Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

harmittaa kun en saa hoitaa kummipoikaa

Vierailija
07.04.2014 |

Minulla on viisivuotias kummipoika, jota en ole vielä koskaan saanut hoitoon, vaikka olen pienestä asti tarjoutunut. Haluaisin kovasti luoda poikaan suhteen ja toki myös tukea ystävääni, jonka vanhemmat asuvat kaukana, mutta jostain syystä en ole hoitamaan päässyt. Olen ehdottanut ihan konkreettisia juttuja tyyliin veisin pojan nukketeatteriin, tai voisiko hän tulla syömään meille lettuja, pienenä tarjouduin kaitsemaan pihalla jne. Olemme mieheni kanssa raittiita, akateemisia, työssäkäyviä ihmisiä ja meillä on yksi lapsi; kuusivuotias tyttö. Ystävään välit ovat kunnossa ja meillä on aika samanlaiset ajatukset lasten kasvatuksesta.

Ihmetyttää tilanne, kun aistin, ettei poikaa haluta antaa (minulle?) hoitoon ja pelkään että suhteemme jää etäiseksi. Olisiko kommentteja asiaan?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ystäväsi ajattelee ettei halua "vaivata"? Kannattaa suoraan sanoa, että haluaisit todella tutustua kummipoikaasi!

Vierailija
2/37 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettet vain olisi kummina siksi, että sulta voi lypsää lahjoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän huolesi. Itse olisin todella kiitollinen jos lapsellani olisi kaltaisesi kummitäti!

Mulla on toisinpäin oleva tilanne, lapsen kummi ei itse ehdota koskaan mitään, ajattelee varmaan että se lahja jouluna ja synttärinä riittää. Olen niin pettynyt kummivalintaani...

Vierailija
4/37 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 12:40"]Ettet vain olisi kummina siksi, että sulta voi lypsää lahjoja.

[/quote]

Siis toki olen antanut pojalle myös joulu- ja synttärilahjat ja näemmekin noin kerran kuussa, mutta silloin tällöin olisi ihana saada hänet vaikka meille leikkimään ja hemmoteltavaksi. Hän tuntuu kyllä viihtyvän seurassani eli uskon, että hoitokeikka sujuisi ihan hyvin.

Vierailija
5/37 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa siltä, että äiti on mustasukkainen lapsestaan.

Vierailija
6/37 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun tarvii tehdä tyhmä temppu ja puhua pojalle noita juttuja ja et se voisi sitten itse pyytää.

Vierailija
7/37 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 12:44"]

Ymmärrän huolesi. Itse olisin todella kiitollinen jos lapsellani olisi kaltaisesi kummitäti!

Mulla on toisinpäin oleva tilanne, lapsen kummi ei itse ehdota koskaan mitään, ajattelee varmaan että se lahja jouluna ja synttärinä riittää. Olen niin pettynyt kummivalintaani...

[/quote]

Ehkä se on tabu, mutta minä kummina en edes pidä kaikista kummilapsistani enkä varsinkaan heidän vanhemmistaan. Joten sitä pettymystä on puolin ja toisin.  

Vierailija
8/37 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei vielä raaski? Poika ei halua?

Vierailija
9/37 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos heillä ei ole tarvetta hoidolle? Lapsi viikot päiväkodissa ja viikonloput perheen yhteistä aikaa?

Meillä ei lapset ole mitään leluja, joita kummit ja mummit saa luokseen hoitoon halutessaan vaan pieniä ihmisiä, joista me ihan itse osaamme pitää huolta.

Vierailija
10/37 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. En pääse edes näkemään kummipoikaa

kun sitä pidetään piilossa.

Vierailija
11/37 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseäni rasittaa, kun lapsen mummo ja kummitäti ruinaavat jatkuvasti hoitoon. Hankkikoon omat lapsensa. Mä olen tehnyt lapsen, jotta voin viettää aikaa sen kanssa. Meillä on muutenkin hektinen arki päiväkoteineen ja harrastuksineen.  Muo alkaisi ärsyttää ap:n jatkuva pyytely kyllä...

Vierailija
12/37 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettet ap ole itsekkäästi liikkeellä? Haluat olla lapsen mielessä kiva ja pidetty, eli tavallaan mietit vain itseäsi? Ehkä lapsen äiti näkee tämän läpi?

