Mikä taiteenlaji koskettaa sinua eniten?
Mikä seuraavista taiteenlajeista koskettaa sinua eniten vastaanottajana (ei tekijänä)?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Puuttuu musiikki.
Säveltaide
Vierailija kirjoitti:
Puuttuu musiikki.
Häpeä, moukka. Säveltaide oli ensimmäisenä vaihtoehtona. Musiikki helleeninen lainasana.
Kaikki ihana musiikki. Se se on täällä.
Videopelit. :) Niis tulee astetta syvempi suhde hahmoihin, ku niitä ohjaa ja on mukana koko matkan. Se ei oo "vaan" passiivista vastaanottoo.
Elokuvat. Populaarin perinteensä vuoksi edelleen täysin aliarvostettu taidemuoto.
"Arkkitehtuuri" on suomeksi rakennustaide.
Jokainen omalla kohdallaan silloin kun jotain koskettavaa osuu kohdalle. Esimerkiksi tanssi voi olla hyvinkin koskettavaa, maalaus, musiikki jne. Ei ole vain yhtä joka koskettaisi eniten.
Musiikki. Menee suoraan sisimpään.
soitan itse, muuta taidetta en osaa.
Musiikki ja teatteri sekä elokuva, tanssi myös
Parhaiten tunteet herättää elokuvataide. Hyvänä kakkosena kirjallisuus. Arkkitehtuurikin, mutta siinä koskettavuuden tunnekirjo on kapeampi.
Suomalaiset eivät tykkää kuvataiteesta. Olisi mielenkiintoista esittää sama kysely muille eurooppalaisille kansoille ja nähdä tulisiko erilaisia tuloksia tältä osin.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset eivät tykkää kuvataiteesta. Olisi mielenkiintoista esittää sama kysely muille eurooppalaisille kansoille ja nähdä tulisiko erilaisia tuloksia tältä osin.
Tykkäänpäs. Valitsin en osaa sanoa koska kuvataide, säveltaide, tanssi ja "sanataide" ovat minulle yhtä tärkeitä keskenään.
Säveltaide eli musiikki koskettaa ylivoimaisesti voimakkaimmin. Sen jälkeen on pitkä väli, ja sitten tulee sanataide ja elokuva.
Jossain vaiheessa minua askarrutti, miksi kuvataide ei juuri kosketa sydäntäni. Ehkä se johtuu siitä, että olen visuaalinen ajattelija eli näen ajatukseni elävinä kuvina, minkä takia kuvataide aina jää vajaaksi "mieleni kuvien" rinnalla?
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Ei mikään. Minulta puuttuu jokin palikka, kun en saa taiteesta mitään.
Olen esteetikko, ja kuuntelen kaikki voicet yms. Mutta koskaan ei edes musiikki herkistä minua, kuten tuomareita.
säveltaide, näyttämö- ja audiovisuaalinen taide. :)
Puuttuu musiikki.