Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavoin tämä maskipakko ja kaikki hössötys siitä on hillinnyt koronatartuntoja

Vierailija
29.11.2020 |

Mielestäni tartuntaluvut on korkeimmat kuin koskaan vaikka maskien käyttö on valtavasti lisääntynyt. Se on turha tuijottaa loukkaantuneena jos olen kaupassa maskitta ennen kuin näen todisteita niiden hyödystä.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun maskeja on alettu enemmän käyttää niin tartuntaluvut on kasvanu, eli mitä enemmän maskeja sen enemmän tartuntoja

mars mars tilastotieteen ja loogisen päättelyn kurssille

Missä maskipakkomaassa tartunnat ovat kääntyneet maskipakon ansioista laskuun?

Tshekki ainakin väitettiin keväällä olleen tällainen. Tartunnat katosivat maasta hetkessä, kun kansalaiset velvoitettiin tekemään itse maski vaikka kankaasta.

Tähän ei varmaan vaikuttanut sakko, jonka takia ihmiset pysyivät kotonaan? Ja mikäs se tilanne koronan kanssa tällä hetkellä on? Luulisin, että räjähtämäisillään käsiin.

Vierailija
42/60 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei millään tavalla. Nuo maski-lampaat ei pidä edes turvavälejä kaupassa, koska "mulla on nyt tää maski". Maski luo turhaa turvantunnetta mikä johtaa varomattomuuteen. Lisäksi valtaosa ei osaa käyttää sitä oikein ja tosiaan laiminlyö sitten kaikki muut varotoimrnpiteet kuten turvavälit. Itse rn käytä maskia, mutta pysyn kaukana muista ihmisistä.

Tämä. Ihmiset maskiensa kanssa tunkevat jopa lähemmäs kuin vuosi sitten ennen tätä koronaa. Minä jätän maskin nykyään kotiin niin saa edes vähän omaa tilaa. Otan maskin käyttöön kun saan oireita ja on pakko mennä ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella esitätte väitteitänne? Mutku mä en haluuuuu! Silläkö? Toisaalta, jos tunnette itsenne rohkeaksi anarkistiksi ja oman tien kulkijaksi sillä, että kieltäydytte pitämästä maskia, niin siitä vaan. Jostain se on hyvä ihmisen onnistumisen kokemuksia saada.

Vierailija
44/60 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella esitätte väitteitänne? Mutku mä en haluuuuu! Silläkö? Toisaalta, jos tunnette itsenne rohkeaksi anarkistiksi ja oman tien kulkijaksi sillä, että kieltäydytte pitämästä maskia, niin siitä vaan. Jostain se on hyvä ihmisen onnistumisen kokemuksia saada.

Tunsitko sinä itsesi rohkeaksi anarkistiksi keväällä, kun juuri kukaan ei käyttänyt maskia paitsi sinä?

Vierailija
45/60 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi suuri syypää tähän maskihössötykseen ja joukkohysteriaan on media ja sieltä varsinkin iltapaskat. Tartunnat tulee kotoa ja minimaalinen prosentti kaupoista, kouluista ja kaiken pahan alkuna pitämistä ravintoloista, mutta media levittää hysteriaa klikkiotsikoilla maskien tarpeellisuudesta joita suurin osa käyttää vieläpä väärin.

Miten niin tartunnat eivät tule ravintoloista, harrastuksista tai koulusta? Jostainhan ne perheenjäsenet tartunnan saavat.

Vierailija
46/60 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse arvosta esimerkiksi kaupan henkilökuntaa tai ylipäätään missä vain asioin. JOS henkilökunta pitää maskia, niin tottakai osoitan arvostukseni pitämällä myös itse. Vain itsekeskeinen juntti elvistelee maskitta, jos henkilökunta suojaa omalta osaltaan.

Vierailija
47/60 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunsitko sinä itsesi rohkeaksi anarkistiksi keväällä, kun juuri kukaan ei käyttänyt maskia paitsi sinä?

Eikö parempaa irtoa kuin toisen kommentin matkiminen?

Vierailija
48/60 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse arvosta esimerkiksi kaupan henkilökuntaa tai ylipäätään missä vain asioin. JOS henkilökunta pitää maskia, niin tottakai osoitan arvostukseni pitämällä myös itse. Vain itsekeskeinen juntti elvistelee maskitta, jos henkilökunta suojaa omalta osaltaan.

Niin, itse olen kaupassa töissä ja meillä on maskipakko. Muuten en maskia käyttäisi mutta minkäs teet. Ihan se ja sama minulle käyttääkö asiakkaat.

Vierailija
49/60 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, itse olen kaupassa töissä ja meillä on maskipakko. Muuten en maskia käyttäisi mutta minkäs teet. Ihan se ja sama minulle käyttääkö asiakkaat.

Joo tuo on hyvin yleinen mielipide valitettavasti. Maskia pidetään siksi että sillä suojellaan muita.

Vierailija
50/60 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse paljon miettinyt mielettömyyttä mikä esim maskin käytössä on. Sinisestä maskista siis saattaa saada syövän, sitten nähtävästi mikäli oikein ymmärtänyt niin Espanjantaudissa, ihmiset kuoli nimenomaan maskien käytöstä tuleviin bakteereihin; silloin tietty ei ollut mahdollisuutta kuten naamamaskia vaihtaa kuten kirurgisessa leikkauksessa jos vahingossa sormella koski maskia. Ne ymmärtääkseni vain ja ainoastaan valvotuissa olosuhteissa käytettäviä, ei pitkäaikaiseen käyttöön.. Lisäksi aivot pilaavat kun happivajeen aiheuttaa myös. Kannattaa haastaa oikeuteen ihminen jpka pakottaa maskien käyttöön ja osoittaa se hyöty ihan tieteellisesti mikä niillä maskeilla sitten on. Saatat olla se kaunis kaupan tyttö jota aina katselen, mutta nyt vain näen silmäsi maskin takaa. Kaikilla näyttää olevan. Käräjille vaan viette ja nimenomaan tieteellisiä perusteita maskin käytölle pyydätte osoittamaan. Itse olen käsittänyt että enemmän niillä vahingoittaa itseään kuin toista. Tottakai kirurgisessa leikkauksessa tarvittavia kun suojaa niiltä pieniltä suusta tulevilta roiskeilta, että ei lennä haavalle. Muutenkin 99,99% siitä koronasta selviää ja flunssakin 160-kertaa tappavampi, mutta henkeä ja terveyttä pitää suojella joo.. 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2599911/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29210319/

https://www.sott.net/article/442455-German-Neurologist-Warns-Against-We…

https://vernoncoleman.com/bannedmaskbook.pdf

https://off-guardian.org/2020/06/27/covid19-pcr-tests-are-scientificall…

https://www.globalresearch.ca/mask-giving-lung-cancer/5728541

http://scielo.isciii.es/pdf/neuro/v19n2/3.pdf

https://www.bitchute.com/video/e42Kin77TP9K/  

Vierailija
51/60 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tuo on hyvin yleinen mielipide valitettavasti. Maskia pidetään siksi että sillä suojellaan muita.

Ketä sillä suojellaan? Maskin käyttäjä sairastuu bakteereihin kun halutaan suojella tautia mistä paranee 99,99% todennäköisyydellä..

Vierailija
52/60 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, en kyl käytä maskia enää tämän ketjun lukemisen jälkeen.

Vierailija
53/60 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä tavalla, että on vähemmän tartuntoja, kuin ilman maskeja.

Tämä kehäpäätelmä on niin raivostuttava. Jos käytetään maskeja ja tartunnat vähenee, se on maskin ansiota. Jos käytetään maskia ja tartunnat lisääntyvät, niin todetaan että ilman maskia olisi enemmän. Jos ei käytetä maskia ja tartunnat vähenevät, sanotaan että maskin kanssa ne vähenisivät tehokkaammin/nopeammin. Jos ei käytetä maskia ja tartunnat lisääntyvät, se johtuu tietty maskittomuudesta.

Ja kaikki tämä ihan pokkana, vailla mitään tajua tieteestä, evidence based medicinestä jne.

Maskista on tullut turvariepu ja muodikkuuden ja hyveellisyyden signalointiväline. Huomaa hyvin kun katsoo ketkä maskeja käyttävät, 15-40v tytöt/naiset (kiltteys, kuuliaisuus, miellyttämisenhalu, halu olla trendeissä mukana) ja ulkonäköönsä ja vaatteisiinsa satsaavat nuoret kauppatieteilijä (sen tyyppiset) pojat/miehet (katsokaa kuinka trendikäs olen parin tonnin villakangastakissani ja pikkukengissäni ja kankaisessa mitään suodattamattomassa merkkimaskissani ottaessani uudella iPhonellani itsestäni maskinaamakuvia sosiaaliseen mediaan).

Vierailija
54/60 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö tieteellisen tiedon tuottamisen perusteet? Edes omalla kannallasi (maskeista ei ole hyötyä) asiasta ei ole vielä tietoa. Eli parempi pelata varmemman päälle (käyttää maskia varmuuden vuoksi) ja kyllä sellaistakin näyttöä on että niistä on hyötyä.