Vierailija
13/37 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 13:07"]

itseäni rasittaa, kun lapsen mummo ja kummitäti ruinaavat jatkuvasti hoitoon. Hankkikoon omat lapsensa. Mä olen tehnyt lapsen, jotta voin viettää aikaa sen kanssa. Meillä on muutenkin hektinen arki päiväkoteineen ja harrastuksineen.  Muo alkaisi ärsyttää ap:n jatkuva pyytely kyllä...

[/quote]

Vierailija
14/37 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos pajon kommenteistanne. En ollut tullutkaan ajatelleeksi, että pyyntöni olisivatkin heille rasite. Tämä on varmaan hyvä huomioida jatkossa. Mietin, että olen tehnyt nyt ystävälleni selväksi, että mieluusti autan heitä ja etenkin tutustun poikaan, joten ehkä annan nyt asian olla ja he voivat pyytää jos haluavat? 

itselläni oli ihana kummitäti, johon lämpimät välit edelleen. yhä soitellaan silloin tällöin, käydään joskus syömässä jne. Elämä on pitkä ja mietin että myöhemmällä iällä tämäntyyppisiä ihmissuhteita ehkä kaipaisi, mutta mielestäni läheinen suhde luodaan jo silloin kun lapsi on pieni. itse olen kiitollinen ihmisistä, jotka ovat kiinnostuneita perheemme asioista ja lapsestamme, kun perheet ja suvut muutenkin pieniä nykyisin, mutta kunnioitan toki heitä, jotka haluavat olla sitten ihan perheen kesken eivätkä kaipaa muita sinne hääräämään. 

ap

Vierailija
15/37 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ainakin haluamme itse hoitaa lapsemme, mutta kinuajalle on vaikea sanoa suoraan.. Mielestäni annat ap nyt toisten olla rauhassa ja hankit oman elämän. Tämä siis kaikella ystävyydellä.

Vierailija
16/37 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapseni kummi aina halusi viedä lasta uimahalliin tai leffaan, minne milloinkin. Lapsi oli aina ihan väsynyt reissun jälkeen, tulivat myöhässä jne. En enää halunnut antaa Kummille lasta. Ymmärrän siis ap:n kummilapsen äitiä. Muutenkin perheelle pitää antaa oma rauha, eikä ulkopuolisena tunkea koko ajan. Kyllä sitä kummisuhdetta voi pitää yllä muutenkin.

Vierailija
17/37 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää saada lapsi hoitoon? Voitko oikeasti sitoutua siihen, että lapsi on luonasi joka arkipäivä 7-17? Sinulle hoito on lystinpitoa silloin, kun sinulle sopii. Lapselle se olisi raskasta työtä, sinun viihdyttämistäsi.

Vierailija
18/37 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 13:59"]

Miksi pitää saada lapsi hoitoon? Voitko oikeasti sitoutua siihen, että lapsi on luonasi joka arkipäivä 7-17? Sinulle hoito on lystinpitoa silloin, kun sinulle sopii. Lapselle se olisi raskasta työtä, sinun viihdyttämistäsi.

[/quote]

en siis tarkoittanut hoidolla mitään kokopäivähoitoa, olen itsekin töissä, vaan että joskus voisin viedä lapsen jonnekin kivaan paikkaan esim. Hoplopiin ja syönään tms. 

Ap

Vierailija
19/37 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 13:36"]

Me ainakin haluamme itse hoitaa lapsemme, mutta kinuajalle on vaikea sanoa suoraan.. Mielestäni annat ap nyt toisten olla rauhassa ja hankit oman elämän. Tämä siis kaikella ystävyydellä.

[/quote]

Sama juttu. Emme kaipaa ulkopuolisia lapsiamme hoitamaan, tuntuisi tosi oudolta jos kummit moista kinuaisivat... Onneksi asuvat parinsadan km:n päässä joten ei vaaraa tuosta. Minusta koko kummius on pelkkä merkityksetön muodollisuus muutenkin.

Vierailija
20/37 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, muista ettei lapsi ole sinun lelusi, jolla leikit hetken ja heität sitten kyllästyneenä nurkkaan. Itsekään en tykkäisi jos lapseni kummi haluaisi hoitaa. Minä olen sitä varten olemassa - silloinkin kun leikki on loppunut ja tulee itku enkä vain parhaita paloja napsimassa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan