Te joilla yhteiset rahat miehen kanssa. Kuinka paljon
miehesi käyttää rahaa viikonloppuna, kun on viettämässä aikaa kavereiden kanssa? Mikä on liikaa?
Kommentit (38)
Mieheni ei juo laisinkaan. Käy ehkä kerran tai kaksi vuodessa ystävien kanssa viihteellä, meni viimeksi n. 20-30 euroa. Halvaksi käy. Mielestäni se mikä on liikaa, on riippuvainen ehdottomasti perheen tuloista, kuten yllä jo mainittiin, kuten myös siitä, kuinka usein näitä reissuja tulee. On ihan eri asia laittaa baarireissuun 1000€ kerran vuodessa, kun joka vkl.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 17:41"]
miehesi käyttää rahaa viikonloppuna, kun on viettämässä aikaa kavereiden kanssa? Mikä on liikaa?
[/quote]
Ei yhtään. Ei käy viihteellä vaikka lupa olisikin.
Meillä selvisi, että miehellä on "iltakassa" näitä menoja varten. Eiköhän nämä menot kotona aika alakanttiin raportoida. Kavereille sitten toisin päin.
Noin 20 euroa, siis alkoholiin, käy baarireissulla ilman minua ehkä viisi kertaa vuodessa.
Konserttiliput tai muut ns. oikeat aktiviteetit kavereiden kanssa ovat asia erikseen ja niihin käytetään enemmän rahaa.
Jaa a, ehkä 50-100 euroa. Käy tosi harvoin, ehkä kerran vuodessa, kavereidensa kanssa ulkona (ts. viihteellä).
Ehkä joku 50e. Joskus enemmän, käy harvoin ei mitään väliä.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 15:55"]
Mun mies ei käy juurikaan viihteellä. En ole koskaan kieltänyt menoja, mutta olen ollut kuulemassa kun valehtelee puhelimessa että hallitus ei anna lupaa :O ja kellahtaa tyytyväisenä sohvalle telkkua katsomaan.
[/quote]
Minunkin mieheni käyttää minua joskus tekosyynä, että kuinka "pitää viettää aikaa vaimon kanssa" niin ei voi mennä - se on vaan sattumoisin kuulemma paljon tehokkaampi tapa kieltäytyä kuin yrittää omasta puolestaa sanoa, ettei tee mieli. Pojat kun eivät jälkimmäistä välillä millään usko, kun heille itselleen baareissa notkuminen on viikonloppujen kohokohta. Ei tarvitse sinunkaan varmaan siis ottaa itseesi, vastavuoroisesti vaan käytät miestäsi tekosyynä, kun joskus itse johonkin tarvitset. ;)
Mies käy ehkä kerran kuussa jossain, per kerta rahaa menee ehkä vähän viiden kympin molemmin puolin. En usko että on juuri koskaan edes satasta, mutta lähemmäs sitä voi kivuta jos on tullut taksilla kotiin tai ollut kalliimpi konserttilippu tms. En niin tarkkaan ole kuitteja tai tiliotteita kyttäillyt, joskus vain kysynyt että oliko kallis reissu :) Eikä mieskään kyttää mun jokaista pikkuostosta tms, kumpikin luottaa että toisella pysyy järki mukana ja isommista hankinnoista (useampi sata euroa) on sovittu että niistä päätetään yhdessä.
Yhteisnetto meillä n 3300-3400e/kk.
Mun mies ei käy juurikaan viihteellä. En ole koskaan kieltänyt menoja, mutta olen ollut kuulemassa kun valehtelee puhelimessa että hallitus ei anna lupaa :O ja kellahtaa tyytyväisenä sohvalle telkkua katsomaan. 9 kaveria yhdestätoista on perheellisiä miehiä, asuvat lähistöllä, se on sauna- ja tikka-ilta jonkun kotona ja jokainen vie mäyräkoiran mennessään ja fillarilla tai sen selvinpäin olevan kyydillä kotio. Ei tanssi, ei viihdy melussa ja kallistakin kuulemma on, nuukuuden vaivaa...Ei se tykkää firman pikkujouluistakaan, vaikka olisi ilmaiset viinat.
Mä en vahdi, paljon miehellä rahaa menee, jos kavereidensa kanssa jossain on. Tosi harvoin ylipäänsä käy missään juhlimassa kavereiden kanssa. Jossain pikkujouluissa ja ehkä muuten kerran vuodessa, ei juuri enempää. Tänä vuonna on tainnut kerran olla kaverinsa varpajaisissa, sinne meni autolla, joten ei tainnut paljon rahaa kulua.
Jos menee poikien kanssa syömään, niin ruoka on suurin kuluerä. Alkoholia käyttää tosi maltillisesti, varmaan joku pari lasia viiniä ruoan kanssa ja jos istuvat iltaa, niin maksimissaan toiset pari lasia siinä. Ei ota koskaan enempää.
Ei oo käynyt tuollaisissa illanvietoissa ilman minua vuosikausiin. Jos kävisi, niin menisi ehkä joku 300? Yli 500 olisi aika paljon
Mieheni ei juurikaan enää käy viihteellä. Joskus työporukassa käy, mutta en ole vahtinut rahanmenoa, ihan kohtuudella on kuluttanut. Arvaus ehkä 50-100e. Näitä ehkä kerran vuodessa, joten ei valittamista.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 17:41"]
[/quote]
Mies käy kavereitten kanssa ulkona n 5-7 kertaa vuodessa. Kesällä saattaa käydä kerran kuukaudessa ja talvella voi mennä puolikin vuotta...
150e alkaa olla kipuraja. Taloudellisesti ei ole tiukkaa mutta jos tuon yli menee en tajua mihin on hassannut rahat.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 17:44"]
Mies käy viihteellä kavereiden kanssa max. pari kertaa vuodessa, ja saa käyttää rahaa ihan oman harkintansa mukaan. Ja niin saa ylipäätään muutenkin. Luottamus pelaa puolin ja toisin raha-asioissa, on pelannut jo 15 vuotta..
[/quote]
Minäkö tuon kirjoitin? Yleensä on työpaikan meno, ja rahaa kuluu hyvin kohtuullisesti. Kallein osuus voi olla taksimatka kotiin, jos ei järjesty muuta kyytiä.
Mun mies ei käy viikonloppuna viettämässä aikaa kavereiden kanssa. Miehen kaverit asuu kaikki kaukana, ja ne käy meillä joskus viikonloppuisin ja lomilla, tai sitten menevät porukalla esim. yhden kavereista vanhempien luo (siellä on pihamökki, jossa pelailevat ym.). Sitten meillä on yhteisiä kavereita, joiden kanssa on yhteisiä menoja.
En tiedä, paljonko mies käyttää rahaa siihen tai tuohon. Rahaa käytetään tulojen mukaan
Onneksi on järkevä mies joka osaa elää tulojen mukaan. Jos siis on rahasta tiukkaa, ei mene tai käy parilla oluella. Jos on käytettävissä enemmän, ei tarvii laskeskella. Sama juttu kuin minulla. Ei tässä toistemme lastenvahteja olla eikä kielletä/anneta lupia tekemisiin. Yhdessä toki sovitaan eikä tehdä mitään ylläri "mä meen nyt, sä hoidat lapset" -juttuja. Mut se luottamus, arvostus. Se aikuisuus. Jotka tuntuu olevan niin monelle av-mammalle aivan vieraita käsitteitä.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 17:42"]
Mieheni ei käy koskaan viettämässä viikonloppua kavereiden kanssa, korkeintaan kahvilla ABC:llä.
[/quote]Sulla hyvä mies