Lapsi haluaa lelun hotellimainoksesta, mitä teen?
Lapsi näki eilen tvssä hotellimainoksen. Siinä vilahti kuva, jossa tyttö leikkii jollain pehmolelulla. Lapsi meni itkien nukkumaan, että haluaa sellaisen pehmolelun.
Mistä ihmeestä minä sellaisen pehmolelun löydän?
Kommentit (20)
Taisi olla vanhemman tärkeimpiä tehtäviä tuottaa lapselle (kohtuulliset) pettymykset.
Vastuullisena vanhempana alat vihdoinkin toteuttaa tehtävääsi ja tiputat pikkuprinssin/prinsessan maanpäälle kertomalla ettei aina voi saada kaikkea. Annat kikutella ja lohdutat. Sen jälkeen jatkatte elämää yhtä elämänopetusta rikkaampana.
Hiukset nousee pystyyn kun edes ajattelen millanen hirviökakara ja kädetön vanhempi tukee hirviön raivoomista... Vain koska ei uskalla sanoa itse luomalleen hirviölle ei.
Varaat huoneen siitä hotellista, saatte lelun kirjautumisen yhteydessä, kuuluu huoneen hintaan. Huom. vain sviitti, vain rajoitettu määrä per hotelli.
Heitä vaikka pari kuperkeikkaa.
Kerro sitten auttoiko.
Googletat. Soitat mainostajalle ja kysyt, mitä rekvisiittaa käytetty. Käytä vähän mielikuvitusta!
Varaat huoneen siihen hotelliin ja laitat pyyntökenttään että haluat tuon lelun.
Ainahan se menee niin että hotellin henkilökunta (ja pitsapaikat) täyttää kaikki asiakkaitten mukamas hauskat mielenvikaiset pyynnöt. Tämän minä olen oppinut somessa jutuista joka joku rändöm jätkä joka ei todellakaan ole mainostoimistolla töissä on sinne postannut.
Miksi lapsi itki nukkumaan mennessään - etkö ollut vakuuttava, että pystyt järjestämään asian kuin asian?
Mikä mainos? Mikä hotelli?
Laitat sähköpostia hotellin johdolle ja kysyt, että olisiko mahdollista, että lähettäisivät mainoksen tekijälle kyselyn, että mistä tuo pehmolelu on hankittu.
Kun he ovat työnsä tehneet, niin ota iltapäivälehtiin yhteyttä, ja kehu kyseisen hotellin johdon toimintaa ja mainostoimistoa. Kun pelastivat pienen lapsen joulun!
A vot! Hotelli saa lähes ilmaista mainosta ja il/is jutunjuurta.
Toki voit ottaa yhteyttä heti iltapäivälehtiin, ja pyytää heitä selvittämään asiaa. Näin he saavat jutun ensin teidän perheen joulusurusta, ainakin kaksi juttua, kun kysyvät hotellista asiaa, ja lopuksi kolme juttua, kun ensin ennen joulua hehkutat, että lapselle tulee hyvä joulu, joulukuvista ja lapsen ilosta ja lopulta kuukauden päästä, kun lapsi on vielä/ ei enää ole kiinnostunut pehmolelusta.
Luuseri ap, et pysty yhtä pehmolelua lupaamaan.
Ap, vähän organisointikykyä kehiin.
Vierailija kirjoitti:
Itkien?
Jep ja nyt on ihan itkuntuhruiset silmät.
Ap, älä kuuntele ketjun katkeria veloja. Selvitä se lelu ja osta se.
Etsi google kuvahaulla (esim sanoilla mitkä kuvaa lelua, ”pehmolelu”, ”lintu” tms). Tai selvitä hotellin markkinointiosastolta mikä mainostoimisto teki mainoksen.
Mä tekisin KAIKKENI että lapsi saisi lelun koska rakastan lastani yli kaiken. Älä kuuntele tuota paskaa ”pitää tuottaa lapselle pettymyksiä. Maailma tulee tuottamaan niitä ihan tarpeeksi. Helli ja hoivaa lastasi ja etsi se lelu.
Terveisin äiti jonka omat vanhemmat kasvatti juuri mahdollismman paljon pettymyksiä tuottamalla ja ”karaisemalla” lasta kaikella kurjalla. Koskaan en saanut jouluna sitä mitä olin toivonut!
Oletko sinä aivan pimeä jos ensimmäinen ajatus on "mistä minä sellaisen löydän"?
Entä jos lapsesi olisi itkenyt siksi, kun olisi nähnyt elävän krokotiilin ja haluaisi sellaisen?
Tässä on tunnetaitokasvatuksen paikka. Toteat lapselle että sinä tosi kovasti tahdot sen lelun ja että se on sinun mielestäsi ihana lelu. Sitten siirrytte muihin aiheisiin. Lelua ei todellakaan tarvitse hankkia.
Sanot että aina ei voi saada kaikkea mitä haluaa ja jatkat elämää.