaisuutta ja sopii suomalaiselle miehelle erittäin hyvin.
Miehillä kun ei ole niin paljon valinnan varaa koruissa kuin naisilla.
Leijonariipus on koru, jota miehetkin voivat käyttää, leimautaumatta naismaisiksi tms.
SUOMEN NAARAS LEIJONA -koru.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan, olisiko myynnissä solmioneulaa tuolla Leijona-logolla.
Se olisi kiva lahja miehelle, joka ei halua kaulakoruja pitää.
Vai onko tuo Leijonakoru juttu todellakin joku vain tietyn ryhmän koru Suomessa?
On solmioneuloja ja on merkki elämäkoulusta.
Vierailija kirjoitti:
Kuka nainen muka käyttää leijonariipusta?
Ja miksi. Mun mielestä noi Leijonakorut ovat miesten koruja, ja naisille kun on tarjolla miljoonia erilaisia koruja muutenkin.
Mitä ihmettä. On siellä naistenkin koru.
Naarasleijona!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se sopii naiselle jos on mukava tissivako, ei sinä paljon natsius haittaa.
Varmasti monia provosoi ellet käytä sitä vain jossain junttibaarissa.
entä jos hän on tummaihoinen?
Minun puoliksi afrikkalaisia teineillä on leijonakorut ja ne on saanut aika ristiriitaisen vastaanoton. Osalle ihmisistä se ei käy ja osa heittää herjaa. Harvalle ne on neutraalit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LEIJONA KAULAKORU ON ENNENKAIKKEA MIESTEN KORU, EI NAISTEN.
Minusta se viestii suomalaisuutta ja sopii suomalaiselle miehelle erittäin hyvin.
Miehillä kun ei ole niin paljon valinnan varaa koruissa kuin naisilla.
Leijonariipus on koru, jota miehetkin voivat käyttää, leimautaumatta naismaisiksi tms.
SUOMEN NAARAS LEIJONA -koru.
Y h d y s s a n a .
- sama
Kyllä leijonasymboli on tarhattu uusn atsien ja äärikoisten toimesta todella hienosti ja harva muunlainen ihminen niitä kehtaa käyttää. Symboli ei ole enää Suomen symboli vaan se kuvastaa ras istisia ajatuksia. Harmi.
Koruna voisi mennä ihan hyvin, jos kaikinpuoli ok yleisilme. Muuten tulee mieleen että kuuluu johonkin suvaitsemattomaan rasistisen natsiporukkaan, mitä näitä nyt on, ei tavallinen ihminen ole perillä. Tiedän että ihmiset saattavat perua treffejäkin jos joku tuo näitä outoja juttuja esille esim sosiaalisessa mediassa.
Voisin käyttää, mutta en omista. Pyydän poikkikselta joululahjaksi hopeisen leijonariipuksen. Ehkä myös leijonahuppari meille molemmille?
Olen vihervassari ja kuulun silakkaliikkeeseen.
Rasseja varmaan harmittaisi nähdä koru mun kaulassa kun jaan materiaalia vihreiden vaaliteltalla?
Yksi ryhmä on ominut leojonamerkin ja he soittivat jos joku vääränlainen yrittää omia sitä. Heidän mielestä se on kulttuurista ominaista, vaikka muualla pitävät asiaa naurettavan. Kaikista koomisinta on se, että leijonat asuu Afrikassa. Olemmeko siis omineet sen alunperin sieltä? Miksi pidämme afrikkalaista eläintä kaikkein hienoimpana symbolina?
Ihan pieni leijonariipus on ihan ok. Tyypit taas jotka ovat täynnä leijona tuotteita (useimmiten ovat kaljuja), näyttävät pelleiltä.
Mitä jos laittaisi sateenkaarikuosia JA suomileijonan samaan asusteeseen? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla taas on samat ajatukset sateenkaariväreistä. Värikkäät tekstiilit ovat sinänsä ihan ok, mutta ne symboloivat nykypäivänä vasemmistoaatteita joten tästä syystä vältän niiden käyttöä.
No eivät symboloi vasemmistoaatteita vaan seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjä 🙄 ei ole tosiaankaan sama asia. Laiskaa ajattelua että jokainen noihin ryhmiin kuuluva olisi vassari.
Intersektionaaliset ratsastavat seksuaali- ja sukupuolivähemmistöillä samalla omien ne itselleen. Maltilliset homot ja muut ovat sitten hiljaa ilman värejä eivätkä muutenkaan mainosta itseään ja näistä suurin osa ei ole vasureita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä leijonasymboli on tarhattu uusn atsien ja äärikoisten toimesta todella hienosti ja harva muunlainen ihminen niitä kehtaa käyttää. Symboli ei ole enää Suomen symboli vaan se kuvastaa ras istisia ajatuksia. Harmi.
Sinä olet alistuja, ethän sinä luonteellesi mitään voi. Harmi :(
Vierailija kirjoitti:
Yksi ryhmä on ominut leojonamerkin ja he soittivat jos joku vääränlainen yrittää omia sitä. Heidän mielestä se on kulttuurista ominaista, vaikka muualla pitävät asiaa naurettavan. Kaikista koomisinta on se, että leijonat asuu Afrikassa. Olemmeko siis omineet sen alunperin sieltä? Miksi pidämme afrikkalaista eläintä kaikkein hienoimpana symbolina?
Lejona tallaa käyrää miekkaa! Eli suomivaakunan käyrä sapeli viittaa taas arabimaihin :,D Ahh ironiaa. Vaikka tietysti, leijona tallaa eli halveksii tätä miekkaa.
Juuri tämä.
Onko se silloin mikään rasistinen koru alkuunkaan?