Ei hyötyä: tuore tanskalaistutkimus, jossa tutkittiin koronaan sairastuvien määrää tuhansilla ihmisillä käytännön elämässä eli normaaliarjessa ja todettiin että maskia käyttävistä 2,1% sai koronan seuranta-aikana ja maskia käyttämättömistä 1,8%.

Hyötyä: tutkimus jossa kahden hamsterihäkin välille on viritetty kirurgisen maskin materiaalia oleva seinä tai oltu ilman seinää ja todettiin että kipeiden (huom ei koronaa sairastavien vaan jollain muulla patogeenilla infektoitujen) hamsterien häkistä levisi maskiseinän läpi vähemmän tartuntoja terveiden hamstereiden häkkiin kuin silloin jos häkkien välissä ei ollut mitään seinää. Lisäksi sairaalamaailmassa maskeista (ffp3, kirurginen) on hyötyä.

Vierailija
55/60 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun maskeja on alettu enemmän käyttää niin tartuntaluvut on kasvanu, eli mitä enemmän maskeja sen enemmän tartuntoja

mars mars tilastotieteen ja loogisen päättelyn kurssille

Missä maskipakkomaassa tartunnat ovat kääntyneet maskipakon ansioista laskuun?

Tshekki ainakin väitettiin keväällä olleen tällainen. Tartunnat katosivat maasta hetkessä, kun kansalaiset velvoitettiin tekemään itse maski vaikka kankaasta.

Öö oletko katsonut tsekin tilannetta tuon kevään jälkeen? Maskipakosta ei ollut apua, siellä on eletty täydessä lockdownissa jo yli kuukausi (ydinperhekuntia lukuunottamatta vain 2 ihmistä kerrallaan saa tavata/liikkua julkisilla paikoilla yhdessä, palveluista vain ruokskauppa+apteekki+sairaalat on auki, kaikki muut liikkeet, harrastuspaikat jne suljettu ja ruokakauppa ja apteekki menevät kiinni koko maassa klo 18.)

Vierailija
56/60 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on tosiaan jännä, että maskia ajetaan vimmalla kansalle, vaikka siitä ei tutkitusti ole hyötyä. Mikähän tässäkin on lopulta takana...

Maski on symboli joka kertoo siitä kuka on vastuullinen ja kuka ei.

Eikä ole väliä vaikka olisi käytetty maski. Kukaan sitä ei tiedä.

Vierailija
57/60 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua nauratti tänään urheiluvälineliikkeessä kun myyjät pleksin takana henk koht pleksit (visiirit) naamalla. Säälin niitä jotka johto pakottaa tällaiseen. Hyvesignalointia, missään suhteessa "toimenpiteet" eivät ole taudin tartuttavuuteen/vaarallisuuteen.

Toisaalta ymmärrän kyllä senkin että jos ei ole pleksiä pleksin jälkeen jne niin joku katkeraluonteinen k-pää ottaa kuvan ja postittaa sen iltalehteen saadakseen 50eur ja lehti iloitsee kun saa revittelyotsikon siitä kuinka Kirsti Keuruulta järkyttyi kun 7 sekunnin maksutapahtuman aikana ihmisten välissä ei ollut tarpeeksi kangas/muovikerroksia..

Vierailija
58/60 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän maskia että saan olla rauhassa ja kukaan ei paheksu. Ei usko että auttaa kovinkaan paljon.

Rauhoittaa ehkä jonkun koranahysteerikon, siinä se hyöty on.

Vierailija
59/60 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet käyttävät kertakäyttömaskeja uudelleen. Jonkun kaupassa käynnin jälkeen ei sitä roskiin heitetä vaan taskuun tai kassiin. Ja sitten taas sama maski otetaan mukaan ja laitetaan naamalle kun mennään uudestaan kauppaan tai vastaavaan.

Kuka on tutkinut edes miten niitä maskipakkomaissa pidetään. Ei kukaan. Jokainen soveltaa miten itse haluaa, en usko lainkaan, että niitä joka kerta heitetään pois tai kangasmaski pestään.

Kuvissa vain näkyy, että juu, kyllä maski on kaikilla.

Vierailija
60/60 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä tavalla, että on vähemmän tartuntoja, kuin ilman maskeja.

Keväällä ihmiset olivat vapaaehtoisesti eristyksissä, käviväe esim. kaupassa vain kerran viikossa. Nyt sen sijaan ihmiset luottavat siihen, että maski pitää heidät turvassa ja elämä jatkuu kuin koronaa ei olisikaan. Lopputuloksen voi sitten lukea tartuntaluvuista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän