Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten miehenne huomioi teitä?

Vierailija
28.11.2020 |

Varaavatko esimerkiksi viikonloppumatkaa, järjestää lapsivapaata, siivoaa tai tekee ruokaa, hieroo, ostaa kukkia!?

Haluan tietää, koska minun mieheni ei ole koko 20-vuotisen yhdessäoloajan aikana varannut tai järjestänyt kertaakaan mitään reissua. Kukkia sain alkuvuosina joskus, silloin hän jopa saattoi siivotakin. Viimeiset 10 vuotta olen hoitanut kaiken. Ruokaa odottaa että teen, kiukuttelee nälkäisenä eikä voi itse tehdä. Mitään matkoja ei edes haluaisi tehdä kun ne maksaa tai joku epäonnistuu kuitenkin.

Tuli vaan mieleen miten muilla? Ystäväni kertoi juuri että hänen miehensä oli varannut heille viikoksi mökin lapista. Nyt vanhemmiten olen alkanut katkeroitua tästä. Ja puhuttu on kyllä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoaa säännöllisesti ja huolellisesti, lauantaisin herää lasten kanssa ja vie heitä uimaan/puistoon/pyöräilemään jotta saan nukkua pitkään, ylipäätään huolehtii että minulla on aikaa myös omille harrastuksilleni, kyselee päivittäin kuulumiseni eikä tyydy yhden lauseen vastaukseen. Meistä kumpikaan ei tykkää matkustella, tykätään enemmän sujuvasta arjesta, joten hänen hemmotteluylläreitä minulle ovat olleet mm. toivomani pellavalakanat, pienet mutta erittäin mieleiset muutokset keittiössä, kasvimaan valmistelu ja vanhan Singerin korjauttaminen. Kuulostaa kuivalta, mutta minulle tällainen on ihan 5/5

Vierailija
2/21 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa olemasta passiivinen. Valitat, että miehesi ei hemmottele sinua. Milloin itse olet viimeksi hemmotellut häntä? Jos mies ei halua reissuun, älä painosta häntä lähtemään, vaan lähde yksin, jonkun toisen kanssa tai keksi jotain muuta, jotain sellaista joka innostaisi miestäsikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta kulunut ja sinä vaan istut ja odotat miehesi keksivän jotain kivaa sinulle :D ihme ankkuri

Vierailija
4/21 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoamista ja ruuanlaittoa en laske, ne kuuluu molemmille, mutta spesiaalijutut mitä tekee on:

-huolehtii mun autosta, vaihtaa renkaat ja muistaa aina kaikki huoltoon liittyvät pienet toimet

-istuu kylässä mun sukulaisten luona ja keskustelee kohteliaasti

-kampaa ja selvittää takkuja mun hiuksista

-ei koskaan unohda toivottaa mulle hyvää yötä, olipa baarissa tai missä vain

-remontoi mun omistuksessa olevaa sijoitusasuntoa

-hoitaa mun kissaa

-on aina arkiaamuna se, joka herää aikaisemmin ja laittaa aamupalan molemmille

Vierailija
5/21 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi eilen mies toi kauppareissultaan minulle erästä hyvää teetä ja Iittalan Taikamukin ja ihan tohkeissaan totesi, että tällaista Marimekkoahan sä silloin yksi päivä kaipailit. Mietin hetken ja sitten tajusin miehen tarkoittavan sitä, kun jostain mainoksesta näin Marimekkon kahvimukin ja totesin sen olevan ihan hauskannäköinen. Hellyyttävää, että tuo jaksaa edelleen kuunnella turhaa jutusteluani!

Vierailija
6/21 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä? Huomioi miten? En muista että yksikään miehistäni olisi ikinä huomioinut mitenkään. Ei edes pyytämällä.

Vierailija
7/21 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kukkia. Tuo lempiherkkuja. Järjestää kivoja juttuja, esim. yllätyspiknikin rannalle valmiiksi pakattuine ruokineen ja juomineen. Keittää aina kahvin mulle aamulla, vaikkei edes itse juo. Ja joo, osaan arvostaa pieniä, ihania, parhaita asioita.

Vierailija
8/21 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kukkia,muistaa kaikki merkkipäivät,vie välillä ulos syömään yllätyksenä,jos olen kipeä hellii ja hoitaa jne...ja yhdessä reilu 20v

Vierailija
9/21 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kukkia,muistaa kaikki merkkipäivät,vie välillä ulos syömään yllätyksenä,jos olen kipeä hellii ja hoitaa jne...ja yhdessä reilu 20v

Ai niin ja joskus kun tietää että töissä on lllut rankkaa tms...niin kotia kun tulen on termarissa odottamassa teetä ja sen kanssa jotain hyvää.Pystyy siis käymään kotona oman työnsä ohessa tekemässä tämmöisiä ylläreitä.

Vierailija
10/21 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteeni on aikamoisissa ongelmissa, joten joudun vähän miettimään tätä... yritän saada ylös kaiken mitä tulee mieleen. 

- Kerran hän laittoi kahvinkeittimen valmiiksi illalla niin, että minun tarvitsee vain laittaa se päälle aamulla. 

- Hän siivoaa kissojen oksennukset yleensä, ettei minun tarvitse.

- Hän kysyy, mitä haluan kaupasta ostettavan, jos on itse lähdössä kauppaan.

- Hän halaa kerran tai kaksi päivässä (kotiin tullessa ja nukkumaan mennessä).

- Jos olen stressaantunut tai surullinen, hän kuuntelee ja juttelee, ja koittaa puhumalla parantaa oloani, jos ei itse ole stressaantunut jolloin muuttuu ärtyneeksi ja epäkohteliaaksi. 

Valitettavasti jää vain tällaiset mieleen päällimmäiseksi, että kuinka hän EI huomioi: Juhlapäivistä: hääpäivänä ei onnitellut tai toivonut että mitenkään juhlistettaisiin. Syntymäpäivänäni ei antanut edes korttia. Jouluna eikä milloinkaan muutenkaan juhlapäivinä näe vaivaa minun eteeni. Ollaan köyhiä, joten en odota rahalla ostettavia lahjoja, mutta on muitakin tapoja huomioida.

Tulipa surullinen olo. 

Vierailija
11/21 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies yleensä ampuu lastit naamalle. Tai suuhun.

Vierailija
12/21 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoamista ja ruuanlaittoa en laske, ne kuuluu molemmille

mä olen samaa mieltä. Sitäpaitsi kotityöt, kuten siivous, ruuanlaitto, pyykkäys jne. on hommia, jotka vaan täytyy tehdä. Ne on hoidettava, olitpa sitten sinkku tai parisuhteessa. Niiden suorittaminen ei ole mikään huomionosoitus toiselle, vaan ihan normaaliin perusarkeen kuuluvia rutiineita.

Vierailija
13/21 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan vadelmia yli kaiken. Kerran esikoistamme odottaessani kerroin miehelleni lapsuusmuistostani, jossa syötiin äitini kanssa vadelmia ja totesin, että toivoisin omalle tyttärelleni yhtä ihania muistoja minusta. Seuraavana päivänä kun tulin kotiin, mies oli istuttanut vadelmapensaan takapihalle.

Hän oli korjauttanut kaikessa hiljaisuudessa kaikki kovia kokeneet koruni ja huomasin asian vasta paljon myöhemmin kun suunnittelin asukokonaisuutta työhaastatteluun.

Lisäksi tulen tosi usein kaupasta/töistä/harrastuksista niin, että mies on pistänyt ruuan uuniin ja hoitanut viikkosiivouksen lasten häntä "autellessa".

Pieniä, mutta niin isoja asioita.

Vierailija
14/21 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mä olen samaa mieltä. Sitäpaitsi kotityöt, kuten siivous, ruuanlaitto, pyykkäys jne. on hommia, jotka vaan täytyy tehdä. Ne on hoidettava, olitpa sitten sinkku tai parisuhteessa. Niiden suorittaminen ei ole mikään huomionosoitus toiselle, vaan ihan normaaliin perusarkeen kuuluvia rutiineita.

Mutta onhan se ihanaa tulla puunattuun kotiin kun on ensin tehnyt pitkän päivän töissä, käynyt kaupassa ja koko matkan ruuhkassa kironnut että vielä pitää jaksaa siivota kun pääsee kotiin. Siivous kuuluu molemmille, mutta hemmottelua on keventää toisen taakkaa.

Vierailija
15/21 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee ruokaa ja ei yleensä osta mitään lahjoja mutta osti pyytämättä uuden puhelimen minulle hajonneen tilalle. Korjaa pyöräni jos vaatii kunnostusta.

Näistä kiitollinen!

Vierailija
16/21 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä mitenkään 🤔 en enää edes tiedä miksi edes olen hänen kanssaan, kiukuttelee vaan pahemmin kuin meidän kolme pientä lasta.

Vierailija
17/21 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikin tavoin. Tiedän olevani onnekas, ystäväni ovat tästä myös maininneet. Mieheni jälkeen en edes havittele uutta parisuhdetta, koska suunta olisi vain alaspäin.

Vierailija
18/21 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta onhan se ihanaa tulla puunattuun kotiin kun on ensin tehnyt pitkän päivän töissä, käynyt kaupassa ja koko matkan ruuhkassa kironnut että vielä pitää jaksaa siivota kun pääsee kotiin. Siivous kuuluu molemmille, mutta hemmottelua on keventää toisen taakkaa.

Joo, se on hemmottelua, jos ottaa arkisista pakollisista askareista hoitaakseen toisenkin osuuden tai tekee jotain erityistä ruokaa toista ajatellen.

Vierailija
19/21 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieroo ja silittelee, tekee oma-alotteisesti lähes kaikkia kotitöitä, puhuu minulle aina kauniisti ja sanoo rakkaaksi<3

Vierailija
20/21 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumalla eri maassa:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi